Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Wielrennen 2017 in Noorwegen

Gepost door rustdag 
rustdag 25 september 2014 14:50
WK Wielrennen 2017 in Noorwegen




Het wereldkampioenschap wielrennen zal over drie jaar plaats vinden in Noorwegen. De UCI maakte vandaag bekend dat het Noorse Bergen in 2017 het decor zal zijn van de mondiale titelstrijd.

Bergen krijgt de voorkeur boven Innsbruck, Melboure en Bogota. De laatste keer dat Noorwegen het WK Wielrennen organiseerde was in 1993. In Oslo werd Lance Armstrong destijds wereldkampioen.

Volgend jaar is het WK wielrennen in de Verenigde Staten, waar in Richmond gestreden zal worden om de regenboogtrui. In 2016 zal het WK worden georganiseerd in Qatar.
Linkebal 25 september 2014 17:56
Bergen... Hopelijk is het parcours zoals de plaatsnaam.
JW 25 september 2014 22:55
Logische keuze. Na de hitte van Qatar afkoelen in de regen van Bergen. Dat schijnt daar in het najaar nog wel eens het geval te zijn.

Volgens mensen die er een beetje bekend zijn is het wel mogelijk daar een leuk parkoers uit te zetten, maar echt bergachtig wordt toch wel moeilijk. En ja, de Noren vinden het misschien wel aantrekkelijk als Kristoff in eigen land de titel pakt. Dan wordt het zelfs niet Spaans vlak.
Niels 25 september 2014 23:19
Qatar in 2016? Wat afschuwelijk, ik vrees dat ik dat even gemist heb.
Zorro 26 september 2014 00:18
De UCI krijgt miljoenen om het in Quatar te organiseren thumbs down
Linkebal 26 september 2014 00:28
Tijdens de tijdrit deze week vertelden Wuyts en de Cauwer dat de UCI voor haar budget grotendeels afhankelijk is van organisatie van het WK. Dan snap ik best dat ze een jaartje gaan cashen in de woestijn. Gebeurt overal, de Giro of Vuelta in Nederland laten starten slaat ook nergens op (al is het voor ons wel leuk natuurlijk).
Massimo 26 september 2014 02:08
Qatar wordt een geweldig WK: u wilt waaiers? U krijgt waaiers.
Sub Culture 26 september 2014 08:53
Idd, ronde van Qatar is jaarlijks bijzonder leuk om te kijken.
Er wordt altijd vollebak gekoerst en bijna elke rit wordt het peloton aan flarden gescheurd door waaiers.

Waaiers in een WK, ik kan het me niet direct, al ben ik als twintiger nog jong, herinneren.
JW 26 september 2014 09:44
Als 20-er zul je inderdaad weinig waaierritten op een wk hebben gezien. Vroegguh.....winking smiley

Ik vrees dat de ronde van Qatar moeilijk te vergelijken zal zijn met een wk, waar heel veel verschillende teams van start gaan, maar de meeste teams uit slechts één of enkele renners bestaan. Terwijl andere teams negen man tellen.
Die ongelijkheid is er natuurlijk elk jaar, maar juist in een waaierkoers lijkt me dat wel een extreem verschil te maken.
Olano 26 september 2014 11:41
Erfenis van McQuaid & Co. (als reactie op het WK2016 in Quatar)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2014 11:41 door Olano.
Bob 26 september 2014 18:50
Waaier WK nog nooit gezien idd. Dat wordt top!
Arsimo 26 september 2014 21:38
Waaiers tijdens een WK lijkt me erg lastig of men moet hele grote omlopen maken. Juist omdat het in regel rondjes tussen de 12 en 16 km zijn komt men te vaak wisselend in de wind te zitten waardoor rijden in de waaier te kort zal zijn om grote gaten te maken.
JW 26 september 2014 21:55
Och, als het "rondje" in Qatar eruit bestaat een stuk brede vlakke weg door de woestijn heen en weer te raggen lijkt zo'n stuk van steeds weer 6 à 8 km me lang genoeg om mooie gaten te maken. Die zijn na de draai in de tegenrichting niet zo maar dicht gereden, want ook dan speelt de wind een hinderlijke rol.
Leon 27 september 2014 14:32
Er zit ook nog verschil tussen waaierrijden in 25 graden en waaierrijden in 45 graden.

Al zie ik die Qatari er ook nog wel voor aan om op 2 km2 een soort Krilatskoje-parcours - maar dan vlak - te bouwen met daaroverheen een geaircoode kaasstolp.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen