Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Brian Bulgac naar Team LottoNL-Jumbo

Gepost door TomDJ 
TomDJ 02 januari 2015 09:34
Volgens WielerFlits:

Team LottoNL-Jumbo heeft zich versterkt met Brian Bulgac. De 26-jarige renner tekent een contract voor één jaar bij de opvolger van Belkin. Bulgac reed sinds april 2014 in het shirt van Giant-Shimano, maar kon bij die ploeg niet blijven.

Het contact tussen de renner en de ploeg kwam pas eind november tot stand. Bulgac is al met zijn nieuwe ploeg op trainingskamp geweest.

Voor de renner uit Almere is 2014 een bewogen jaar geweest, met nu een positief slot. Eind 2013 moest hij na twee jaar vertrekken bij Lotto Belisol. Een zoektocht naar een nieuw profcontract draaide op niets uit, waardoor hij noodgedwongen een stap moest terugzetten naar het continentale Parkhotel Valkenburg. In april kwam vervolgens het verrassende nieuws naar buiten dat hij aan de slag kon bij Giant-Shimano.

Hoewel hij naar behoren presteerde, kreeg hij pas eind oktober te horen definitief geen contract te krijgen voor 2015. “Zo’n jaar hoop ik niet meer mee te maken. Het was soms best nerveus. Het was heel zuur dat ik eind oktober ineens op straat stond, maar ik ben geen opgever. Ik ben hard blijven trainen. Al wist ik dat als het nu niets zou worden een langer bestaan als prof niet aan mij zou zijn besteed.”

Met de komst van Bulgac bestaat de selectie van Team LottoNL-Jumbo in 2015 voorlopig uit 25 renners. Ploegmanager Richard Plugge liet tijdens de presentatie van de nieuwe sponsors nog weten voor jonge talenten te kiezen als de ploeg nog nieuwe renners zou vastleggen. “Als we nog iemand contracteren is dat een talent, we kiezen dan voor verjonging. Maar voorlopig blijven we net als andere ploegen even op onze handen zitten”, zei hij eind oktober in het Weekendinterview. Uiteindelijk is gekozen voor de 26-jarige Bulgac.
ton duk 02 januari 2015 10:59
knechten zijn nodig..........
gr Ton DUK

ps: mooi voor Bulgac !
Eazster 02 januari 2015 11:25
Zou een functinele knecht kunnen zijn .En het is duidelijk dat Lotto Jumbo een Nederlandse kern erg belangrijk vind. Toch weet ik het niet zo met Bulgac ,met 26 jaar toch geen talent meer . Wat ik me nog kan herinneren is dat hij in de Giro van 2012 vrij aanvallend reed voor Lotto BE ,daarna toch vrij weinig van vernomen.
Denk wel een man met inhoud en dus een goede knecht in de Grote rondes.
koos1 02 januari 2015 11:53
Een prima knecht die op alle terreinen kan ingezet worden
JW 03 januari 2015 19:27
Uit het feit dat hij een contract heeft gekregen voor slechts één jaar krijg ik de indruk dat LottoNL zelf een beetje onzeker is over wat ze van Bulgac kunnen verwachten.
Dit lijkt voor hem een laatste kans om als profrenner in het peloton te blijven.

Giant vond zijn inbreng blijkbaar onvoldoende, maar besliste pas op een heel laat moment daarover. Net zoals hij daar pas op een heel laat moment binnen kwam. Het lijkt me sowieso voor knechten een moeilijk team. Bijna alle aandacht gaat uit naar de kopmannen, en dan vooral de sprinters.

Het lijkt me goed voorstelbaar dat hij bij LottoNL beter uit de verf komt.
Prikdude 05 januari 2015 23:07
Samuel Sanchez vrij? Fuck dat, haal Bulgac!
JW 06 januari 2015 13:25
Jij bent dus niet de penningmeester van de club
Walnoot 06 januari 2015 16:43
Die drang om maar zoveel mogelijk Nederlanders te willen contracteren stuit me wel enigszins tegen de borst. Getuigd bij een team op het hoogste niveau toch van een zware voorkeur voor bekrompenheid ten opzichte van visie.

Niks persoonlijks tegen Bulgac overigens.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen