Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wiggins na Parijs-Roubaix back on track

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 05 januari 2015 15:31
Peiling
Is dit een goeie zet van Wiggins?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 35 stemmen ontvangen.
Ja 27
 
77%
Nee 6
 
17%
Weet ik niet 2
 
6%



Wiggins verkast na Roubaix naar de wielerbaan

Sir Bradley Wiggins blijft tot eind april 2015 aan wielerploeg Sky verbonden. Daarna gaat de winnaar van de Tour de France 2012 zich volledig richten op de Spelen van Rio de Janeiro. Naar alle waarschijnlijkheid zal de 34-jarige Wiggins dus nooit meer zijn opwachting maken in een grote ronde.

Zijn nieuwe, korte contract bij Sky stelt Wiggins in staat om nog één keer aan de start te verschijnen van Parijs-Roubaix. De klassieker waarvan Wiggins nooit onder stoelen of banken heeft gestoken dat hij die dolgraag nog een keer wil winnen. Afgelopen jaar eindigde Wiggins als negende in de Hel van het Noorden.

"Iedereen weet wat dit team voor mij betekent", zegt Wiggins. "Ik ben sinds het begin onderdeel van deze ploeg. Ik heb er geweldige ervaringen opgedaan en hoop er nog een paar aan toe te voegen."
Meervoudig goudenmedaillewinnaar

In 2004 en 2008 won Wiggins als baanrenner goud op de Olympische Spelen van Athene en Peking. In 2012 won hij goud op de weg, Wiggins was toen de snelste in de tijdrit.



[nos.nl]
Velodroom 05 januari 2015 16:05
Wiggo gaat nog meerdere keren uitpakken. Een werelduurrecord later dit jaar ligt voor de hand en 16 jaar na Sydney afsluiten met een gouden medaille op de ploegachtervolging zou dan nog eens zijn finest hour (zo voelt dat althans) moeten worden, voordat hij weer langzamerhand zijn eigen koffers zal moeten gaan dragen.
Nu doet zijn vrouw dat nog liefdevol voor hem.

Dus een prima zet.
Walnoot 05 januari 2015 17:28
Ja, op de weg gaat hij zijn status toch niet meer waar maken. Als Tourwinnaar kan je moeilijk tevreden zijn met hier en daar nog eens een tijdritje winnen. Kan hij beter een andere uitdaging zoeken.
Velodroom 05 januari 2015 18:34
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, op de weg gaat hij zijn status toch niet meer
> waar maken. Als Tourwinnaar kan je moeilijk
> tevreden zijn met hier en daar nog eens een
> tijdritje winnen. Kan hij beter een andere
> uitdaging zoeken.

Wiggins praat al jaren over Rio, dus het valt me mee, dat hij het wegwielrennen nog zo lang trouw blijft.
Hij houdt volgens mij veel meer van gecontroleerde omgevingen, zoals de baansport.
Niet de rat race, die het wielrennen van grote ronde's nu eenmaal per definitie is, niet verhullend, dat hij zelf soms ook een brat rat is.
Hij was wel weer genereus voor Kef om de lead-out te doen op de dag, dat hij zelf triomfantelijk als eerste britse TDF winnaar over de meet kwam.
Prikdude 05 januari 2015 23:06
Volgens mij is het hele verhaal in Wiggins' kop gestoeld op een voor hem zekere zege in Roubaix. Daar gaat hij waarschijnlijk een Maltheser Leeuwtje in de pot vinden. Vervolgens gaat hij nog een jaar door. Rio kan hem keihard aan zijn aars roesten.
Velodroom 06 januari 2015 01:23
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is het hele verhaal in Wiggins' kop gestoeld op een voor hem zekere zege in Roubaix.
> Daar gaat hij waarschijnlijk een Maltheser Leeuwtje in de pot vinden. Vervolgens gaat hij nog een jaar door. Rio kan hem keihard aan zijn aars roesten.

Wiggins staat niet bekend als iemand op wiens woorden men jaren lang kan vertrouwen, maar 2016 (hij wordt dan 36) heeft het natuurlijk wel voor de baanrenner Wiggins.
Naast de WK Baanwielrennen in "zijn" Londen zijn er de OS van Rio, waar hij vier olympische perioden (2000-2016) heel wel mogelijk kan afsluiten met de gouden medaille op de ploegachtervolging. Zijn alternatief is tegen heug en meug klassiekers en kleinere ronden (in dienst van...) rijden.
Een afscheidsjaar is natuurlijk altijd wel mogelijk, maar in topsport is dat toch niet zo gebruikelijk. Dat is meer voor rockbands e.d.
Sub Culture 06 januari 2015 06:24
Wiggins koerst in een zetel.
Hij hoeft niemand niks meer te bewijzen op welk onderdeel dan ook.

Alles is bonus.
Zorro 06 januari 2015 10:34
Ja, goede zet van Wiggens! Keuze maken en daar op focussen en dat kan Sir Bradley Wiggins wel.

+1 wat Sub schrijft.
Leon 06 januari 2015 11:06
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> voordat hij weer langzamerhand zijn eigen
> koffers zal moeten gaan dragen. Nu doet zijn vrouw dat nog liefdevol voor hem.
>

Haha, Graham Norton show gezien zeker?
Leon 06 januari 2015 11:09
wrong topic :-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/01/2015 12:02 door Leon.
El Mik 06 januari 2015 11:24
Inderdaad, maar wat heeft dit met Wiggins te maken?
Blueprint 06 januari 2015 14:38
Ik geloof in Wiggins als hardrijder, maar niet als winnaar van Parijs-Roubaix. Zijn ploeg mist vaak tactisch vernuft en de meeste concurrenten kunnen Wiggins makkelijk verslaan in een sprintje.
Arsimo 06 januari 2015 19:09
Hoe vaak heeft Cancellara een ploegmaat in PR in de finale gehad? Toegegeven, Fabio heeft een flink betere sprint, maar als Wiggins nog wat zwaarder staat dit jaar dan sluit ik een solo niet uit. Mede ook omdat er dan best (wederom) een situatie kan ontstaan dat de bekendste keieneters naar elkaar gaan kijken en niemand het gat dicht rijdt.
Slimmerd 07 januari 2015 21:16
Mooie stap en wat gun ik hem een fraai succes in één der kasseienkoersen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen