Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Steegmans en Horner

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 01 december 2014 23:14
Steegmans
De Amerikaanse wielerploeg Trek Factory Racing heeft de ervaren Belg Gert Steegmans aan zich gebonden. Met de komst van de 34-jarige coureur is de selectie voor het seizoen 2015 rond.

Steegmans wordt bij Trek ploeggenoot van drie Nederlanders: Bauke Mollema en de gebroeders Boy en Danny van Poppel.

Steegmans, die zijn dertiende seizoen als prof ingaat, moet voor de ploeg vooral van waarde zijn tijdens de voorjaarsklassiekers en in de voorbereiding op de sprints. De Belg reed de afgelopen jaren voor Omega Pharma-QuickStep.

Horner
De winnaar van de Ronde van Spanje 2013 rijdt volgend jaar voor de kleine wielerploeg Airgas-Safeway, dat uitkomt op continentaal niveau. Afgelopen jaar reed de 43-jarige Amerikaan in dienst van Lampre-Merida, maar kreeg daar geen nieuw contract.

"Ik ben erg blij dat ik bij Airgas mag rijden in 2015", vertelt Horner aan Velonews. "Het volgende hoofdstuk in mijn wielercarriere gaat niet over wat ik als individu nog kan presteren, maar over wat ik kan teruggeven aan de wielersport."

Chris Horner was de oudste winnaar van een grote ronde toen hij in 2013 de Vuelta op zijn naam wist te schrijven. Negen jaar daarvoor, in 2004 maakte hij zijn debuut op het hoogste niveau bij Saunier Duval.
JW 02 december 2014 09:51
Als zijn (zwakke) ploeg wordt toegelaten zullen we Horner misschien nog terugzien in Californië of Utah. Maar zelfs dat lijkt onzeker.
Het peloton mist volgend jaar toch wel heel veel bekende namen.
sijbriskie 02 december 2014 11:34
Puur naar z'n prestaties gekeken is het absurd dat hij blijkbaar alleen nog maar bij een continentale ploeg terecht kan.
Linkebal 02 december 2014 11:36
Wat is er toch met Steegmans gebeurd? Al 6 jaar niks fatsoenlijks meer gewonnen.
JW 02 december 2014 12:24
Dat is het lot van een knecht, is m.i. een deel van de verklaring.
En je moet als knecht door je ploeg echt gewaardeerd worden om die baan heel lang te behouden.
Ondankbare baan vaak.
Om in die knechtenrol af en toe ook es wat te winnen heb je vaak ook geluk nodig.

OPQS lijkt me ook geen gemakkelijke ploeg om in te rijden. Bepaald geen "warm nest", voor mijn gevoel.
Blijkbaar was Lefevere niet tevreden over Steegmans.
En dan mag hij blij zijn dat er op de valreep nog een WT-team hem wil inlijven.
Linkebal 02 december 2014 13:27
Zijn overwinningen in Parijs-Nice en de Tour waren geen geluk. Dat niveau heeft ie nooit meer gehaald.
JW 02 december 2014 13:55
Mee eens.

Maar sinds zijn terugval in 2009 en zijn terugkeer bij OPQS zat het hem ook niet echt mee. Veel blessures op ongelukkige momenten etc.
Dan zak je in de pikorde, en kom je steeds meer in een knechtenrol.
Enkele successen ( en daar is vaak ook geluk bij nodig) hadden die neerwaartse spiraal kunnen doorbreken.
Massimo 02 december 2014 14:28
En hij heeft niet het meest makkelijke karakter (voor de kadaverdiscipline van Levefere dan). Hij is zeer mondig voor een Vlaming.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2014 14:29 door Massimo.
veluweracer 03 december 2014 14:29
Er was iets niet goed gegaan op het BK met Gert. Weet alleen niet wat.
lodjan 03 december 2014 20:49
Meer info over het hoe en waarom van Horner en zijn nieuwe ploeg: [www.cyclingnews.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen