Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Stybar is Tsjechisch Wielrenner van het Jaar

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 27 november 2014 19:57
Zdenek Stybar is voor het eerst in zijn carrière uitgeroepen tot Renner van het Jaar in Tsjechië. Stybar werd in het veld wereldkampioen en kroonde zich tot nationaal kampioen op de weg.
Bron: Sport.be

En zonder die vreselijke val in Ardooie was hij waarschijnlijk ook nog WK op de weg geweest.
lodjan 27 november 2014 20:25
Wie waren voorgaande jaren dan Renner van het jaar in Tsjechië? Kreuziger, König, Barta?
lodjan 27 november 2014 20:41
Zdenek Stybar (Omega Pharma-Quick Step) is gisteravond voor de eerste keer in zijn carrière verkozen tot Tsjechisch 'Wielrenner van het Jaar'. Dat maakte de Tsjechische Wielerfederatie (CSC) bekend.
,,Ik ben heel blij met deze prijs. Het moet heel moeilijk geweest zijn om een keuze te maken tussen de renners in zo'n succesvol jaar voor het Tsjechische wielrennen", schreef Stybar op Twitter. In de verkiezing liet hij Leopold König, de nummer zeven in de Ronde van Frankrijk, en mountainbiker Jaroslav Kulhavy, winnaar van het WK marathon, achter zich.

De 28-jarige Stybar heeft een bijzonder sterk jaar achter de rug, met winst in het Tsjechisch kampioenschap op de weg, een rit in de Eneco Tour en de regenboogtrui in het veldrijden. Daarnaast waren er nog heel wat ereplaatsen, onder meer in Parijs-Roubaix (5de) en Milaan-Sanremo (7de). Op de cross in Ardooie scheurde hij vorige maand de schouderligamenten, waarna hij onder het mes moest.
AD
Sub Culture 27 november 2014 22:49
Opmerkelijk, gezien König, maar ik gun het onze sympathieke Tsjech.
Quarantanove 28 november 2014 14:00
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opmerkelijk, gezien König, maar ik gun het onze
> sympathieke Tsjech.
Vooral de sympathieke inwoner van Essen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen