Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zdenek Stybar en Mike Teunissen niet actie dit seizoen

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 05 december 2014 19:44
Zdenek Stybar zal in december en januari aan geen enkele veldrit deelnemen. Of de Tsjech op 1 februari voor eigen volk in Tabor zijn wereldtitel zal verdedigen, is nog een groot vraagteken.
De renner van Omega Pharma-Quick.Step hakte de knoop door in samenspraak met de ploegleiding. Hij herstelt nog steeds van een schouderblessure en wil zichzelf de nodige tijd gunnen om weer helemaal topfit te geraken.

"Dit is een grote ontgoocheling want voor het eerst in jaren moet ik het veldrijden opgeven", zegt Stybar in een persbericht. "Het herstel van mijn schouderblessure gaat goed maar de pijn is nog niet helemaal weg. Ik kan nog steeds geen fiets op mijn schouder dragen of manoeuvres uitvoeren die noodzakelijk zijn in het veld."

"Het risico om mijn herstel en de wintertrainingen in het gedrang te brengen, is te groot", vervolgt de Tsjech, die de deur voor het WK op een kier(tje) houdt. "Het wordt moeilijk en als het WK ergens anders zou georganiseerd worden, had ik zeker al afgezegd. Het feit is dat het WK in Tabor plaatsvindt, in mijn eigen Tsjechiƫ. Daar werd ik voor het eerst wereldkampioen. Midden januari beslis ik maar op dit moment zijn mijn startkansen erg klein."

Ook Mike Teunissen niet:

Mike Teunissen zal dit seizoen geen veldritten meer rijden. De Nederlander brak vorige week zijn sleutelbeen en wil zich volledig focussen op het komende wegseizoen bij zijn nieuwe ploeg Team LottoNL-Jumbo.
Dat liet Teunissen, de wereldkampioen bij de beloften in 2013, weten via twitter. "Geen veldritten meer voor mij deze winter. De kans op een nieuwe valpartij de komende maand is te groot", klinkt het.
De 22-jarige renner focust zich nu op het wegseizoen en de genezing van zijn sleutelbeen. Dat Teunissen talent heeft op de weg, bewees hij door dit jaar Parijs-Roubaix en Parijs-Tours bij de beloften te winnen.

Bron: Sport.be

Twee maal erg jammer.
Cyclad 06 december 2014 13:34
Fijn om te lezen dat Teunissen de weg laat prevaleren.
El Chaba 06 december 2014 13:47
Zijn ambitie dus laat prevaleren, en terecht.
Ik vind veldrijden een prachtige kijksport maar qua mondiaal aanzien stelt het natuurlijk niets voor in vergelijking met het wegwielrennen.
Lars Boom en Zdenek Stybar hadden tot hun wielerpensioen 'veilig' kunnen blijven veldrijden en daarmee en daarmee een zekere, dik belegde boterham kunnen verdienen maar ze kozen voor hun ambitie om iets te bereiken in een sport van veel hoger aanzien waarin het in het begin nog maar allerminst zeker was dat zij daarin net zoveel zouden kunnen verdienen als in het veldrijden.
ton duk 07 december 2014 12:58
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> waarin het in het begin nog maar
> allerminst zeker was dat zij daarin net zoveel
> zouden kunnen verdienen als in het veldrijden.

Nou alle voortekenen/lichten stonden bij beiden natuurlijk op DONKERGROEN...zie nu ook Mathieu van der Poel
gr Ton DUK
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen