Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Team Roompot start het jaar op Mallorca

Gepost door JW 
JW 03 januari 2015 11:35
Team Roompot begint wielerseizoen op Mallorca 

Gepubliceerd: 02 januari 2015 17:48
Laatste update: 02 januari 2015 19:21


Team Roompot begint het wielerseizoen op Mallorca. De Nederlandse pro-continental ploeg gaat op 29 januari van start in de Trofeo Santanyi.
Daarna volgen nog drie wedstrijden op het Spaanse eiland. Na een trainingskamp beginnen vervolgens de Vlaamse voorjaarsklassiekers met de Ster van Bessèges als aftrap.

De ploeg van manager Michael Zijlaard, ploegleiders Erik Breukink, Michael Boogerd en Jean-Paul van Poppel werd vrijdag gepresenteerd in Ahoy, vlak voor de start van de zesdaagse van Rotterdam.

Breukink, die zich onder meer bezighoudt met het programma, probeert ook wildcards te krijgen voor de grote rondes.
"Maar we zijn er niet zo op gefocust om per se al een grote ronde te rijden. Daar belasten we die jonge jongens gelijk al mee."

Tour

De nummer drie van de Tour de France in 1990 acht de kans klein dat Roompot op 4 juli in Utrecht aan de start staat van de Ronde van Frankrijk.
"Ik weet wel een beetje hoe het gaat. Die Franse ploegen zijn al zeker en MTN-Qhubeka heeft veel grote renners aangetrokken."

"Ik ben bang dat we niet te optimistisch moeten doen, dan wordt het alleen maar een teleurstelling. We moeten nu niet zeggen dat we daar per se rijden. Zo moeten we ons niet verkopen aan de Tour. We beginnen net en moeten niet te arrogant worden."
[NU/nl]
Breukink denkt dat Roompot meer kans maakt op een startbewijs voor de Vuelta, die in augustus begint. De Giro d'Italia in mei is geen optie. "De Giro heb ik niet eens aangevraagd. In de maand mei zijn er genoeg andere koersen. De kans op de Vuelta zou groter zijn



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2015 11:35 door JW.
JW 03 januari 2015 11:51
Wel een mooi overzicht van de presentatie en de nieuwe shirts op [sporza.be]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen