Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

5e dopingzaak Astana namelijk Artoer Fedossejev

Gepost door Ger 
Ger 26 november 2014 17:25
Ongelooflijk maar waar zie:

[www.wielerflits.nl]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/11/2014 18:27 door Ger.
Sub Culture 26 november 2014 17:41
Zonde voor de Astanarenners die wel op een zuivere manier aan wielrennen doen.
Verregaande acties tegen de ploeg dringen zich nu stilaan wel op.
Leon 26 november 2014 17:43
De 3e renner van het opleidingsteam en de 5e Kazak. Er lijkt me dus meer mis met het kazakstaanse wielrennen dan met de Astanaploeg op zich. Maar da's logisch met een internationaal wel maar nationaal niet gevallen held.
Leon 26 november 2014 17:44
btw, dat het om ene Artoer Fedossejev gaat mag best in de titel...
Linkebal 26 november 2014 18:05
Alweer een individueel geval!!!
Carlos Danger 26 november 2014 18:11
't Is wel genoeg nu, zeker?
Slimmerd 26 november 2014 18:30
Uiteraard, alleen maar eilandjes in de ploeg. De ploeg en geldschieter hebben er niks mee te maken...
TomDJ 26 november 2014 18:33
Jeetje, je verwacht het toch niet?
Franciscus 26 november 2014 18:39
Lijkt me dat Westra en Boom alsnog terug op de transfermarkt gaan komenangry smiley
Massimo 26 november 2014 18:55
Stel dat Astana uit de World Tour wordt gezet, heeft de ploeg dan nog wel recht op Wild Cards (en/of wordt ze PCT?)?
JW 26 november 2014 19:35
Dat de opleidingsploeg wordt geschorst lijkt me vrij zeker.
Dat iedereen van het kader, en daar schijnt Vino ook bij te zijn, een probleem heeft lijkt me ook duidelijk.

Of de PT-ploeg, als ze alle banden met betrokkenen verbreken, ook hiervoor gestraft worden lijkt me nog steeds onzeker.
Dat hangt m.i. ook af van de maatregelen die ze gaan nemen.
Quarantanove 26 november 2014 19:46
Zijn die dopingcontroles nu nog niet afgeschaft?
Blueprint 26 november 2014 20:57
Kan iemand mij uitleggen waarom de halve opleidingsploeg van Astana aan de dope zit? Ik vind het gewoon niet logisch.
Hangmat 26 november 2014 21:18
Dat gaat niet best
Quarantanove 26 november 2014 21:19
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan iemand mij uitleggen waarom de halve
> opleidingsploeg van Astana aan de dope zit? Ik
> vind het gewoon niet logisch.

Voor de hand liggende logica in deze is dat het halve peloton of meer gewoon prepareert en toevallig die enkeling die tegen de lamp loopt net van dezelfde ploeg rijdt.
Walnoot 26 november 2014 21:46
Kan me toch nauwelijks voorstellen dat ze in de professionele Astana-ploeg aan de anabolen zitten. Of aan de EPO. Kan me ook niet echt voorstellen dat ze bij het echte Astana vanaf bovenaf de boel platspuiten, maar dan willens en wetens een enorm risico lopen door de bezuinigen op de kwaliteit van de middelen bij de jonkies.
JW 26 november 2014 22:06
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan iemand mij uitleggen waarom de halve
> opleidingsploeg van Astana aan de dope zit? Ik
> vind het gewoon niet logisch.

Nadat de eerste werd betrapt hebben de dopingjagers blijkbaar de ploeg onder de loep gelegd. En terecht, zoals blijkt.
Goed mogelijk dat er nog meer van de ploeg ontmaskerd worden.
Of dat op initiatief van de begeleiding is gebeurd, is nog niet duidelijk. Die begeleiding treft in elk geval wel blaam.

Het lijkt me nog steeds niet redelijk dit 1:1 door te trekken naar het WT-team.
Opleidingsteam en profteam lijken me toch redelijk gescheiden werelden.
Maar de ploeg staat wel in de schijnwerper. Een derde dopinggeval daar lijkt me eerstkomende tijd fataal.
JW 26 november 2014 22:07
Slimmerd 26 november 2014 22:55
Allemaal lekker de grenzen opzoeken in opdracht van Astana-Proteam, zodat de A-renners volgend seizoen weer weten tot hoever te gaan...
Blueprint 26 november 2014 23:22
Dat lijkt me sowieso fataal, ongeacht de problemen in het opleidingsteam.
Andere Peter 27 november 2014 00:58
Grappig dat zo vaak de lat heel hoog wordt gelegd voordat we spreken van georganiseerde doping. Daartoe moet er echt een contract worden gevonden waarin iedereen zich verplicht doping te gebruiken.

Het is niet zo zwart-wit. De geschiedenis heeft juist getoond dat de praktijk vooral grijstinten kent. Er is nooit (meer) ergens sprake van 'georganiseerd dopinggebruik'. Er is wel nog sprake van 'georganiseerd de andere kant opkijken' of 'georganiseerd in de gelegenheid stellen' of 'georganiseerd oogluikend toestaan'. Het lijkt mij buiten kijf te staan dat daarvan hier sprake is.
Cecchini 27 november 2014 02:02
Zie Aru en zie Nibali die het afgelopen jaar prestaties neer hebben gelegd die niet strookten met hun veronderstelde atletische vermogens. Jongens we zijn weer enorm belazerd het afgelopen jaar.
Massimo 27 november 2014 07:28
Ja JW, dat had ik, met alle respect, ook zelf wel bedacht. De vraag blijft staan: heeft een uit de WT gezette ploeg recht op wildcards?
JW 27 november 2014 08:42
Als ze geen PT-licentie krijgen, dan zullen ze in elk geval een PCT-licentie nodig hebben.

En dan is het aan de organisatoren, lijkt me.
Voordeel voor Astana is natuurlijk dat ze lid zijn van de MPCC winking smiley
Eindhovuh 27 november 2014 09:00
Volledig mee eens.
En ik vind dat de UCI hier moet ingrijpen. Als ze daar geen middelen toe hebben, dan moeten die middelen geregeld gaan worden. Dit is wederom zo schadelijk voor het broze imago van de wielersport.
Arnold 27 november 2014 09:10
Makkelijk hoor, allemaal op Astana schieten.

De broertjes Iglinsky is gewoon super dom hardleers en ouderwets epo gebruiken. Lijkt jullie dat nou echt gestructureerd? Zoals jullie suggereren is Vino het kwade brein erachter, iemand die weet hoe het werkt met bloedzakken (wat nog altijd niet is op te sporen mits je niet met meerdere zakken tegelijk werkt) gaat toch geen gestructureerd dopingprogramma beginnen met epo.

En de drie Conti renners die gepakt worden, is nog niet bekend welke stof, welke hoeveelheid, en of het al dan niet vervuild vlees, supplementen, of een andere verklaring zou kunnen zijn. Ik geloof niet dat daar bewust gebruik wordt gemaakt van anabolen steroïden, dat is wel heel erg jaren 80. Of het moet gaan om testosteron of een designer drugs en moet ik straks toegeven ik naief ben. Maar vooralsnog denk ik een beetje voorzichtigheid bij het Astana bashen niet verkeerd zou zijn.
El Mik 27 november 2014 09:30
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zie Aru en zie Nibali die het afgelopen jaar
> prestaties neer hebben gelegd die niet strookten
> met hun veronderstelde atletische vermogens.
> Jongens we zijn weer enorm belazerd het afgelopen
> jaar.


Verondersteld door wie? Dat Nibali veel beter is dan Peraud en Pinot is niet zo vreemd.
Eindhovuh 27 november 2014 09:34
Nee precies, gezien het verleden qua dopinggebruik in het wielerpeloton waaronder door de leiding van de Astana ploeg, de uitzonderlijke prestaties die sommigen daar leveren, en het feit dat er in enkele maanden tijd 5 dopinggevallen plaatsvinden, is er geen enkele reden om Astana te bashen en de UCI te vragen om actie te ondernemen. Nee eerst moet er gekeken worden of dit echt niet, eventueel, misschien, anders te verklaren zou kunnen zijn.

Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen!
Arnold 27 november 2014 09:42
Dat Nibali de tour wint lijkt me niet zo uitzonderlijk. Die vijf dopinggevallen kan je vooralsnog in mijn ogen reduceren naar 2.Totdat het blijkt wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Hoe kan je nu van de UCI actie eisen? gebaseerd op jouw onderbuik gevoel?
Carlos Danger 27 november 2014 11:11
Arme Lars. Eindelijk de goede apotheek gevonden, gaat ie sluitensad smiley
Eindhovuh 27 november 2014 11:23
Niet op mijn onderbuikgevoel maar op 5 positieve testen!!!! En dat ze op basis van jouw onderbuikgevoel te reduceren zijn naar 2 zou de UCI nou juist niets moeten zeggen.
Ik zeg helemaal niet dat Astana uit moet worden gesloten, maar een grondig onderzoek naar wat daar gebeurd lijkt mij onvermijdelijk.
Maar we kunnen ook allemaal doen of er niets aan de hand is en ons lekker laten bedonderen, prima.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2014 11:37 door Eindhovuh.
Adrie2 27 november 2014 11:46
Maar het is toch al opgelost??? Vinokoerov heeft het Beloftenteam waar hij ooki voro verantwoordelijk is inmiddels geschorst. Want het moet nu maar eens ophouden.confused smiley Begijpt u het nog?
Quarantanove 27 november 2014 11:46
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zie Aru en zie Nibali die het afgelopen jaar
> prestaties neer hebben gelegd die niet strookten
> met hun veronderstelde atletische vermogens.
> Jongens we zijn weer enorm belazerd het afgelopen
> jaar.
Al zouden al je vage onderbuikgevoelens waar zijn dan nog zijn we niet belazerd. Alleen collega renners.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2014 11:47 door Quarantanove.
Blueprint 27 november 2014 12:12
De twee Astana-ploegen zullen juridisch wel gescheiden zijn, zodat de dopinggevallen van de beloftenploeg formeel los moeten worden gezien van de Iglinskiy-cases en het Astana Pro Team niet kunnen worden aangerekend. Slechts op basis van die Iglinskiy-cases zou de UCI iets kunnen doen en ik neem dat Astana-ploegleider Sedoun, die ook actief was bij het beloftenteam, het veld zal moeten ruimen.

Ik zie ook niet hoe een probleem met anabole steroïden bij een beloftenploeg gerelateerd kan worden aan de prestaties van Nibali en Aru.
TomDJ 27 november 2014 12:23
Grappig:
Vino zegt dat de mensen moeten begrijpen dat de opleidingsploeg los staat van het WT team.
Ze lenen enkel de shirts en de naam.

Hoe kan hij beslissen om (tijdelijk) de stekker eruit te trekken.

Ploegleider Sedoen is ploegleider bij beide teams, en werkt onder Vino.
Helemaal los van elkaar staan de ploegen dus niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2014 12:25 door TomDJ.
Blueprint 27 november 2014 12:24
Misschien is het lastig fietsen zonder shirts.
El Chaba 27 november 2014 12:35
Nee, ze staan juridisch gezien niet los van elkaar maar wel qua dagelijkse leiding en dat bedoelt hij natuurlijk.
El Chaba 27 november 2014 12:37
Ik begrijp het uitstekend. Vinokourov doet een slimme zet door de UCI voor te zijn en de ploeg die onder zijn juridische leiding staat alvast (tijdelijk) te schorsen. Wat begrijp jij niet?
El Chaba 27 november 2014 12:39
Blueprint 27 november 2014 12:43
Sterker nog, Vino heeft de renners van het Astana Continental Team anabole steroïden gegeven, zodat hij nu die ploeg kan schorsen en de Vino4ever ploeg het stokje kan overnemen spinning smiley sticking its tongue out
Bromertà 27 november 2014 12:58
Laten we ons niet verliezen in semantiek en gaan muggenziften over de betekenis van georganiseerd, gestructureerd danwel structureel. Vijf doping gevallen in één jaar onder één en hetzelfde management, met aan het hoofd de zeer rechtschapen heer Vinokourov, is wel een beetje heel erg veel van het verkeerde. Daar komt nog bij dat Nibali de hete adem van het ziedende publiek al voelde naderen en met een charme offensief de media vroegtijdig opzocht. Helaas voor hem, en voor Aru, liggen de kaarten als een doorgestoken partij poker op tafel. We hebben hier namelijk niet te maken met een willekeurige reeks toevalligheden, maar een opzienbarende èn-èn-èn-situatie die iedere andere gedachte dan georganiseerd dopinggebruik tot aan het onmogelijk doet naderen.

Voor beide kopmannen geldt namelijk dat ze EN in hun voorbereiding geen enkele prestatie konden laten optekenen die ook maar in de buurt kwam van hun piekperiode (Froome en Contador laten wat dat betreft een veel betrouwbaarder spoor achter), EN de bovengenoemde Kazach is niet slechts ervaringsdeskundige op het gebied van bloedmanipulaties maar kreeg bovendien van z'n kopmannen prestaties op bestelling (schriftelijk bewijs in de media verschenen), EN laat nogmaals benadrukt zijn de al eerder vermelde 5 jammerlijke en o zo domme dopinggevallen die ieder afzonderlijk lichtblauw kleurde.

De UCI zou er goed aandoen om elke molecuul in de monsters van de lichtblauwe brigade niet eenmaal, niet tweemaal, maar minstens driemaal tegen het licht te houden. Sowieso zou de UCI deze reeks van toevalligheden een halt toe kunnen roepen door Astana een jaartje bezinning te gunnen.
veluweracer 27 november 2014 13:32
Nibali is toch ook een pakhaas, de moraal is gewoon slecht bij die kazachse club.
Walnoot 27 november 2014 13:45
Van een paar doorgetrokken metaforen wordt je argument niet sterker hoor. Leg mij eens uit waarom Vino zulke archaïsche middelen geeft/goedkeurt/toestaat en we praten weer verder.
Bromertà 27 november 2014 14:00
Op mijn beurt kan ik even flauw van jou eisen of je een kansberekening wil maken van het toeval dat vijf renners onder de vlag van een en hetzelfde management betrapt worden als voor iedere renner in een bestand van honderden de kans dat ie betrapt wordt onafhankelijk en willekeurig is, voordat we verder praten. Trouwens, hoe weet jij dat het om archaïsche middelen gaat? EPO en steroïden zijn er in vele ultra-moderne varianten.
Velodroom 27 november 2014 16:05


De link naar de NOS over dit item wil even niet lukken.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2014 16:08 door Velodroom.
El Chaba 27 november 2014 16:13
EPO en steroïden zijn er inderdaad in vele ultra-moderne varianten maar die zijn (nog) niet opspoorbaar, dus ging het in deze gevallen waarschijnlijk wel degelijk om archaïsche middelen. Het feit dat er drie bij één ploeg hetzelfde ouderwetse middel gebruikten en twee bij de andere ploeg een ander zelfde ouderwets middel gebruikten, zou ook er heel goed kunnen duiden op dat in het eerste geval een eenling zijn twee collega's/vrienden ook wat geeft en, nog waarschijnlijker, in het andere geval, de andere eenling wat aan zijn broer.

Ik begrijp jouw gedachtegang echt wel maar je presenteert het als een scenario met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid en dat vind ik toch iets te kort door de bocht (met uw welnemen smiling smiley). Mijn hierboven geschetste scenario acht ik bijvoorbeeld net zo goed mogelijk.

Overigens zijn de tweede Iglinsky en de twee collega's van Davidenok waarschijnlijk niet met dezelfde onafhankelijke en willekeurige kans gecontroleerd als de eersten. De UCI heeft een politiek om na een betrapt geval bewust extra te controleren in de omgeving daarvan. Zie vorig jaar ook die twee renners van Vini Fantini vlak na elkaar.
JW 27 november 2014 16:51
Bedoel je deze ?

[nos.nl]

of deze ?

[nos.nl]

en ook deze is actueel:

[nos.nl]
Velodroom 27 november 2014 16:57
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedoel je deze ?
>
> [nos.nl]
> i-aan-het-hertesten-is.html
>
> of deze ?
>
> [nos.nl]
> eidingsploeg-uit-koers.html
>
> en ook deze is actueel:
>
> [nos.nl]
> iging-door-zaak-astana.html

Je lijkt Wilhem Tell wel, meteen raak. smiling smiley
Walnoot 27 november 2014 19:35
Zou je kunnen doen, maar dat zou nogal een zwaktebod zijn. Kan het nog wel in Jip en Janneke taal voor je uitleggen als je dat wil?
Bromertà 27 november 2014 22:06
In welke taal je je ook maar denkt te moeten uitdrukken, het zal de onwaarschijnlijkheid op basis van onafhankelijke kansen voor de 5 Astana dopinggevallen niet veranderen. Gelukkig zijn zowel de UCI als Ram niet van gisteren en bewandelen zij eenzelfde denkspoor (zie NOS webstek). Ook blijkt uit Rams uitleg dat het hier niet gaat om archaïsche middelen, want niet te detecteren via de huis-tuin-en-keukenkast test. Tja, 't is even slikken voor Vino.
Walnoot 27 november 2014 22:31
Welke mongoloide had het hier over onafhankelijke kansen dan?
Sub Culture 27 november 2014 22:51
Vino die nu als grote moraalridder eventjes de les gaat spellen, het moet niet gekker worden.

Wees een man en geef je eigen fouten uit het verleden toe.
Bromertà 28 november 2014 12:11
Hmm, ik geloof dat we qua communicatie niet helemaal op een lijn zitten. Uw voorkeur om er lukraak een chromosomale afwijking in te gooien, verdient geen navolging.
Carlos Danger 28 november 2014 13:23
Wees een man? Vino? Het vleesgeworden symbool van alles wat niet deugt in de (wieler-)sport?
Gladder dan een paling in een emmer snot, die Vino.
Leg je er maar bij neer, dat er niets zal veranderen in de professionele duursport(en) Wendt je af of geniet er van. Meer keuzes zijn er niet.
Quarantanove 28 november 2014 17:07
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wees een man? Vino? Het vleesgeworden symbool van
> alles wat niet deugt in de (wieler-)sport?
> Gladder dan een paling in een emmer snot, die
> Vino.
> Leg je er maar bij neer, dat er niets zal
> veranderen in de professionele duursport(en) Wendt
> je af of geniet er van. Meer keuzes zijn er niet.

Exact , daarom de dopingcontroles afschaffen. In het circus worden toch ook geen dopingcontroles uitgevoerd.
El Chaba 28 november 2014 19:06
Je kan natuurlijk ook NIET reageren in plaats van je te verliezen in een spelletje van 'wie kan de ander het beste afzeiken'.
Wellicht is zinvoller te reageren op iemand die wel een inhoudelijke discussie met je aan wil gaan. Het is maar een tip hoor.. spinning smiley sticking its tongue out winking smiley
Quarantanove 28 november 2014 20:33
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kan natuurlijk ook NIET reageren in plaats van
> je te verliezen in een spelletje van 'wie kan de
> ander het beste afzeiken'.
> Wellicht is zinvoller te reageren op iemand die
> wel een inhoudelijke discussie met je aan wil
> gaan. Het is maar een tip hoor.. spinning smiley sticking its tongue out winking smiley

Over onbelangrijke dingen of eigenlijk onzin ga je toch geen inhoudelijke discussie voeren.
JW 29 november 2014 11:48
Tsja.. Ik wil mijn best doen om te geloven dat het grote Astana helemaal los staat van het kleine grut en er ook op geen enkele manier mee te maken heeft.

Maar zo'n verklaring van de ploegarts op Sporza [ [sporza.be] ] maakt het er ook niet beter op.

Ook al iemand met een omstreden verleden (TVM, CSC). Die dingen beweert die ik moeilijk kan plaatsen. Als de grote ploeg niets te maken heeft met de kleine, hoe kan de baas van de grote (Vino) dan het jonge grut voor onbepaalde tijd terug trekken confused smiley
Bromertà 29 november 2014 11:53
Afzeiken? Waar heb je het over? Mijn reacties zijn heel duidelijk en geven mijn onderbouwde mening weer. Sorry hoor, maar ik heb geen zin om per individu een aparte discussie te voeren en mezelf onnodig te herhalen, daar heb ik namelijk een bloedhekel aan. Het is mij trouwens niet duidelijk dat je iets van mijn beweringen weerlegt.
El Chaba 29 november 2014 12:53
Bromertà Schreef:

> Het is mij trouwens niet duidelijk
> dat je iets van mijn beweringen weerlegt.

Vreemd dat je dat opmerkt, daar ben ik anders heel duidelijk in. Ik ontken jouw scenario ook helemaal niet maar bestrijd de stelligheid waarmee je ervan uitgaat dat jouw scenario welhaast zeker dé waarheid zou moeten zijn. Dat doe ik door een ander scenario te schetsen dat mijns inziens ook heel goed mogelijk zou kunnen zijn.
Andere Peter 29 november 2014 15:02
Vrij dramatische 1994-verklaring inderdaad. Het vertrek van de baas van het beloftenteam is ook al pure window dressing. Verhelderend is vooral hoe die arts de broers Iglinsky een forse autonomie toedicht bij het zelfstandig stunten met doping. Zijn woorden bevestigen dus op wat ik hierboven zei: 'georganiseerd de andere kant opkijken' of 'georganiseerd in de gelegenheid stellen' of 'georganiseerd oogluikend toestaan'.

Het onderscheid maken tussen de ene en de andere tak duidt op reflexen die je ziet in de mafia als er eentje gearresteerd wordt en bij politieke schandalen als er eentje in het nauw komt. Men probeert in de beeldvorming de kern (de baas) te scheiden van de betrapte.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2014 15:25 door Andere Peter.
Andere Peter 29 november 2014 15:06
Mafia-gebruiken en dopinggebruiken hebben wel meer raakvlakken. Het wachten is eigenlijk op de tv-dramaserie die doping in het wielrennen centraal stelt. Met een Tony Soprano of Nucky Thompson van het wielrennen. En/of een tijdbeeld schetsend zoals Boardwalk Empire en Mad Men dat kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2014 15:15 door Andere Peter.
Goozzer 29 november 2014 16:55
Dat kan misschien zo zijn, maar m.i. niet t.a.v. de huidige gevallen bij Astana. Je doet dat mogelijk bij je kopman, op het moment dat je (als ploeg) zelf niet (meer) kunt of wilt faciliteren maar wel weet wat hij 'er voor moet doen'. Maar natuurlijk niet (bewust) bij relatief onbelangrijke renners (of zelfs dat nog niet eens, in het geval van de beloften) die totaal niet over dezelfde faciliteiten (kunnen) beschikken en (derhalve) wél schade kunnen toebrengen aan de ploeg, als ze tegen de lamp lopen.

Wat dat betreft is dan ook niet zozeer van belang in hoeverre de twee teams daadwerkelijk vervlochten zijn/waren. Ik ben er echter zeker van dat er 'intern' behoorlijk wat touwtjes aangehaald zullen worden, die windowdressing zullen overvleugelen (maar waar wij nooit iets van zullen horen). Dat betekent niet dat de ploeg nu ineens clean is (en/of dat dus juist nog niet was) maar wel dat ik niet graag in de schoenen zou staan van de vermoedelijk louche kracht, die zich tegen die jonge Kazachstaanse beloften heeft aangeschurkt. Dat kan een oprechte Vino niet gebruiken, een (t.a.v. zijn belangrijke renners) bewust de andere kant opkijkende Vino niet, en een doortrapt corrupte Vino al helemaal niet...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2014 16:58 door Goozzer.
Andere Peter 29 november 2014 18:29
Uiteraard zullen er intern touwtjes worden aangetrokken. Ze zullen wel moeten.

Met bewust de andere kant opkijken bedoel ik niet dat een bepaalde renner (of die nu van de A- B-, of C-Klasse is) specifiek in de gelegenheid werd gesteld om...... Ik bedoel dat kennelijk de interne cultuur en de interne controles verre van voldoende waren om dopinggebruik te ontmoedigen. Precies zoals bij Rabobank enkele jaren geleden, om maar een voorbeeld te geven. En Vinokourov zelf is daar een soort rolmodel, hè?

Geen serieus intern anti-dopingbeleid hebben anno 2014 is ook een vorm van (des)organisatie. Ik zie het een beetje als arbobeleid bij bedrijven. Na een reeks van ongelukken met werknemers kun je je als werkgever niet meer verschuilen achter 'incidenten'. Dan heeft er iets aan je veiligheidsbeleid geschort. Aanstippen dat die individuele arbeiders fouten maakten, poetst dat gemis niet weg, maar stipt het juist aan. Je deed er als werkgever te weinig aan. Hoe dommer je werknemers handelden, des te duidelijk dat je als werkgever te weinig deed.

Dus voor mij is dit: georganiseerd de andere kant opkijken. Georganiseerd in de gelegenheid stellen. Wie er dan precies wat gebruikt, dat hadden ze niet in de hand, nee.

Jij maakt een keurige en verstandige rationele kansenafweging als je ervan uitgaat dat dit 'de andere kant opkijken' voor een ploeg onverstandig is. Echter, zijn bloedtransfusie van Tour-2007 suggereerde reeds dat Vinokourovs ratio iets anders werkt dan de jouwe. Ik prefereer overigens de jouwe...
Walnoot 30 november 2014 18:44
[en.wikipedia.org]

Had natuurlijk moeten weten dat je verwijzing niet zou snappen, gezien de staat van je vermogens tot logisch nadenken en begrijpend lezen. Hetgeen je hierboven post toont voldoende aan dat er beiden te wensen overlaten. Waarschijnlijk laat mijn vermogen om verloren zaken te herkennen mij nu in de steek, maar deze twee pagina's zouden misschien ook wel interessant voor je zijn.

[en.wikipedia.org]
[en.wikipedia.org]
Andere Peter 30 november 2014 20:12
Quote
Bromertà
Laten we ons niet verliezen in semantiek...

Typisch een opmerking van Bromertà, kort voordat hij zichzelf geheel verliest in zijn eigen semantiek.
Bromertà 30 november 2014 22:17
Wie "semantiek" denkt te koppelen aan het bezittelijke voornaamwoord "zijn" kan zich beter beperken tot een kreet met een emoticon.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2014 22:24 door Bromertà.
Andere Peter 30 november 2014 22:53
Neuhh, een bezittelijk voornaamwoord is hier op zijn plaats omdat je jezelf veelal een alternatieve semantiek toeëigent. Buiten jou was hier niemand bezig zich te verliezen in semantiek, tot het moment dat jij begon over verliezen in semantiek.

Het gaat tevens mis, zoals Walnoot aanstipte, bij je (=alweer een terecht gebruikt bezittelijk voornaamwoord) overdadig en veelal betekenisloos gebruik van metaforen. Gebakken lucht noemen we dat. En als je daar een voorliefde voor hebt dan is het wel te begrijpen dat je moeite hebt met de moderne kracht van juist gebruikte emoticons die in een teken evenveel kunnen uitdrukken als jij met een reeks van opgeblazen posts.

eye rolling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2014 22:56 door Andere Peter.
Bromertà 30 november 2014 23:47
De ervaring heeft geleerd dat jij blijft hangen in eindeloos kinderachtig geleuter. Ik zet er hier een punt achter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2014 23:48 door Bromertà.
Walnoot 01 december 2014 14:26
We mogen inderdaad God allemaal op onze blote knietjes bedanken dat jij zo volwassen bent. De tering.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen