Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jonge profs die op doorbreken staan in 2015

Gepost door Massimo 
Massimo 02 januari 2015 19:04
Welke jonge profs gaan in 2015 echt doorbreken? Ik heb zelf een paar renners opgesomd van wie ik wel wat verwacht:

- Davide Formolo: verwacht dat hij in de kleinere WT-rondjes zijn ding gaat doen, nl. hard naar boven rijden. Prestaties in een grote ronde lijkt me nog iets te hoog gegrepen
- Lawson Craddock: eigenlijk idem aan bovenstaande, ik ben alleen bang dat hij weinig echte kansen gaat krijgen
- Sebastian Henao: hij wil voor het jongerenklassement in de Giro gaan, ik zie hem zo maar beter presteren dan zijn neef
- Nikias Arndt: best wel een alleskunner (behalve echt klimmen), zal hij eens zijn eigen kans mogen gaan?
- Joe Dombrowski: eindelijk weg bij Sky en die klimmersbenen moeten toch nog ergens liggen

Graag het lijstje aanvullen en/of van commentaar voorzien.
Cyclad 02 januari 2015 19:47
Op Davide Formolo na zie ik de door jou genoemde renners niet echt doorbreken.
Van Henao en Dombrowski wordt te veel verwacht, dat kan alleen maar tegenvallen. Nikias Arndt is inderdaad een echt talent, maar bij Giant zijn er wat te veel kopmannen in de hierarchie voor hem. Dat zal het lastig maken voor eigen kans te gaan.
Lawson Craddock is een prima tijdrijder, maar ik vrees niet veel meer dan dat. Als ronderenner komt hij toch te kort.
Ik verwacht dit seizoen wel veel van jongeren als Caleb Ewan, Julian Alaphilippe, Dylan Teuns en Mike Teunissen.
Tinuz 02 januari 2015 21:20
Aan Nederlandse kant zie ik op de een of andere manier alleen Timo Roosen mogelijk verrassen op sommig terrein.
Emotieweg 02 januari 2015 21:58
Lawson Craddock is inderdaad een prima tijdrijder. In de Tour of California werd hij 3e in de etappe San Jose - Mount Diablo en 3e in het eindklassement. Ik zie hem in 2015 weer een stap voorwaarts maken. Laten we niet vergeten z'n ploegmaat Daan Olivier, die is na veel ellende in 2013, sterk teruggekomen.
Walnoot 02 januari 2015 22:23
Dombrowski en Henao zouden redelijk logisch zijn inderdaad. Quintana jr. moet ook wel het een en ander kunnen. Zou me ook niet verbazen als Sicard eindelijk zijn belofte in zou geen lossen.
Brieske 02 januari 2015 22:37
Lastige vraagstelling Mass.
Vanaf wanneer zijn ze jonge profs, is dit gekoppeld aan leeftijd of aan aantal jaren in het peloton (want dan is Peraud ook nog redelijk jong)?
En wat is doorbreken precies, waar ligt die grens? Formolo is m.i toch echt al wel doorgebroken, hetzelfde geld m.i voor Arndt en Craddock.
Of wil je gewoon weten wat wij van die 5 renners verwachten die bij jou in je wielerspelteam zetten?

Kan dus niet echt antwoord op je vraag geven, omdat ik simpelweg de criteria niet begrijp.
Valgren Andersen, Vakoc, Herklotz, pffff...

Groet
El Mik 02 januari 2015 22:42
Silvan Dillier
Cyclad 02 januari 2015 22:48
Inderdaad, Silvan Dillier. Die gaat het sowieso maken, uitmuntend coureur.
Blueprint 02 januari 2015 23:03
Simon Yates, Rohan Dennis en Esteban Chaves zie ik wel een forse stap vooruit maken. Verder zien we hopelijk ook goede dingen van het Roompot-sprintersduo Looij & Groenewegen.
Linkebal 02 januari 2015 23:15
Massimo 03 januari 2015 02:42
Er zijn geen criteria, ik som wat namen op van wie ik denk dat ze zich in de top gaan nestelen. Er is altijd ruimte voor aanvulling of commentaar.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2015 02:51 door Massimo.
ton duk 03 januari 2015 09:53
Ik ben dan weer benieuwd naar het 1e jaar bij de grote jongens voor Lukasz Wiskniowski (vorig jaar schreef ik het wel altijd goed)
gr Ton DUK
Curzio 03 januari 2015 10:00
Preidler en Lutsenko hou ik ook extra in de gaten.
bakfiets 03 januari 2015 11:09
die jonge fransman van cofidis die bij de opleidingsploeg van quickstep vandaan komt, help mij even?
ton duk 03 januari 2015 11:23
En op HOLvlak ben ik benieuwd naar de doorstart van M Lammertink....pakt zijn keuze Roompot boven Lotto-Jumbo goed uit ??
Voor de echte nieuwkomers daar kijk ik dan speciaal naar Groenewegen ( nu de bof helaas) en Kerkhof...
gr Ton DUK
valse trage 03 januari 2015 12:29
Florian Senechal idd, zou mooi zijn eindelijk weer een Fransman die finale kan rijden in Vlaanderen en Roubaix.
bakfiets 03 januari 2015 13:56
en bij francais de joux hebben ze ook nog wel jonge profs voor het klassieke werk.
Sehnsucht 03 januari 2015 15:27
Voor 2015 verwacht ik dat Cancellara er achter komt dat zijn hoogtijdagen voorbij zijn en dat Jasper Stuyven daarvan gaat profiteren.
Goozzer 03 januari 2015 16:54
Ik ben benieuwd of de toch nog steeds jonge Lachlan Morton een stapje lager het plezier weer terug weet te vinden en daardoor het tij misschien kan keren. Met hulp van zijn broer Angus die opnieuw is gaan fietsen en hem volgend jaar zal vergezellen bij Jelly Belly. Het zou mooi zijn, mocht hij zichzelf opnieuw kunnen lanceren...

(Inmiddels) vorig jaar nog een leuke docu gemaakt over een fietstocht van de twee broers door Australië, nadat Lachlan min of meer op het punt stond te stoppen. Zeker het kijken waard, wat mij betreft: [vimeo.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2015 16:58 door Goozzer.
Massimo 03 januari 2015 17:06
Ik vraag me af hoeveel brieven Lachlan van Vino had gekregen mocht hij bij Astana gekoerst hebben. Bij de Garminploeg was er aan geduld geen gebrek.
Blueprint 03 januari 2015 22:36
Bij Garmin krijg je inderdaad geen waarschuwingen, maar kom je er in oktober achter dat ze van je af willen.
Massimo 03 januari 2015 23:42
En in dit geval vrij terecht lijkt me.
nachtwacht 04 januari 2015 05:28
Lachlan mocht gewoon blijven, maar heeft zelf besloten geen nieuw contract te ondertekenen. Het is zelfs zo dat JV hem heeft toegezegd dat als hij volgend jaar weer de motivatie heeft terug gevonden, hij direct een contract voor 2016 kan ondertekenen.
Wuser 12 januari 2015 22:27
Kunnen we dit topic aan het begin van vorig jaar ook nog eens terugkijken. Toen riep ik volgens mij dat Jetse Bol en Tom Leezer nog wel een stapje konden maken, daar zat ik mooi naast.

Van bovengenoemde verwacht ik alleen dat Formolo en Arndt in kleinere WT-rondjes misschien een paar ereplaatsen bij elkaar schrapen. Heel misschien een etappezege. Craddock is bijvoorbeeld een prima tijdrijder, maar in een Ronde van Californië hard omhoog rijden is - ondanks het altijd interessante deelnemersveld - toch echt iets anders dan hard rijden in een Europese wedstrijd.
Massimo 13 januari 2015 13:40
Craddock was ook heel goed in Zwitserland, zakte er doorheen in het slotweekend (ziek?), hij had daar anders zomaar top 5 kunnen rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2015 13:44 door Massimo.
El Mik 13 januari 2015 14:11
Heel goed? Alleen in de tijdrit, proloog was matig en verder waren er alleen halve of hele sprintetappes (eentje met sprint bergop, daar verloor hij dan ook gelijk tijd).
Buiten dat slotweekend is er niet serieus bergop gereden in die ronde en daar viel hij gelijk door de mand, helaas voor Dumoulin want die had hem goed kunnen gebruiken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen