Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

LottoNL-Jumbo op zoek naar versterkingen

Gepost door Vittal 
Vittal 22 juli 2015 11:36
Ritzege Lotto-Jumbo broodnodig

door Raymond Kerckhoffs
De belangrijkste sleutel voor Lotto-Jumbo naar succes in de Alpen heeft Robert Gesink in handen. Voor een mogelijke ritwinst en de realisatie van een toptienklassering kijkt de Nederlandse WorldTour-formatie vooral naar de Varssevelder. Een ritzege lijkt broodnodig om het tot dusverre tegenvallende seizoen enige glans te geven.

„Ja, het valt dit jaar tegen”, erkent teammanager Richard Plugge volmondig. „Iedereen in de ploeg had hogere verwachtingen. Slechts drie zeges is aan de magere kant. Met Sep Vanmarcke hadden we gedacht een van de Vlaamse klassiekers te winnen. Maar door pech en een volle ziekenboeg zat het niet mee. Zo hebben we Robert Gesink zeker gemist in de Ardennenklassiekers. De sterke Giro d’Italia van Steven Kruijswijk en tot dusverre knappe revival van Gesink tonen aan dat we weer op de goede weg zijn.”

Wat zijn de zwakke plekken van de ploeg?
„We hebben een extra afmaker nodig die voor successen zorgt. Daarnaast moet onze tweede lijn sterker worden gemaakt. Wanneer je naar Team Sky kijkt, dan is niet alleen Chris Froome van sublieme kwaliteit. Al zijn knechten zouden bij andere teams het kopmanschap dragen.”
„Wij hebben niet het budget om meer dure jongens aan te trekken. Je hoeft dus geen grote naam als versterking te verwachten. We moeten heel handig en slim zijn. Met een innovatief en creatief beleid hopen we jonge renners aan ons te koppelen.”

Gaan er veranderingen in de technische staf komen? Richting bepaalde personen is er immers de nodige kritiek.
„Na het seizoen gaan we dit evalueren.”

Volgens teammanager Richard Plugge van wielerploeg Lotto-Jumbo zijn er tot eind 2018 sponsortoezeggingen, terwijl de twee hoofdsponsoren pas in maart 2016 gaan bekijken of ze het contract willen verlengen.Lotto en Jumbo hebben een contract tot en met 2016 met een optie van twee jaar. Pas in maart 2016 gaan beide bedrijven evalueren of ze die optie lichten.
"De details horen jullie later,” aldus Plugge.
Dat klinkt vaag. Beide hoofdsponsors benadrukken tegenover Telesport dat er voor maart 2016 geen beslissing wordt genomen. Ben je dan in gesprek met andere geldschieters?
"Nee, er zijn wel contacten met bedrijven die we gedurende de afgelopen drie jaar hebben opgebouwd. Maar we voeren geen concrete gesprekken."
william 22 juli 2015 11:50
Een innovatief en creatief beleid!? Dat is dan nieuw bij de Rabo/Belkin/
jumbo ploeg....
Vittal 22 juli 2015 11:55
Ten Dam eruit, die kost een paar centen en levert niets op dit seizoen. Had behoorlijke praatjes na de Tour van vorig jaar, maar laat niets zien. 50% salaris inleveren of weg.

Ook renners als Bulgac, de Weert, Flens en Van Winden moeten weg. Die voegen niets toe tot nu toe.

Over de hele linie heeft LottoNL-Jumob net als zijn voorgangers veel te veel leuke lieve knechten die niets kunnen afmaken, maar zo'n strategie heeft niet met een topsportploeg te maken die wil winnen en presteren.
Tinuz 22 juli 2015 11:59
Laten we het er maar op houden dat dit jaar een inloop seizoen was voor Lotto-Jumbo.....
Volgend jaar zal alles beter op orde zijn, zowel het materiaal, de ploegleiding als de renners zelf.
Ger 22 juli 2015 12:01
De Weert weg? Alweer?
ton duk 22 juli 2015 12:09
Kwiatkowski zou sponsor technisch een goed idee zijn....Polen gokken graag en doen boodschappen bij de Lidl/Aldi...
gr
Cyclad 22 juli 2015 12:11
Je loopt achter. Kevin de Weert is al weg, heeft zelf zijn fiets aan de wilgen gehangen.
Ik ben het alleen eens over Brian Bulgac, hij heeft het niveau niet. Ook over Barry Markus twijfel ik.

Versterkingen voor Lotto-Jumbo? Wie moeten dat dan zijn? Qua Nederlandse renners is de spoeling dun.
Sam Oomen zal er zeker bijkomen, wellicht ook een renner als Lennard Hofstede.
Opties zijn ook Steven en Maurits Lammertink en Dylan Groenewegen.
Buitenlandse versterkingen liggen meer voor de hand, maar wie?
Lang niet iedereen zal goed renderen in het team.
'k Ben benieuwd of jullie goede suggesties hebben.
Cyclad 22 juli 2015 12:11
Kwiatkowski zal wel naar Sky gaan. Die jongen zit echt niet op Lotto-Jumbo te wachten.
Massimo 22 juli 2015 12:14
Patrick Bevin, afmaker, prima in heuvelkoersen, nog vrij jong, waarschijnlijk niet al te duur.
Vittal 22 juli 2015 12:15
Suggesties (buitenlandse jonge renners):
Muhlberger (oos)
Broertjes Andersen (Nor)
Loic Vliegen (Bel)
Massimo 22 juli 2015 12:16
Cyclad 22 juli 2015 12:18
Loic Vliegen gaat naar BMC.

Ik zit wel ineens aan zijn ploeggenoot Floris Gerts te denken. Zou een prima aanwinst zijn.
Cyclad 22 juli 2015 12:18
thumbs up inderdaad een prima en veelbelovend renner.
Pyama 22 juli 2015 12:21
Insausti, E.Garcia en Bravo van Murcia plus De La Parte van Voralberg, Duran en De La Fuentes van Efapel. Met als kopman Intxausti.
Slimmerd 22 juli 2015 12:37
Muhlberger ging volgens mij samen met Postlberger al naar IAM (?)
Slimmerd 22 juli 2015 12:38
De kans dat hij bij LottoNL zich mag ontwikkelen als klassementsrenner is natuurlijk wel 100%, want dan kunnen ze volgend jaar naar de Tour met 5 kopmannen!
Massimo 22 juli 2015 12:40
Op stage bij BORA.
Slimmerd 22 juli 2015 12:41
Bijna gelijk, ik wist dat er iets 'was' met die jongens.
Rudy t. 22 juli 2015 12:44
Oomen zeker? Rabo is niet langer de opleidingsploeg. Als hij een beetje in de gaten heeft gehouden hoe renners zich ontwikkelen bij bepaalde ploegen zal die niet snel voor lotto kiezen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 12:45 door Rudy t..
avhhsc 22 juli 2015 12:44
liever minder resultaat met nederlandse renners.
dan een topploeg met 8 verschillende nationaliteiten in de tour.
Michael B. 22 juli 2015 12:47
Vittal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ten Dam eruit, die kost een paar centen en levert
> niets op dit seizoen. Had behoorlijke praatjes na
> de Tour van vorig jaar, maar laat niets zien. 50%
> salaris inleveren of weg.
>
> Ook renners als Bulgac, de Weert, Flens en Van
> Winden moeten weg. Die voegen niets toe tot nu
> toe.
>
> Over de hele linie heeft LottoNL-Jumob net als
> zijn voorgangers veel te veel leuke lieve knechten
> die niets kunnen afmaken, maar zo'n strategie
> heeft niet met een topsportploeg te maken die wil
> winnen en presteren.

Helemaal mee eens, eindelijk iemand op het forum die het snapt. Overigens fietst de Weert niet meer voor Lotto Jumbo. Die stond al vanaf november vorig jaar in de feestmodus met zijn vrouwtje. Graag zou ik ook willen dat ze Matthieu Heyboer en Louis Louis Delahaije zouden vervangen. Die hebben nu al zoveel kansen gehad. Benieuwd hoe een Jac Orie tegenover de trainingsaanpak van deze 2 staat. Tot nu toe hoor/merk je niks van de samenwerking met de schaatsploeg, lijkt meer een marketing truuk.

Zou mooi zijn als ze bijvoorbeeld een Jacques Hanegraaf of een Daan Luijkx een plek zouden geven bij Lotto Jumbo. Inderdaad met name Hanegraaf wordt niet door iedereen gewaardeerd vanwege zijn zakelijke aanpak, maar zou wel de juiste persoon om daar de boel wakker te schudden. In de breedte presteert de wielerploeg matig. UCI ranking zegt genoeg.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 12:59 door Michael B..
Hangmat 22 juli 2015 12:58
Oneens...de nederlanders lijken met elkaar enkel slechter te gaan rijden.
Massimo 22 juli 2015 13:01
Er is ook een tussenweg.
Blueprint 22 juli 2015 13:24
Bevin en Oomen zouden prima aanwinsten zijn voor deze ploeg.
Sehnsucht 22 juli 2015 13:50
TSV heeft veel goede renners.
Linkebal 22 juli 2015 14:18
Tot nu toe worden hier alleen talentjes genoemd die over een paar jaar goed zouden kunnen worden. Het lijkt me dat Lotto Jumbo ook behoefte heeft aan renners die er direct staan en meestrijden voor overwinningen.
cyclingfreakske 22 juli 2015 14:27
Lotto Jumbo heeft gewoon een moeilijke startpositie waarbij ze alles moeten aftasten. Vergeet niet dat die ploeg letterlijk op het randje is ontstaan zonder er goede voorbereidingstermijn was voor zoiets op te zetten, telkens opnieuw in een "overname" fase zat...... echt moeilijk werken.
Je kan het team een beetje zien als een firma die op faillesement balanceerde (rabobank), een curator alles moet gaan dirrigeren en herhaald een overnemer vinden voor de restjes, dan haastig wat op de rails zetten om door te starten. (uiteindelijk nu lotto jumbo)
dat is een hele moeilijke situatie.
Na Rabobank is er geen vaste structuur meer geweest en het team balanceerde constant op het randje van stoppen... er was nooit zekerheid.

het probleem is vooral dat de renners vooral individueel blijven denken om hun kansen gaaf te houden, mocht het team stoppen.
Ook zit het team met een goede verdediging en spitsen, maar amper een middenveld. Ten Dam is DE belangrijkste middenvelder die ook verder kan dan dat.
dat maakt het voor de ploegleiding wel aartsmoeilijk om succes te boeken.

Ik lees dat Ten Dam zou moeten vertrekken volgens de poster zijn bewering.
grove fout, want Ten Dam is wel een renner die commercieel belangrijk is en erg geliefd is bij de Nederlanders, en hij is wel de man die van eerste koersuur tot laatste bijna minuut een belangrijke rol speelt in het team.
het zou juist een grove fout zijn hem aan de kant te schuiven, want potentieele sponsors uit Nederland zien liever Ten Dam op de fiets ipv ernaast.


Lotto Jumbo zit dus vooral opnieuw in een "leerfase", waar alles na de Tour en eind va nhet jaar moet overzien worden en daarna de dingen te verbeteren.
Het team heeft ook al wat tegenslag gekend. Het is best impressionant hoe Gesink net nu herrijst en daar mooie dingen doet, binnen een team met erg beperkte middelen.
Eazster 22 juli 2015 14:33
Precies een Goede B Sprinter die al overwinningen kan pakken ,zoals Bos is\was voor Rabo\Belkin.
Ik denk dat Lotto Jumbo heeft gedacht dat Markus, Bennet ,van Asbroeck en ook Teunisse al wat overwinningen zouden pakken om de druk wat af te nemen.
Dat viel vies tegen door het tekort aan niveau (Markus & Bennet en van winden ,het is echt zo) en tegenslag (van Asbroeck & Teunnise) ,al heeft laatsgenoemde alles nog te bewijzen.
Daarna kwam er een paniekreactie en werden Bulgac ,van winden Kezier aangekocht. keizer blijkt uiteindelijk nog een te billijken keuze te zijn geweest. Ook van het hele de Weert project zijn de afspraken en vooruitzichten tekort geschoten.

Ik zou zeggen als het budget echt krap is ,doe Markus en Bulgac ,van Winden, Wagner eruit (Hard zijn!)\(Sprinttrein kan goed lopen met oa van Emden,Tjalingi,Leezer) ,bied ten Dam een contract op zijn niveau aan en geef 2 betere geroutineerde afmakers een goed aanbod. Er is hier behoefte aan kwaliteitsinjectie ipv deze kwantiteit wat ze nu hebben,hoe belangrijk dat ook is in de overvolle kalender.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 14:35 door Eazster.
Ron Meijers 22 juli 2015 15:55
Misschien die Mollema-jongen van Trek. Die hebben ze daar echt niet aangetrokken voor een matte top-10-klassering. Goeie ondersteuning voor de veel sterkere Gesink in het hooggebergte.
Snorfietser 22 juli 2015 15:56
„Wij hebben niet het budget om meer dure jongens aan te trekken. Je hoeft dus geen grote naam als versterking te verwachten. We moeten heel handig en slim zijn. Met een innovatief en creatief beleid hopen we jonge renners aan ons te koppelen.” Volgens mij is dat precies het tegenovergestelde van "we contracteren de wereldkampioen" smiling smiley Al hoewel je met de motivatie om hem te halen wel een glimlach op mijn gezicht hebt getoverd.
Snorfietser 22 juli 2015 16:00
Helemaal mee eens. Rabo heeft jarenlang mooie resultaten behaald met deze tussenweg. Boogerd en E. Dekker aangevuld met mannen als Freire en Menchov.
Snorfietser 22 juli 2015 16:17
Wippert heeft aangegeven volgend jaar naar een WT team te vertrekken, ie zou wel redelijk in dat plaatje passen. Debusdchere lijkt me ook nog een redelijk veilige keuze (is misschien wel toe aan een belangrijkere rol dan hij nu heeft). Verder is het altijd een beetje afwachten met de niet echte topsprinters. Zo'n Van Asbroeck had ook zomaar wel een stap kunnen maken ten opzichte van vorig jaar, dan had hij in de kleinere koersen ook meegespeeld om de overwinningen. Het werkt overigens ook niet echt mee dat er relatief weinig kleinere koersen worden gereden door LTJ. In 2013 leverde de Tour of Hainan al 9 zeges op.
Vittal 22 juli 2015 17:29
Wippert heeft al gezegd nooit bij LTJ te willen rijden. verstandige jongen.
ton duk 22 juli 2015 17:56
Daar heeft LTJ (en de voorgangers) natuurlijk altijd mee te maken....de haat in het HOLPeloton tegen deze ploeg en vooral tegen de omkadering...
Gewoon doorgaan op deze weg met Kelderman en Hofland als speerpunten...komt zeker goed in 2016
gr
Cyclad 22 juli 2015 18:22
Wippert gaat naar Garmin.
Blueprint 22 juli 2015 18:29
Debusschere blijft bij zijn huidige ploeg.
Ger 22 juli 2015 19:39
Twan Brusselman, Johim Ariesen.
ton duk 22 juli 2015 20:27
Om te beginnen zou ik zeggen: D en B v Poppel ...
gr
Staffie 22 juli 2015 21:18
Zou Bakelants tot overstap te verleiden zijn?
Curzio 22 juli 2015 21:19
Ik zou het ook mooi vinden als ze een speerpunt maken van Hofland voor de Tour volgend jaar. Mits ze hem omkadering geven en op een of andere manier z'n positionering kunnen trainen.
Gesink dan misschien dubbel Giro - Vuelta laten doen. Resultaat van dit jaar evenaren in de Tour zal wellicht gaan, maar ernstig verbeteren zit er volgens mij niet in, en dan weet ik niet of een nieuwe top-10 plek het hoogste doel moet zijn.
Zeker omdat je weet, en dat zal ook de sponsor weten, dat het grote publiek liever (al dan niet kansloze) aanvallen ziet en etappezeges.
GillesEmanuel 22 juli 2015 23:17
Is Greg van Avermaet niet wat? Als ultieme kopman?
zumsteg 22 juli 2015 23:21
Jumbo heeft wel een breed assortiment babyvoeding, dus dat zou mooi uitkomen. 'De hapjes voor uw kleine zijn getest door Greg.'
Carlos Danger 23 juli 2015 00:41
Innovatief en creatief? Gaat Verhoeven weg??
Heisenberg 23 juli 2015 09:53
De Nederlanders die een directe versterking zijn, zullen allemaal waarschijnlijk niet willen komen (bijvoorbeeld Dumoulin, Terpstra en Poels). Dan zit er wat mij betreft niets anders op dan buiten de landsgrenzen zoeken naar versterkingen, want alleen maar gokken op jong talent is veel te riskant. Nog een jaar met weinig overwinningen (of überhaupt meedoen om de overwinning) zal sponsors wegjagen.

Maar met een bijna lege portemonnee zal het lastig zijn echte versterkingen te vinden. Voor je het weet kom je weer bij renners als Bennett, Bulgac, De Weert en Van Winden uit.

De volgende renners zou ik in ieder geval niet missen als ze naar een andere ploeg (op een lager niveau) gaan: Bulgac, Markus, Tjalingii, Van Winden, Wagner en Wynants. Over onder andere Bennett twijfel ik nog of dit een meerwaarde is voor de ploeg.
JW 23 juli 2015 09:58
Aan het begin van dit seizoen was al duidelijk dat het een moeilijk jaar zou worden, waarin de lat niet te hoog mocht worden gelegd.

Vrijwel alle WT-puntenpakkers weg, een heel beperkt budget.
En in de eerste seizoenshelft ook nog weinig gelukkig met geblesseerden etc.
Het is, na alle onzekerheid na het afhaken van Rabo, voor mij nog steeds een wonder dat de ploeg nog bestaat.
Als de ploeg was gestopt zou het de vraag zijn of er nog een echt Nederlands WT-team zou terugkomen.

Ondanks alle tegenslag is de ploeg duidelijk aan het terugkomen.
Kruijswijk reed een mooie Giro, Gesink rijdt een prima Tour.
En dat zijn de dingen die echt tellen !

Voor dure versterkingen is geen geld. Voor mij hoeft dat ook niet.
Belangrijker is het toekomstperspectief, zekerheid over het voortbestaan na 2016.
Dat ziet er goed uit.
Daarmee kan het team verder bouwen.
Jammer voor de club trouwe bashers spinning smiley sticking its tongue out
Michael B. 23 juli 2015 10:16
Kenny Nijssen? Toch een renner die bergop goed rijdt. Heeft zich in het hooggebergte al genoeg bewezen. Andere kandidaat Jasper Ockeloen, de rest kan je vergeten. Die jongens van Piels komen hoe dan ook tekort in het hoog gebergte. Buitenlandse topper? Die zijn onbetaalbaar, vergeet dat maar.
Heisenberg 23 juli 2015 10:52
Ik ben het niet met je eens dat de ploeg aan het terugkomen is. Gesink rijdt een goede Tour, maar de ploeg niet. Hetzelfde was het geval in de Giro. De ploeg is een van de zwakste WT-ploegen, maar kan zich ook op een lager niveau niet onderscheiden. Gisteren bijvoorbeeld weer in de GP Pino Cerami een 15e plaats. Het is geen uitzondering dat de ploeg ook in de zwakker bezette koersen er niet aan te pas komt.

Dit jaar 3 overwinningen (niet op WT-niveau), 11 tweede plaatsen en 4 derde plaatsen. Als ik dat vergelijk met een paar andere ploegen wordt de armoede voor mij duidelijk:

Trek: 11 / 19 / 15
IAM: 10 / 11 / 13
FDJ: 8 / 6 / 6
Cannondale: 6 / 10 / 8
Europcar: 9 / 14 / 9
Topsport Vlaanderen: 6 / 8 / 10
zumsteg 23 juli 2015 11:11
Haha, Kenny Nijssen. Begrijp me niet verkeerd, 2e in la Marmotte is knap maar om op basis daarvan hem als versterking van (weliswaar één van de zwakste) World Tour teams te zien is hilarisch.

Bij de koersen in Nederland komt ie er niet aan te pas, de vaardigheden die je daar nodig hebt heb je ook nodig bij de profs.

De nummers 3 (Ruffaut) en 8 (Todeschini) van La Marmotte reden respectievelijk dit jaar de Giro Ciclisto della Valle d'Aosta Mont Blanc en in 2013 en 2014 De Rhone-Alpes-Isere Tour en de Tour des Pays de Savoie en kwamen er daar totaal niet aan te pas. Dan kan je beter gasten als versterking zien die daar wél presteren zoals wat gasten uit het Rabo Development team (Hofstede, Oomen, Tusveld) of jongens als Bouwman en Adriaan Janssen. Een ander klimtalent is Eversdijk. Maar de meeste van deze mannen zijn nog erg jong en daar kan je niet meteen resultaten van verwachten. En juist die heeft Jumbo nodig, als is het maar in de Driedaagse van West-Vlaanderen. Of de Grote Prijs rond kermis en feesttent UCI 1.1.

Dus ik denk niet dat Jumbo om een klimmer verlegen zit, ze hebben wat mannen nodig die goede resultaten halen in deze kleinere wedstrijden (als ze die meer gaan rijden) en sprints. Opties daarvoor zijn Mathieu van der Poel, Steven en Maurits Lammertink, Yoeri Havik, Raymond Kreder, Dylan Groenewegen.

Mooier zou zijn om Wippert te halen (gehaald te hebben), maar ik heb het gevoel dat Hofland, Markus en Van Asbroeck nog groeimarge hebben dus wellicht is (was) dat niet nodig.

Zoals anderen hebben aangegeven rijden de meeste Nederlanders die sowieso een versterking zijn bij andere World Tour teams en die lijken me onhaalbaar. Wellicht dat een Danny van Poppel, Ligthart of Bos (terug) gehaald kan worden.

Ik ben het overigens wel met je eens dat Ockeloen een kans op een niveau hoger verdient.
ton duk 23 juli 2015 11:32
Duyn rijdt (eindelijk) ook een aanvaardbaar seizoen en zou nu ook een optie zijn als versterking in de breedte
gr
Michael B. 23 juli 2015 11:35
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Haha, Kenny Nijssen. Begrijp me niet verkeerd, 2e
> in la Marmotte is knap maar om op basis daarvan
> hem als versterking van (weliswaar één van de
> zwakste) World Tour teams te zien is hilarisch.
>
> Bij de koersen in Nederland komt ie er niet aan te
> pas, de vaardigheden die je daar nodig hebt heb je
> ook nodig bij de profs.
>
> De nummers 3 (Ruffaut) en 8 (Todeschini) van La
> Marmotte reden respectievelijk dit jaar de Giro
> Ciclisto della Valle d'Aosta Mont Blanc en in 2013
> en 2014 De Rhone-Alpes-Isere Tour en de Tour des
> Pays de Savoie en kwamen er daar totaal niet aan
> te pas. Dan kan je beter gasten als versterking
> zien die daar wél presteren zoals wat gasten uit
> het Rabo Development team (Hofstede, Oomen,
> Tusveld) of jongens als Bouwman en Adriaan
> Janssen. Een ander klimtalent is Eversdijk. Maar
> de meeste van deze mannen zijn nog erg jong en
> daar kan je niet meteen resultaten van verwachten.
> En juist die heeft Jumbo nodig, als is het maar in
> de Driedaagse van West-Vlaanderen. Of de Grote
> Prijs rond kermis en feesttent UCI 1.1.
>
> Dus ik denk niet dat Jumbo om een klimmer verlegen
> zit, ze hebben wat mannen nodig die goede
> resultaten halen in deze kleinere wedstrijden (als
> ze die meer gaan rijden) en sprints. Opties
> daarvoor zijn Mathieu van der Poel, Steven en
> Maurits Lammertink, Yoeri Havik, Raymond Kreder,
> Dylan Groenewegen.
>
> Mooier zou zijn om Wippert te halen (gehaald te
> hebben), maar ik heb het gevoel dat Hofland,
> Markus en Van Asbroeck nog groeimarge hebben dus
> wellicht is (was) dat niet nodig.
>
> Zoals anderen hebben aangegeven rijden de meeste
> Nederlanders die sowieso een versterking zijn bij
> andere World Tour teams en die lijken me
> onhaalbaar. Wellicht dat een Danny van Poppel,
> Ligthart of Bos (terug) gehaald kan worden.
>
> Ik ben het overigens wel met je eens dat Ockeloen
> een kans op een niveau hoger verdient.

Aan een Yoeri Havik, Raymond Kreder heb je geen knol hoor, die komen op WT echt absoluut tekort. Net 2 renners die al vanaf hun junioren tijd al als prof leven, daar is de rek allang uit. Yoeri Havik komt al helemaal geen berg over, heeft een leuk sprintje, maar daar houdt het wel bij op. Rijdt op de baan leuk omdat daar weinig concurrentie is. Yoeri Havik moet al lossen in een olympia's tour als er halverwege de Cauberg moet worden opgereden... Nee liever geen Havik
zumsteg 23 juli 2015 11:40
Maar die is al wel 30.
Arsimo 23 juli 2015 11:41
Mathieu van der Poel en zijn broer binnenhalen. Geef die sponsor van hen een plekje op een mouw of zo, laat Mathieu nog een seizoen als wereldkampioen door de modder rossen, stuur hem daarna een maand met vakantie, dan gaan trainen, dan naar de Giro (of evt. Vuelta) volgend seizoen om sterker te worden en dan na een goeie winter in 2017 met Van Marcke scoren in april. Zelfs als ze dan niets winnen dan wel veel publiciteit.
Linkebal 23 juli 2015 11:42
Ze zeggen wel dat Froome zo dun is, maar die Nijssen is nog dunner. Ik had nooit van hem gehoord, tot ik hem bij de start van het NK zag staan. Meteen maar ff gegoogled wie het was. Vergeleken met hem was de rest van het peloton moddervet.
zumsteg 23 juli 2015 11:43
Maar ze kunnen wel zeges en ereplaatsen pakken op de niveau's .HC en .1 Ik denk dat dat ook goed is voor Lotto NL Jumbo.

Er zijn genoeg wedstrijden waar Havik wel uit de voeten kan mocht hij geen heuvel over komen.
ton duk 23 juli 2015 11:53
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> met Van Marcke scoren in april.....

Ja, dat doen we al 2 voorjaren op een rij sad smiley


Duyn al 30,ja...in de breedte maakt zijn leeftijd weinig uit,vind ik...Toegevoegde waarde voor de 1.1 en 2,1 koersen
gr
Arsimo 23 juli 2015 11:55
Ik bedoelde van der Poel en Vanmarcke samen. Niet Vanmarcke alleen.
Michael B. 23 juli 2015 13:06
Met Havik krijg je het Kenny van Hummel effect. Hebben we in ieder geval weer een kandidaat voor de titel slechtste klimmer ooit. In Nederland hebben we altijd nog het idee dat als je een junior een paar keer goed rijdt in een criterium we gelijk een tour winnaar hebben. Zoals eerder genoemd de Nederlandse wedstrijden zijn geen afspiegeling van het vele klimwerk in de pro Tour! Klimmers hebben we nodig. Een Pieter Weening is daarvan nog het beste voorbeeld. In de Nederlandse koersen aanvankelijk geen hoogvlieger, maar via de Rabo ardennenproef gelukkig opgepikt. Dan komt Roompot ook nog met het idee om de winnaar van de topcompetitie een profcontract te geven. Had liever gehad dat ze de top 20 van de topcompetitie hadden uitgenodigd voor een tijdrit op l'alpe d huez. + wat uitzonderingen zoals een Kenny Nijssen. En renners die geen zin hebben om te komen? Die zijn het ook niet waard om prof te worden.
Westfalen 23 juli 2015 13:11
Duyn wint die 1.1 en 2.1 koersen ook niet. Doet het zeker goed dit seizoen bij Roompot, maar lijkt me geen versterking en afmaker. De beide Lammertink broers lijken me wel versterkingen. Zijn nog jong en zit nog wel progressie in. Maurits kan behoorlijk bergop en Steven heeft een wapen met zijn tijdrit.

@Michael B. Bij de topcompetitie wordt toch wel geprobeerd om ook de klimmers mee te nemen. Twan Castelijn kan in Limburg in ieder geval aardig omhoog en staat niet toevallig eerste.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 13:15 door Westfalen.
Linkebal 23 juli 2015 13:22
Mogen we gezien het budget van Lotto Jumbo en gezien de beschikbare namen die hier voorbij komen tot de conclusie komen dat directe versterkingen onhaalbaar zijn voor komend seizoen? En dan heb ik het over renners die op World Tour niveau voorin meedoen.

En: wordt Lotto Jumbo met zo'n beperkt budget niet een tweede Roompot, die het vooral moeten hebben van talentontwikkeling?
Massimo 23 juli 2015 13:22
Ja, goede suggestie denk ik, zit wat klem met Bardet bij zijn huidige ploeg en is een prima renner en aanvaller.
Massimo 23 juli 2015 13:25
Linkebal 23 juli 2015 14:05
Eigenlijk is dat de taak van Roompot. Ieder jaar twee of drie World Tour waardige renners afleveren. Maar daar zie ik ze ook niet. Tenminste niet in die mate zoals bij Topsport Vlaanderen. Maar misschien verwacht ik te veel, moet ik die ploeg nog een paar jaar de tijd gunnen.
Snorfietser 23 juli 2015 15:50
Lammertink zou best meekunnen in de WT, maar dat is het ook wel zo'n beetje.
Snorfietser 23 juli 2015 15:51
Aan ereplaatsen in dergelijke koersen heb je niet heel veel, dus dan moet je ook echt winnen. Havik is een prima renner op de baan en in het continentale circuit, maar ik zie hem in de sprint niet winnen van types als Modolo en Swift waar je toch mee te maken krijgt in dat soort koersen.
D. Marrage 23 juli 2015 15:53
Koppi 23 juli 2015 16:44
Haal Koen Bouwman. Is over twee, drie jaar minstens van het niveau Ten Dam.
ton duk 23 juli 2015 20:09
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
> ... Slagter?

Is met meerdere ploegen in gesprek..ook met TLJ, zei hij net in Studio Tour
gr
Westfalen 23 juli 2015 20:52
Slagter zou een mooie versterking kunnen zijn. Heeft bewezen een afmaker te zijn en is altijd goed voor wat WT-punten.
cyclingfreakske 23 juli 2015 21:55
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Haal Koen Bouwman. Is over twee, drie jaar
> minstens van het niveau Ten Dam.


Als hij even porfessioneel en gedreven is/blijft en een doorbijter in moelijke tijd... kan er iets van komen.
Koppi 31 juli 2015 22:30
Goed dat ze hier meelezen. cool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen