Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen WorldTour-licentie voor Europcar

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 09 januari 2015 13:23
De Franse wielerploeg Europcar komt dit jaar definitief uit op het tweede niveau. De formatie heeft van de internationale wielerunie UCI een licentie gekregen voor het procontinentale niveau.

Een verlenging van de licentie voor de WorldTour zat er niet in, omdat de ploeg de financiën niet rond kreeg. Door het wegvallen van Europcar, waarvoor coureurs als Thomas Voeckler en Pierre Rolland uitkomen, bestaat het hoogste niveau dit jaar uit zeventien in plaats van achttien ploegen.

Teams die in de WorldTour rijden zijn verzekerd van startrecht in alle grote wedstrijden, waaronder de drie grote rondes en de klassiekers.

Doordat Giant-Alpecin overstapte op een Duitse licentie, is LottoNL-Jumbo de enige Nederlandse ploeg die op het hoogste niveau uitkomt.

[nos.nl]
Linkebal 09 januari 2015 13:45
In de voor Europcar belangrijke (Franse) wedstrijden zullen ze wel een wildcard krijgen neem ik aan
Carlos Danger 09 januari 2015 13:47
Prima signaal. Geen geld, geen licentie. Doping, geen probleem.
El Chaba 09 januari 2015 15:31
Volgens mij is het zo dat bijna alle procontinentale ploegen ook mee (moeten) doen met het bloedpaspoort omdat ze anders geen wildcard voor WT-wedstrijden kunnen krijgen.
Massimo 09 januari 2015 15:47
Denk dat je de opmerking van Carlos niet helemaal begrijpt.
JW 09 januari 2015 21:43
Ik vind het ook best een beetje wrang dat Astana gewoon moest worden toegelaten, en Europcar moet worden geweigerd.

Toch vind ik de opmerking te cynisch. Het één staat los van het ander.
Eindhovuh 10 januari 2015 13:50
Zal ze weinig uitmaken. En voor sommige WT-koersen levert dit een extra wildcard op, leuk voor lokale ploegen.
Massimo 10 januari 2015 17:35
Ik las anders dat ze er toch wel flink van balen omdat ze op zoek moeten naar een sponsor voor volgend jaar. Publiciteit met bijvoorbeeld een Coquard in Sanremo was dan mooi meegenomen geweest.
El Chaba 10 januari 2015 19:03
Dat kan nog steeds aangezien er voor Milano-Sanremo maar liefst zeven wild cards uitgedeeld mogen worden. Lijkt me sterk dat Europcar daar niet bij zal zitten, vooropgesteld dat ze die natuurlijk aanvragen.
Leon 11 januari 2015 22:32
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat kan nog steeds aangezien er voor
> Milano-Sanremo maar liefst zeven wild cards
> uitgedeeld mogen worden.

Dit jaar toch 8, lijkt me? 17 ProTeams, maximaal 25 ploegen...
Pyama 12 januari 2015 19:04
Androni, Nippo, Southeast, Bardiani, United Health Care, Wanty, Mtn, tsja... En dan misschien Europcar. Of Bora, CCC, Caja Rural met Lasca. Dus acht lijkt veel maar is in Italië nog best weinig.
Leon 12 januari 2015 23:55
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Androni, Nippo, Southeast, Bardiani, United Health
> Care, Wanty, Mtn, tsja... En dan misschien
> Europcar. Of Bora, CCC, Caja Rural met Lasca. Dus
> acht lijkt veel maar is in Italië nog best
> weinig.

Ja, wat dat betreft zijn ze bij UHC en Wanty slim bezig om enkele Italianen in de ploeg te halen.
Pyama 13 januari 2015 09:04
Precies!
Europcar is zijn Italiaan juist kwijt en de andere ploegen hebben er wel allemaal minstens één.
MTN natuurlijk ook twee oud-winnaars en nog wel twee kanshebbers extra.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen