Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Profrenners per land.

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 28 december 2014 23:39


Een kaartje om jullie aan te verwarmen in deze kille dagen.
Arsimo 29 december 2014 00:55
Nog even los van het probleem dat het kaartje nauwelijks te lezen valt, is mijn vraag: wat maakt de totale verzameling? Renners in WT of PCT (dat zou mogelijk kunnen kloppen, met CT er bij klopt het zeker niet)? top X in de CQ-ranking?
Carlos Danger 29 december 2014 01:15
Plattegrond van Legoland?
Sub Culture 29 december 2014 06:43
Om het met LL Cool J te zeggen: 'zoom, zoom, zoom zoom zoom'.
Arnold 29 december 2014 07:48
Arsimo 29 december 2014 09:16
Er valt niets te zoomen, het plaatje zelf is niet groter dan 599x436 en met hoe slim opblazen ook, de letter zijn net niet betrouwbaar allemaal te ontcijferen. De landnamen lukt nog met enige handigheid maar de URL(?) rechtsonder net niet en dus kan ik ook niet naar het orgineel kijken. Plaatje is ook geen klikbare link.
Noot 29 december 2014 09:53
Bromertà 29 december 2014 11:14
Conclusie: In België is de rennerdichtheid veel te hoog.
Arsimo 29 december 2014 11:17
Dank. Maar resteert: welke renners? WT+PCT neem ik aan?
Ger 29 december 2014 11:26
Zelf tel ik voor Nederland 65 renners. 40 Pro Tour en 25 Pro Continentaal.
El Chaba 29 december 2014 12:44
D. Marrage 29 december 2014 13:30
JW 29 december 2014 14:10
Leuk fröbelwerk !
Op deze manier uitgebeeld zijn België en Nederland supermachten winking smiley
Massimo 29 december 2014 14:12
Ik vraag me wel af wie de profrenners zijn uit respectievelijk Albanië en Panama.
El Mik 29 december 2014 14:37
Quarantanove 29 december 2014 14:43
Dat is dus veel te veel voor een land waar wielrennen niet echt leeft.
Rudy t. 29 december 2014 14:45
Dat vroeg ik me ook af.

Net zoals de Taiwanees, de Bulgaar en de twee Chinezen....
Blueprint 29 december 2014 14:58
Lampre heeft volgend jaar een Taiwanees en een Chinees in dienst. Voeg daar Cheng Ji van Giant en de Bulgaar van CCC aan toe en we zijn klaar.
Rudy t. 29 december 2014 19:01
Dank u, doe je dat uit je hoofd?
Die chinees reed er dit jaar al zie ik....

Zo kwam ik er ook ooit achter dat er een Israëliër coor saxo reed...
Eindhovuh 29 december 2014 20:04
Toch is de teloorgang van Spanje wel erg duidelijk zichtbaar. België procentueel waarschijnlijk hét wielerland.
Leuk overzichtje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/12/2014 20:04 door Eindhovuh.
Pyama 29 december 2014 23:06
Massimo toch. De Giro volg je wel toch?
Blueprint 30 december 2014 15:32
Die Bulgaar moest ik even opzoeken...
Blueprint 30 december 2014 15:34
Conclusie: de UCI heeft nog veel werk te verzetten op het gebied van globalisering.
Velodroom 30 december 2014 15:49
Toch nog een foutje ontdekt. Hij heeft weliswaar geen cent te makke, maar hij zit wel in de pool van het biologisch paspoort UCI.
Want zou dat niet het geval zijn, dan is hij in overtreding bij een formele WUR poging.
Of zou het Land van Barneveld door de UCI als apart land worden beschouwd?
Ik beschouw hem natuurlijk wel als een prof.
Walnoot 30 december 2014 17:30
Is dit intussen niet al een tijdje spam, moderator?
Velodroom 30 december 2014 19:07
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dit intussen niet al een tijdje spam, moderator?

Dat je sommige berichten van mij als ongewenst beschouwd, prima. Ik heb net wel even wikipedia geraadpleegd (doorgaans je favoriete hulpmedium, nietwaar?) en vond daar toch maar bitter weinig in terug, dat aanleiding zou kunnen zijn om mijn berichten als spam te betitelen.

Ik schrijf badinerend over Maas van Beek en neem hem inderdaad niet altijd (te) serieus, voeg daarentegen wel tamelijk vaak relevante informatie aan toe, al heb ik uiteraard geen boodschap aan het gegeven, dat deze informatie niet altijd positief voor Maas van Beek uitpakt en ook uiteraard niet betekent, dat iedereen daar nu op zit te wachten.

Maar dat is immers ook het lot van de berichten alhier, want op de keper beschouwd overleeft bijna geen enkel bericht 2014 als je daar geen emotie aan toekent.
Ik doe er dus voortaan beter aan weer lange berichten te sturen (of ben ik je nu al kwijt?), of zit ik nu ineens weer in de wagon, die achter locomotief Walnoot aanzit?

Ik leg het je nog één keer uit. Ik heb helemaal niks tegen Maas, maar als iemand zich op het gebied van de topsport begeeft, waarvan ik denk enig verstand te hebben, al laat ik hierbij even in het midden hoe dit dan ook precies is, dan moet zo'n iemand er ook rekening mee houden, dat hij commentaar krijgt. Iets van een kok in de keuken. En ik druk me nog steeds in zo net mogelijke bewoordingen uit.

Dus toch nog even uitleggen....

Als Maas in alle openheid "bedelt" om donaties om zijn acties te kunnen bekostigen, dan mag ik gerust schrijven, dat hij geen cent te makke heeft, los van het feit of dit ook inderdaad zo is. In de pool van het biologisch paspoort zitten is geen verzinsel van mij, maar een keiharde eis van het UCI.
Een grapje in de vorm van Land van Barneveld moet toch wel kunnen, lijkt me.
En de laatste zin is toegevoegd om dan toch degenen, die zeggen, dat het hier om wegrenners (dus ook geen baanrenners) gaat, de "wind uit de zeilen te nemen".
In die betekenis is mijn bericht enigszins gekleurd.
JW 30 december 2014 22:50
winking smiley
Volkomen duidelijk.
En laat je vooral niet weerhouden van verdere berichtgeving over de dolle avonturen van Maas.
Want het blijft toch een ouderwets spannend jongensboek.
Walnoot 30 december 2014 22:59
Je mag er van mij best over schrijven, maar day-to-day coverage van een of ander figuur in de marge van de marginaliteit lijkt me niet wenselijk. Ik begin hier ook geen blog over de nummer twee van het afgelopen districtskamioenschap regio midden-Nederland bij de beloften.

En laten we het maar op meest beschikbare medium houden, nietwaar?
Velodroom 31 december 2014 00:19
Ik neem deze feedback ter harte alhoewel ik nog niet toe ben aan de voornemens voor het nieuwe jaar en zal indien het weer aan de orde is proberen zo zinvol mogelijk te schrijven. En neem van mij aan, dat ik me vaak echt moet inhouden (ook over anderen trouwens) en niettemin me toch regelmatig met inhoudelijke zaken bezighoudt, die het wielrennen raken, al geef ik grif toe, dat ik dit ook overgiet met een komisch sausje, dat al dan niet wordt begrepen, want soms is daarvoor ook weer inhoudelijke kennis nodig.

Maar iets meer respect voor iemand, die vanuit zijn optiek zijn stinkende best doet en wel degelijk leeftijdsgerelateerd beter presteert, dan de marge van de marginaliteit op het eerste gezicht zou doen vermoeden, is ook nooit weg.

Hij loopt niettemin de kans, als hij überhaupt start, want ik moet dat nog steeds zien, dat het hele avontuur als een kaars uitgaat.
Het unieke verhaal, dat hij destijds had na het mislukken van zijn WUR poging (leeftijdscategorie) zal ik je besparen, maar het was kostelijk.
Na zijn werelduurrecords achter derny's is het Maas in de bol geslagen, of misschien moeten we wel in de richting kijken van Thijs Z., die schijnbaar uitspraken heeft gedaan, waarin Walnoot zich ook kon vinden.

Was het maar alvast 1 februari 2015 ronkt Malheur in zijn (winter-)slaap. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2014 00:20 door Velodroom.
Leon 31 december 2014 12:38
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelf tel ik voor Nederland 65 renners. 40 Pro Tour
> en 25 Pro Continentaal.

Dan tel je 1 PCT-er te veel?
Ger 31 december 2014 15:14
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zelf tel ik voor Nederland 65 renners. 40 Pro
> Tour
> > en 25 Pro Continentaal.
>
> Dan tel je 1 PCT-er te veel?

Nee Leon ik kom aan 25 Pro Continentale renners namelijk Roompot 18, Team Novo Nordisk 3, Drapac 2 Wanty 1 en MTN 1. Totaal 25
El Chaba 31 december 2014 15:38
Me dunkt dat er hier wel een paar anderen zijn die veel eerder voor die kwalificatie in aanmerking komen. Velodroom in ieder geval totaal niet wat mij betreft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2014 15:39 door El Chaba.
Walnoot 31 december 2014 15:54
Volgens mij kan je geen enkele kwalificatie in mijn post vinden die op Velodroom slaat...
Leon 02 januari 2015 13:51
Inderdaad, je hebt gelijk, het zijn er 40+25. Maar sinds vandaag zitten we allebei fout, de teller staat nu op 66. winking smiley
Ger 02 januari 2015 15:51
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen