Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Werelduurrecord wordt steeds populairder

Gepost door Massimo 
Massimo 17 december 2014 15:46
Op 8 februari zal Rohan Dennis in Zwitserland een poging doen. En ook Jack Bobridge heeft aangekondigd het binnenkort te proberen. Niet veel later zal Thomas Dekker de baan op gaan, gevolgd door Alex Dowsett. En in juni is het dan de beurt aan Bradley Wiggins.

Goede ontwikkeling of devaluatie van een legendarisch onderdeel?

Herstel: Alex Dowsett gaat het vijf dagen na Rohan Dennis doen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2014 16:10 door Massimo.
Walnoot 17 december 2014 16:09
Lijkt me goed. Een Dennis in vorm zal er wel voor zorgen dat die andere kneuzen beter thuis kunnen blijven. Lijkt me sowieso de doodsteek voor het charmeoffensief van Dekker.
Blueprint 17 december 2014 16:19
Dennis en Dowsett zullen de lat alvast een stukje hoger kunnen leggen, waarna Wiggins een beklijvend record in de boeken zet.
Eindhovuh 17 december 2014 16:59
Alleen maar mooi. Een record wordt belangrijker naarmate meer serieuze renners een poging wagen.
Beetje de reden waarom Robben terecht sporter van het jaar werd en niet één of andere 10km schaatser.
Walnoot 17 december 2014 17:51
De reden daarvoor was gewoon dat er geen enkele Nederlandse man in is geslaagd om twee afstanden te winnen. En dat Mulder 0-gunfactor heeft (zelfde geld voor Terpstra), anders had hij hem als eerste Nederlandse winnaar op de 500 meter alsnog gepakt . Voetbal was de bom bij afwezigheid van duidelijke gegadigden.
zabirskie 17 december 2014 17:53
Mooi toch! Hoe meer pogingen, hoe meer aandacht, hoe meer waarde.
Velodroom 17 december 2014 18:55
De volgorde is Maas van Beek, naar ik nu begrijp dan ook Rohan Dennis, Alex Dowsett, Sarah Storey (iedereen heeft natuurlijk het commentaar hierop van een misnoegde voormalige godin van het vrouwenwielrennen Leontien gemist), dan sympathischer Bursche Thomas Dekker, Jack Bobridge en uiteraard Bradley Wiggins.

Maas laat vanuit een ijl, hooggelegen La Paz weten, dat het hem niet meevalt.
Vorige week kwam hij met 3 minuten lang à 42km/h maar moeizaam vooruit, had ie misschen net als der Ulle eens de wielen verkeerd ingestoken, en nu dan toch 5 minuten lang met een gemiddelde van 45km/h, dus een halve minuut zo'n beetje boven zijn beste 4km tijd met staande start.

Maas wacht evident op iemand, die met een toverstaf een paar meter dik spoor met nog dunnere lucht over de 333,33333333333333333333333m baan moet trekken.
Massimo 17 december 2014 23:38
Ik ken en volg die Maas van Beek niet, is zijn poging serieus of zit jij ons hier voor het lapje te houden?
Velodroom 18 december 2014 01:14
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ken en volg die Maas van Beek niet, is zijn poging serieus of zit jij ons hier voor het lapje te houden?

Voor Maas is zijn recordpoging, zoals hij zelf ook toegeeft, ontstaan en gevoed uit veel rancune jegens de buitenwereld, die hem, Maas van Beek, onvoldoende erkenning geeft voor zijn prestaties, buitengewoon serieus. Hij ziet zichzelf ook als de ultieme Willy Wortel, die met onorthodoxe (trainings-) methoden en technieken tot waarlijk uitzonderlijke prestaties in staat is. Het "laatste" verhaal over hem draagt dan ook de titel: "Een wereldrecord op leven en dood".

En inderdaad, afgezien van her en der nog net niet obscure PR-verhalen rondom zijn leven en prestaties, krijgt hij bitter weinig aandacht in de media.
Zeker gezien de vele door Maas zelf gecreëerde verhalen, video's en website's (ook facebook dubbelop) over en rondom zijn pogingen.

Het WUR achter derny's heeft hem desondanks veel goodwill opgeleverd, al schijnt bijvoorbeeld iemand als Thijs Z. door op te merken, dat hier toch ook wel sprake is van een niche in een niche, en je je daarbij toch niet zo gauw flink op de borst dient te kloppen, veel tot de door mij al gememoreerde rancune te hebben bijgedragen.

Ik ben wat wielrennen betreft in bepaalde opzichten een ongekende veelvraat en dan mag niet verbazen, dat ik hem al heel lang vrij nauwkeurig volg, een redelijk aantal keren met hem heb gecorrespondeerd en her en der een behoorlijk aantal keren heb becommentarieerd. Ik doe dat echter op een zo ludiek mogelijke wijze.

En of ik hier alle medeprikkers voor het lapje zit te houden? Wat betreft de recordpoging van Maas dan wel te verstaan!
Zijn poging (bedoeld als voornemen) is zonder meer serieus te noemen, al houd ik wel degelijk rekening met het scenario, dat hij het uiteindelijk toch afblaast.

Dus ik houd inhoudelijk gezien niemand voor het lapje (ik zou niet durven, al maak ik voor sommige taalvirtuozen wel eens een uitzondering) maar ik dank Massimo voor zijn vraagstelling.
Arsimo 18 december 2014 13:07
Poging is serieus, kans op succes een heel stuk minder. (maar niet 0)
Velodroom 18 december 2014 22:32
Jack Bobridge has announced that he will attempt to break the Hour Record on Saturday, 31 January, at the Darebin International Sports Centre in Melbourne. The current world Hour Record of 51.852km, is held by Matthias Brändle (IAM Cycling) which Bobridge is confident of bettering.
Velodroom 20 december 2014 14:24
Jack Bobridge schrikt wakker uit zijn slaap. Wat heeft hij nu gedroomd? Langzaam komt het in down under boven.
Een monnik uit Barneveld gaat op de rorschach baan van LaPaz proberen op 28 of 29 januari 2015 het WUR naar ongekende hoogten te tillen.








Tussen 3409m en 3600m wel te verstaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen