Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Stiphout stopt

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 26 november 2014 17:51
Lucho Herrera 26 november 2014 20:39
Het was al duidelijk dat het financieel moeilijker en moeilijker ging. Ik ken mensen die meer dan een half jaar op hun geld hebben moeten wachten voor geleverde diensten. Maar desondanks blijft het stoppen van de profronde van Stiphout jammer. Toch een groot evenement dat verdwijnt in Helmond. Ieder jaar weer interessante renners aan de start. Ik heb er een paar goede herinneringen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2014 09:31 door Lucho Herrera.
Eindhovuh 27 november 2014 09:01
Zonde. Je kan denken wat je wil van criteriums maar ze zijn toch een onderdeel van de wielercultuur in ons land. Het zorgt voor meer verbondenheid tussen de sport en het publiek.
Quarantanove 27 november 2014 11:50
Ik las vanmorgen een artikel dat er veel gemeente subsidie aan te pas kwam. Dan vind ik het een goed zaak dat het verdwijnt.
El Chaba 27 november 2014 12:20
Het is absoluut niet waar wat je beweert.
De gemeente Helmond gaf 0,0 euro subsidie aan de De Bavaria Profronde van Stiphout.
De hoofsponsor was Bavaria en daaronder kwamen er een 14-tal andere sponsors waaronder de gemeente Helmond. Sowieso zal dat dus slechts een bedrag van 5-7% van het totale budget zijn.

De grootste misser die je echter maakt is door subsidie gelijk te stellen aan sponsoring. De gemeente sponsorde De Bavaria Profronde van Stiphout ter promotie van de gemeente Helmond. Zij kregen daar dus bepaalde baten voor terug. Bij subsidie is daar in principe geen sprake van, dat is dus een groot verschil.
Sterker nog, de organisatie heeft de gemeente zelfs gevraagd om bij te springen na het afhaken van vijf sponsors maar de gemeente Helmond heeft dat moeten weigeren vanwege de bezuinigingen die ze komend jaar zelf moeten doorvoeren. Geen subsidie dus.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2014 12:24 door El Chaba.
veluweracer 27 november 2014 13:35
Quarantanove Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik las vanmorgen een artikel dat er veel gemeente
> subsidie aan te pas kwam. Dan vind ik het een goed
> zaak dat het verdwijnt.

Helemaal mee eens. Het is een grote schande dat daar belastinggeld aan verspild werd. Kappen met die stomme onzin.
Quarantanove 27 november 2014 14:26
@ El Chaba: Je hebt gelijk m immers sponsoring door de gemeente is strikt genomen niet hetzelfde als subsidie.
Maar dat verandert er wat mij betreft niet veel aan. De overheid dient niet te sponsoren in commerciƫle evenementen.
Linkebal 27 november 2014 15:09
Ik woon zelf in het oosten en daar heeft ieder dorp zijn eigen dorpsfeest of kermis. Vaak het enige wat er jaarlijks te beleven is. Dat de gemeente daar wat geld bij legt vind ik niet zo erg, je mag de mensen best wat vermaak bieden.
El Chaba 27 november 2014 16:16
Quarantanove Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ El Chaba: Je hebt gelijk m immers sponsoring
> door de gemeente is strikt genomen niet hetzelfde
> als subsidie.

thumbs up

> Maar dat verandert er wat mij betreft niet veel
> aan. De overheid dient niet te sponsoren in
> commerciƫle evenementen.

Prima, dat mag je natuurlijk vinden en daar is zeker ook wat voor te zeggen.
Sub Culture 27 november 2014 22:52
Iemand al een stophout woordgrap gemaakt?
Neen?

Yessss! Genieten dit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen