Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Veldrijden krijgt in 2015 eerste EK voor profs

Gepost door Zorro 
Zorro 14 december 2014 11:38
Het Europees Kampioenschap veldrijden vindt volgend seizoen plaats op 7 november 2015 en zal gestreden worden op de alom bekende Nootjesberg en de Tiestenduin, een parcours dat bekend staat om zijn vele natuurlijke hindernissen.

Voor 2015 heeft Huijbergen trouwens de primeur: naast de junioren, vrouwen beloften, vrouwen en mannen beloften is er voor het eerst ook een EK voor eliterenners om het EK op te waarderen.

Dat gaat de goede kant op met het veldrijden. thumbs up

In 2016 zal er wellicht ook een EK voor eliterenners op de weg georganiseerd worden.
Niels 14 december 2014 12:40
In de mondiale top 50 van het veldrijden staan 45 Europeanen. Ik zie niet in wat voor meerwaarde dit kampioenschap biedt t.o.v. het WK.
Nelis! 14 december 2014 13:50
Niels Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de mondiale top 50 van het veldrijden staan 45
> Europeanen. Ik zie niet in wat voor meerwaarde dit
> kampioenschap biedt t.o.v. het WK.


Dan heeft een nieuw kampioenschap pas meerwaarde als het voor niet-Europeanen wordt gehouden smiling smiley
Ben 14 december 2014 15:25
Krijg je dan ook een truitje met Europese vlag? Kan me voorstellen dat de kampioen van NL of Belgie deze trui helemaal niet wil winnen.
Liever weer een wereldbeker met 8 echte wedstrijden.
Linkebal 14 december 2014 16:46
Quarantanove 14 december 2014 17:28
Heeft alleen meerwaarde als zo'n Europese titel extra publiciteit en daaruit volgend extra geld oplevert.
Er is al een WK met voor 99% dezelfde tenoren en een BK dat vaak kwalitatief een sterker bezette wedstrijd is dan het WK.
Dus op het eerste gezicht overbodig tenzij de media (=TV) het sterk omarmen.
Anders beter de suggestie van meer WB wedstrijden maar dan wel met de huidige formule (De 50 eersten van de UCI-lijst hebben altijd startrecht hebben).
Bij het toch doorgaan van zo'n EK dan ook die nieuwe plaatsingsregel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen