Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oei...

Gepost door malheur 
malheur 06 januari 2015 20:52
malheur 06 januari 2015 20:56
Wel ontzettend onuitvoerbaar op het feit dat dat die elektrische shit natuurlijk gewoon begrensd en op de roller gezet kan worden (net zoals brommels).

Het zou met zich meenemen dat iedereen verplicht een kilometerteller op de fiets moet hebben en er toch een soort van (flits?)controleorgaan moet komen om de belhamels te bestraffen.
ton duk 06 januari 2015 21:49
Ik ben zelf al 's verrast door een moutainbiker met zo'n soort versnelling....had voldoende ruimte om over te steken,dacht ik....wat ging da ding snel sad smiley
gr Ton DUK
Walnoot 06 januari 2015 22:27
Gewoon bejaarden een fietsverbod opleggen. En alle ligfietsers ruimen. Lijkt me de betere oplossing.

Bak die bakfietsrijders trouwens ook maar mee. Stelletje blije, zichzelf feliciterende kutten en klootzakjes.

Groet.
Carlos Danger 07 januari 2015 00:50
Toffe raceschoentjes.
Zorro 07 januari 2015 06:41
''De maximumsnelheid van 25km. zou moeten gelden voor alle bestuurders die gebruik mogen maken van het (brom)fietspad, niet alleen de berijder van de speed pedelec, maar ook racefietsers en ligfietsers", aldus het Fietsberaad.

Whoehahaha wat een onzin...
Hangmat 09 januari 2015 10:35
Dus eigenlijk veranderen we het fietspad in een soort veredeld wandelpad. Alles wat enigszins snel gaat de weg op. Dat wordt een zooitje
JW 09 januari 2015 19:48
Mijn eerste gevoel was ook "ze zijn knettergek geworden".

Maar een paar dagen later kijk ik er toch wat genuanceerder tegenaan.
Met name waar het fietspaden binnen de bebouwde kom betreft.

Met de vele e-bikers die niet altijd zo stuurvast zijn is het er voor andere fietsers (en zeker kinderen/bejaarden) al niet veiliger op geworden.
De nieuwe categorie hardfietsers lijkt me voor dat soort kwetsbare groepen wel degelijk bedreigend.
Wie binnen de bebouwde kom 45km/h wil fietsen kan inderdaad beter naar de rijbaan.
Uitgezonderd brede snelfietspaden, daar speelt het probleem minder.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen