Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin in beeld bij Team Sky

Gepost door Robin 
Robin 29 september 2014 10:54
PONFERRADA -
Waar Bradley Wiggins tijdens de persconferentie na afloop van de tijdrit Tom Dumoulin reeds adviseerde om naar Team Sky over te stappen, bevestigde teammanager Dave Brailsford gisterochtend de belangstelling. „Als ik één renner heel graag bij de ploeg wil hebben, dan is het wel Dumoulin”, aldus de man die het brein achter de Tourzeges van Wiggins en Froome was.

„Als je op je 23e zo kunt tijdrijden, dan ben je echt een groot talent. Ik denk dat hij grote mogelijkheden heeft. Ja, ook in de grote rondes. Ik ben ervan overtuigd dat wij hem verder kunnen ontwikkelen tot een kandidaat-eindwinnaar in een grote ronde.”

Bron: De Telegraaf
Niels 29 september 2014 11:04
Ik betwijfel of Dumoulin bij Sky beter af is dan bij Giant. het voordeel is uiteraard wel dat ie tijdens grote ronden niet langer in dienst hoeft te rijden van de sprinttrein. Het nadeel is dat ie waarschijnlijk de komende jaren dan nog wel moet knechten voor o.a. Froome, Porte, Poels, etc. Op basis van de prestaties van het afgelopen jaar is Giant toch echt de betere ploeg.

De enige bij Giant die nu in aanmerking komt om de positie van Tom te beconcurreren lijkt me Barguil en volgens mij kunnen ze die twee prima naast elkaar opstellen.
myrd 29 september 2014 11:52
Whoppa, we gooien er maar weer een bak verwachtingen tegenaan!

Volgens mij dit jaar zijn ding gevonden.
Laat hem lekker doorgroeien om te kijken wat het brengt en kijk daarna eens verder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2014 11:54 door myrd.
Linkebal 29 september 2014 11:56
Dumoulin knechten voor Poels????????????
Arsimo 29 september 2014 12:42
Nou, als je Sky een ding moet nageven is het kunnen fabriceren van groterondewinnaars. Een baan- en tijdrijder pur sang en wat onbeholpen ogende uit Afrika verdwaalde slungel tot Tour-winnaars omtoveren is niet niets. Dus als er een ploeg bestaat die dat met Dumoulin misschien zou kunnen dan is het Sky, of beter, de mensen achter het Sky Team.
Eindhovuh 29 september 2014 13:58
Ik snap best dat qua profiel Dumoulin goed bij Sky past. Niet een springveer maar iemand die lang een hoog vermogen kan leveren.
Alleen denk ik dat Dumoulin beter nog wat langer voor eigen kansen moet gaan bij Giant. Qua status is hij nu nog te licht t.o.v. van renners als Froome, Wiggings, Porte, Nieve etc. Je kan bij zo'n team beter binnenkomen als iets grotere renner.
El Mik 29 september 2014 16:46
Ik denk dat Poels bij Sky niet in de Froome trein terecht komt, maar het B programma gaat afwerken en dat hoeft zo slecht niet te zijn voor zijn eigen kansen (niet veel slechter dan bij Quick Step tenminste).
Dumoulin zie ik dan echter wel bij die Froome trein terecht komen, dus doe maar niet. Feit is wel dat als hij lastige rondjes a la Paris-Nice/Zwitserland en alles wat daar tussen zit wilt winnen beter omringd zal moeten worden, alleen Barguil, Olivier en wat Craddock/Haga figuren is niet genoeg.
Blueprint 29 september 2014 18:14
Dumoulin staat gewoon nog onder contract bij Giant, dus rijdt hij in 2015 sowieso niet voor Sky. Blijft hij zich zo sterk ontwikkelen, dan zullen de ploegen na volgend seizoen wel voor hem in de rij staan en maakt hij vast een verstandige keuze.
Cyclad 29 september 2014 18:40
Elke zichzelf respecterende topploeg wil Dumoulin hebben, kan niet anders.
Ik vind hem al een topper, iemand die brons wint op het WK én op z'n 23e een jaar heeft gedraaid zoals hij deed heeft zich voor mij bewezen.
Dumoulin kan zelfs nog beter worden. Ik denk dat dat het beste bij zijn huidige ploeg kan. Daar krijgt hij de ruimte en hoeft hij in proncipe niet te knechten. Nee, ook niet voor Kittel en Degenkolb, daarvoor heeft Giant-Shimano genoeg geschikte renners.
JW 29 september 2014 21:10
Mee eens !
En Giant mag zijn kroonjuwelen Dumoulin en Barguil volgend jaar best wat meer koesteren.
Ze zijn te goed om in dienst te rijden van de topsprinters, en verdienen in een belangrijke koers de ondersteuning die ze nodig hebben.

Tssss... Sky...toch wel een van de teams waar ik hem bij uitstek niet heen zou willen zien gaan. Blijf renner, Tom, in plaats van je te laten omscholen tot mechanische robot.
DeRosa 30 september 2014 18:27
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen