Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NIEUW: Ronde van Abu Dhabi: 8-11 oktober

Gepost door JW 
JW 23 december 2014 10:03
Het nieuws is al een dagje oud, maar leek me ook voor het prikbord wel vermeldenswaard.



Na de Rondes van Qatar, Oman en Dubai prijkt er volgend jaar een nieuwe wielerronde in de Golfstaten op de kalender.


Van 8 tot en met 11 oktober wordt de Ronde van Abu Dhabi verreden, zo maakte het Italiaanse bedrijf RCS, tevens organisator van de Ronde van Italië, maandag bekend.

De internationale wielrenunie UCI heeft de koers in de Verenigde Arabische Emiraten inmiddels bevestigd. De wedstrijd maakt deel uit van de Azië Tour.

Meer informatie over het routeschema volgt in juni.

[bron: NU/NL]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2014 10:03 door JW.
JW 23 december 2014 10:13
Het rondje wordt dus gereden na Lombardije, in de tijd dat voorheen de Ronde van Peking plaats vond.

Voor de drie andere woestijnrondjes geldt dat ze aantrekkelijk zijn als voorbereidingskoers.
Maar aan het einde van het seizoen.
Dat lijkt niet echt succes beschoren (zie Peking, waar dan nog WT-punten te verdienen waren).

Waarom willen al die sjeiks topsport naar hun land halen confused smiley
El Mik 23 december 2014 10:30
JW Schreef:
-------------------------------------------------------

> Waarom willen al die sjeiks topsport naar hun land
> halen confused smiley

Omdat het kan.
JW 23 december 2014 10:45
Als je over te veel geld beschikt kun je heel veel speelgoed kopen, natuurlijk.

Maar voetbal, atletiek, wielrennen, waarom dat soort zaken aantrekkelijk voor die lui is, dat is me nog steeds niet echt duidelijk.
Affiniteit tot de sport ? Dat kan ik me van die woestijnjurken nauwelijks voorstellen.
Om je eigen inboorlingen te vermaken ? Ik zie nog geen drommen publiek langs die woestijnwegen.
Als hebbedingetjes waarmee je prestige boekt ?
malheur 23 december 2014 10:49
El Mik 23 december 2014 10:53
Ze zetten hun land/emiraat zo meer in de kijker bij het westen, zeker zo'n staat als Dubai waar ze veel inzetten op het toerisme.
Verder ook gewoon om hun ego's te strelen. Een beetje op je geld zitten in de zandbak vinden zij ook maar saai..
veluweracer 23 december 2014 11:11
Ongewenste ontwikkeling. De UCI ligt dus ook al aan het olie-infuus.
JW 23 december 2014 11:20
De nieuwe wedstrijd zal onderdeel uitmaken van de Azië Toer en krijgt de UCI 2.1-status.

Moet (of mag, of kan) de UCI zo'n nieuwe koers dan weigeren, als hij aan alle vereisten voldoet ? Dat lijkt me niet.

Dit soort koersen een WT-status geven, dàt zou het anders maken.
Eindhovuh 23 december 2014 11:36
Prima toch? Geen WT maar een 2.1 koers. Kan iedere ploeg zelf afwegingen maken.
Blueprint 23 december 2014 11:56
Waarom willen al die Belgische dorpshoofden topsport naar hun frietkot halen?
Walnoot 23 december 2014 13:01
Omdat er veel volk op af komt, wat geld in het laatje brengt voor de plaatselijke middenstand. En dus aanzien voor de organisatoren. En omdat het een uitstekende mogelijkheid is om een beetje in de VIP-tent te netwerken met andere plaatselijke ondernemers.

Dat lijkt me allebei in de Golf-staten wat minder aan de orde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2014 13:02 door Walnoot.
Blueprint 23 december 2014 13:48
Ik bedoel ook niet dat die Belgische koersen dezelfde oorzaak hebben als de Arabische koersen, maar het is wel bizar dat niemand een vraag stelt over duizend koersen op tien vierkante kilometer in Vlaanderen, terwijl het organiseren van vier koersen in de Arabische wereld als enorm veel wordt gezien.

Nee, er staat geen publiek. Nee, het zal niet altijd de spannendste koers opleveren. Nee, eigenlijk zou ik liever zien dat we met zulke landen helemaal geen zaken doen. Maar voor hun is zo'n koers onderdeel van een PR-campagne, die toeristen en bedrijven en Aziatische slaven naar het land moet lokken.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2014 13:53 door Blueprint.
dvritm 23 december 2014 14:08
Omdat een kermis zonder koers geen kermis is.
Blueprint 23 december 2014 14:37
Breng de UCI nou niet op ideeën...
El Mik 23 december 2014 14:57
Van 1 tot 3 mei wordt er ook een Ronde van Yorkshire (2.1) verreden, georganiseerd door de ASO.

Oud nieuws wellicht, maar las het net pas tongue sticking out smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2014 14:58 door El Mik.
Massimo 23 december 2014 15:17
In het kader van "hoe meer koers, hoe beter" positieve ontwikkelingen in zowel Engeland als Abu Dhabi.
Carlos Danger 23 december 2014 17:19
Astana, Abu Dhabi, Yorkshire. Brian is 'cookin''.
veluweracer 23 december 2014 21:38
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> In het kader van "hoe meer koers, hoe beter"
> positieve ontwikkelingen in zowel Engeland als Abu
> Dhabi.

Soms is minder meer.
Eindhovuh 24 december 2014 07:23
Probeer dat je vrouw maar uit te leggen winking smiley
valse trage 24 december 2014 14:52
Omdat de mensen het leuk vinden
sijbriskie 25 december 2014 12:31
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen