Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Olympia's Tour start in Zutphen

Gepost door Linkebal 
Linkebal 07 januari 2015 20:13
Ik zat als Deventenaar eens te kijken wat er volgend jaar in Zutphen te beleven valt en tot mijn verbazing zag ik op 12 mei Olympia's Tour staan. Terwijl er op de site van Olympia's Tour staat dat de etappeplaatsen pas later bekend worden gemaakt.

[www.zutphen.nl]

Wel leuk, ik ben er bij smiling smiley
lodjan 07 januari 2015 20:57
Het etappeschema van Olympia’s 3M Tour 2015 krijgt langzamerhand vorm. Zo staan de eerste 3 etappes van de komende editie van de oudste rittenkoers van Nederland inmiddels vast. Organisator Thijs Rondhuis en vertegenwoordigers van de betrokken gemeente lichten de details van deze eerste dag van de ronde graag toe en doen dat komende donderdag 8 januari om 16.00 uur. Dat gebeurt bij Fietsen & Koffie, Groningerstraat 17A, 9401 BG Assen. Na een korte presentatie is er gelegenheid tot vragen stellen. We nodigen u hierbij graag uit daarbij aanwezig te zijn.
Organisatie Olympia's 3M Tour.
lodjan 08 januari 2015 19:41
Olympia's 3M Tour start op dinsdag 12 mei met een ploegentijdrit van vijftien kilometer in Assen. Diezelfde dag is Assen het vertrekpunt van de tweede rit in Nederlands oudste etappekoers met aankomst in Ureterp. Assen wil zich met het evenement nog nadrukkelijker op de kaart zetten als hoofdstad van fietsprovincie Drenthe.

Organisator Thijs Rondhuis is blij met deze openingsrit voor zijn ronde. "Het is mooi dat we met Assen een stad met uitstraling hebben gevonden voor de start van de 63e Olympia's 3M Tour." Met de start en finish in het centrum van Assen en over het TT circuit heeft de ronde volgens Rondhuis een prachtige entourage. "Na vier jaar wordt het Noorden weer aangedaan, we proberen Olympia's 3M Tour terug te brengen naar alle windstreken van Nederland en de betrokkenheid van Assen is daarbij een heel mooie stap."

De tweede rit van Olympia's 3M Tour voert zoals gezegd van Assen naar Ureterp. Deze Friese plaats zette zichzelf in het verleden al meerdere keren op de kaart als wielerdorp, zo vond vorig jaar het NK wielrennen voor junioren en nieuwelingen en elite-zonder-contract nog plaats in Ureterp. Na de aanloop in Drenthe voert de 150 kilometer lange rit ruim honderd kilometer lang door de Friese Veenwouden.

Twee trouwe etappeplaatsen keren terug in het ritschema. De tweede wedstrijddag zou vrijwel zeker naar Genderingen gaan. Een dag later is het Limburgse Reuver gastheer van de derde wedstrijddag.
Linkebal 09 januari 2015 00:29
Haha, sta ik ff voor lul... Of de gemeente Zutphen eigenlijk dat ze zoiets voorbarig op de evenementenkalender zetten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen