Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gezondheid Karl Vannieuwkerke

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 02 december 2014 11:41
Karl van Nieuwkerke heeft 5 van 32(!) doses chemo achter de rug, of zoals hij zelf zegt: 50 van de 320 km afgelegd. Dat er aan de finish beterschap mag liggen. Z'n Facebookprofiel is openbaar, dus ik neem aan dat het ook hier mag worden gedeeld. Al kun je je altijd afvragen hoeveel je met iemands privéleven te maken hebt.

[www.facebook.com]
Sub Culture 02 december 2014 17:19
Ik vind dat hij zijn strijd tegen kanker iets te veel via allerlei sociale media loopt te cultiveren.
Dosis 1 van de 32 en dan een geforceerd verkrampt gezicht trekken op een selfie, wekt bij mij een groot 'moet dit nu echt?' gevoel op.
En die metaforen met de wielersport in de begeleidende commentaar ... tja.

Nuja, iedereen beleeft en verwerkt zijn ziekte op zijn manier en als Karl zich hier het beste bij voelt moet hij dat maar doen zeker..
veluweracer 03 december 2014 14:26
Ik durf het niet goed te vragen, maar weet iemand of er ook al een sponsorfietstoertocht in de maak is.
Andere Peter 04 december 2014 11:15
Ik deel dat gevoel. Ik vind echter, met jou, dat elke patiënt het vooral op zijn eigen manier moet beleven.

Ik heb er bij Vannieuwkerke zelfs nog extra begrip voor dat hij het zo doet. Hij doet het niet alleen met zijn ziekte, het zit ook in zijn werk (en dan stoort het mij vaak wel). Vertellen waar de VRT-ploeg slaapt of eet. SMS-jes naar de VRT om Cancellara iets te laten doen. Aan Armstrong vragen wat hij van Kurt van de Wouwer vindt en varianten daarvan. Ze maken vaker zichzelf onderdeel van het verhaal. En omdat dit voor mij in dezelfde lijn ligt herken ik deze openheid over de ziekte niet als fout narcisme maar als een oprechte levenshouding.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen