Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Mart Smeets weg bij Avondetappe'

Gepost door marsman 
marsman 11 december 2014 13:06
Aan al het goede komt een eind. Aan al het slechte gelukkig ook, want Mart Smeets stopt met de Avondetappe bij de NOS.

RTL Nieuws ving geruchten op over het vertrek van Mart Smeets bij het dagelijkse avondprogramma rondom de Tour de France. RTL Boulevard vroeg het na bij collega Dionne de Graaff, maar kreeg daar nul op rekest.

Ook NOS-directeur Jan de Jong "draaide een beetje om de hete brij heen". Henri Schut kon het blijde nieuws echter bevestigen: Mart is weg bij de avondetappe.

Wie de presentatie van de Avondetappe overneemt, is nog niet bekend. Smeets deed dat vanaf de start van het programma in 2003.
Blueprint 11 december 2014 13:10
JCD 11 december 2014 13:16
Herman van der Zandt?
Eazster 11 december 2014 13:17
Zeker jammer. De sfeer zal niet meer hetzelfde zijn als de mastodont van de NOS niet meer aan tafel zijn eeuwige weisheid verkondigend.
Walnoot 11 december 2014 13:26
Afhankelijk van wie er voor in de plaats komt, hoeft dat natuurlijk geen slechte zaak te zijn.
marsman 11 december 2014 13:37
NOS laat ook weten dat het ook nog niet zeker is dat het programma zelf volgend jaar op de buis is, maar dat een 'andere programmering' rondom de Tour wordt overwogen. Ben geen fan van Mart, maar de Avondetappe als programma kan ik wel waarderen.
Carlos Danger 11 december 2014 14:03
Mark Smits was 'het gezicht' van De Avondetappe, wat je er ook van vond. Alleen dat gezicht veranderen en verder alles bij het oude laten is tot mislukken gedoemd.
Eindhovuh 11 december 2014 14:22
Dat lijkt mij ook de beste vervanger.
Ik vond de avondetappe vroeger vaste kost. Als ik echter eerlijk ben heb ik de afgelopen tour de france amper gekeken.
Blue 11 december 2014 14:23
Is eindelijk de weg vrij voor Thijs Zonneveld
Eindhovuh 11 december 2014 15:09
Die zijn ego is bijkans groter dan dat van de Mart.
lodjan 11 december 2014 15:16
Laat Henri Schut het maar doen, eventueel samen met Herman vd Zandt. Henri heeft mij positief verrast bij het WK Voetbal.
Inigo 11 december 2014 15:18
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier
jonglins 11 december 2014 16:20
Ik zal hem gaan missen. In zijn rol als presentator van de Avondetappe werd hij met het jaar beter. Ik denk dat niemand in zijn schaduw kan staan.
Massimo 11 december 2014 16:28
Jij denkt dat Thijs Zonneveld kan presenteren?
Niels 11 december 2014 17:14
Ik hoop nog steeds op Wilfried de Jong.
Sub Culture 11 december 2014 18:16
Zeer jammer, Avondetappe wordt hier, als ik al niet kan kijken, steevast geprogrammeerd.
Mart Smeets blijft een autoriteit waar wij in Vlaanderen alleen maar van kunnen dromen, het fletse doorslag van Karl 'kijk allemaal, ik heb kanker!!' Vannieuwkerke ten spijt.

Zoals hierboven aangehaald graag iets anders nu met Wilfriend de Jong.
Geen show, geen gedoe, gewoon lekker over de koers praten van die dag.
Andere Peter 11 december 2014 18:47
Was professioneel. Maar ok wel leeg, gevoelloos, voorspelbaar.
Andere Peter 11 december 2014 18:51
thumbs up

Zou mij niets verbazen als Smeets tijdens de Tour opduikt in een of andere rol op de Vlaamse tv. Jan Mulder toonde ook aan dat jullie de door ons uitgekauwde coryfeeën wat langer verteren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2014 18:52 door Andere Peter.
Andere Peter 11 december 2014 18:53
Ik moet nog zien of bovenstaand bericht klopt. Rommelig geformuleerd. Komt van Powned (sensatiezoekers) en dat haalt als bron aan RTL Nieuws, maar een check toont dat het van RTL Boulevard (sensatiezoekers) komt.
Andere Peter 11 december 2014 18:56
Los van Smeets als individu: doodjammer dat onze journalistieke tv-cultuur zo slecht kan omgaan met oude knarren. In VS, GB ziet men de meerwaarde van 70-plussers en zelfs 80-plussers in rollen als duiders of anchormen veel beter.
Andere Peter 11 december 2014 18:59
Nonsens. Ik ben Smeetsfan en van mij mag hij daar zitten tot hij dood is, maar het (grotendeels door Smeets ontworpen) format is ijzersterk, tijdloos, niet afhankelijk van Smeets en is reeds op vele manieren gekopieerd. Waarmee ik niet zeg dat iedereen het kan. E natuurlijk kan niemand het op zijn manier.
Andere Peter 11 december 2014 19:01
HP/De Tijd presenteert alvast 12 potentiële opvolgers.

[www.hpdetijd.nl]
malheur 11 december 2014 19:04
Wilfried de Jong zou ik eigenlijk de beste vervanger vinden. Ik denk dat hij het format het beste kan inkleden.

Ik hoop vurig niet dat het Zonneveld of Wesselink wordt, eerder als sidekick zo nu en dan laten aantreden maar niet als orakel please. Die Schut weet ik niet van of hij zich voor wielrennen boeit en is nogal zouteloos en Herman van de Zandt lijkt wel aardig maar moet zich wel in een hele andere rol persen waarvan het absoluut niet zeker is dat dat een succes wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2014 19:06 door malheur.
Andere Peter 11 december 2014 19:17
Volledig eens met al je taxaties. De Jong moet het op zijn manier kunnen en heeft zich bewezen bij Holland Sport. Door Zonneveld of Wesselink of Van der Zandt te noemen miskent men echt het vakmanschap. Het ergste zou die jakhals zijn.

Ik zie in die rol liever een echte vakman/presentator dan een vakman/wielerkenner. Je moet kunnen presenteren. De kennis moet van anderen komen. Een weekje voorbereiding is ruim voldoende om de wielerkennis/Tourkennis op niveau te brengen bij een totale wielernitwit op VWO-niveau en met bewezen journalistieke vaardigheden, Maar je kunt een niet-presentator niet leren presenteren.
Carlos Danger 11 december 2014 19:53
Opdoeken dat programma! De NOS heeft hoe dan ook geen geld meer, dus meteen ook een mooie bezuinigingsmaatregel en als het dan toch moet het archief opentrekken en iedere avond een aflevering uit de oude doos uitzenden en M.S. opnieuw oud zien worden.
Bromertà 11 december 2014 21:14
Dit is heel verdrietig (voor z'n fans en voor hemzelf):

[www.facebook.com]
Velodroom 11 december 2014 22:14
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is heel verdrietig (voor z'n fans en voor hemzelf):

Wat jammer toch, dat Mart dit niet zal lezen, want hij schrijft immers op bladzijde XYZ van zijn boek Lancelot´s Factor.
`Ik vermeed zoveel mogelijk de forums op internet. Slecht voor de volksgezondheid`.

Ik raad hem echter aan hier wel te komen lezen. Een dag niet te hebben gelachen is een dag hier niet geweest te zijn.

Zelf denk ik, dat Smeets bij Pauw tot inkeer is gekomen.
Daar liet Lucia Rijker hem immers zien, dat Mart en dat geldt uiteraard voor elke mens, hij geen absolute monopolie heeft op bepaalde kennis.
En bij Mart zag je, dat het zo goed was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2014 00:40 door Velodroom.
veluweracer 12 december 2014 00:48
Mark Smits, ondanks mijn ambivalente gevoel jegens hem, hield ik wel van de Avondetappe.
Andere Peter 12 december 2014 08:08
Verdrietig is vooral, dat jij dit al hebt gevonden en er al over komt klagen, terwijl er nog maar 50 likes zijn. Dit is nog niet bepaald viral gegaan. Wie is hier nu verdrietig?

Ook hier wordt trouwens een gevoel uitgedrukt. Het gaat meestal mis tussen jou en gevoel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2014 08:09 door Andere Peter.
Meneer 60% 12 december 2014 09:34
Ben geen fan van Mart als commentator en als personality, maar dit programma was echt zo duidelijk op zijn grote lijf geschreven... Dit had ie van mij mogen doen tot ie er over twintig jaar, live in een uitzending, bij neerviel.
Meneer 60% 12 december 2014 10:35
Eens. Wilfred Genee bewijst dat ook. Je kunt van zijn stijl houden of niet, en wel of niet van het programma. Mijn zijn wielerkennis is ruim genoeg voor een presentator. Liever iemand die weet dat ie geen groot wielerkenner is en dat aan de anderen aan tafel over laat, dan een presentator die de wielerkenner gaat uithangen terwijl hij dat niet is. Daar had Smeets wel eens een handje van, al werd dat de laatste jaren (door side-kicks die hem in wielerkennis ruim de baas waren) minder.

Henry Schut zou het ook prima kunnen. Deed het bij de Olympische Spelen en het WK Voetbal uitstekend.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen