Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De club van "+45"

Gepost door Velodroom 
Velodroom 13 januari 2015 17:27
Het meeste prominente lid voor ons lagelanders is Leontien Zijlaard-van Moorsel, alhoewel ze pas bij het begin van deze lente de status van 45 jaar zal bereiken.

Ik ga er nog steeds vanuit, dat zij algemeen nederlands uurrecordhouder is, omdat ik geen betere uurprestatie (formeel op een baan gevestigd) kan vinden.
De KNWU schaamt zich wellicht kapot, dat dit zo is en verschaft geen duidelijkheid. Ook een andere uurrecordkenner laat verstek gaan.

In het allerbeste wielerboek aller tijden, Velo Records van de hand van belgische statistici, stond een keurig lijstje van die 45km club.
Een opsomming dus van alle uurprestaties boven de 45km, maar wel per 31-12-1991.
Leontien kwam op dat lijstje uiteraard nog niet voor, maar wel al haar sur place partner.Jeannie Longo, die eind 1989 net de grens van 45km overschreed.

Binnenkort gaan dan toch twee nederlandse mannen (wat heet) een poging wagen om tot de "45+" club toe te treden en vooral om het nederlands uurrecord te betwisten.
Leon 13 januari 2015 17:57
Leon 13 januari 2015 18:04
maar serieus: dat de knwu hier zo vaag over doet is toch vreemd? Men zou beter kunnen opteren voor een duidelijk statement over dat Nederlandse uurrecord. Een aantal recordpogingen zou alleen maar gunstig kunnen werken voor de populariteit vam de baansport. Zowel weg- als baanrenners zouden hier een doel van kunnen maken, zodat je de publiciteit (if any) niet laat pakken door een midlife- of eindecarriere-crisistype.
Vooral voor enkele baanachtervolgers lijkt me dit een leuke uitdaging, maar ook de gemiddelde prof moet dit op een geschikt tijdstip aankunnen...
Velodroom 13 januari 2015 18:50
Ja, Leon, dat is ook zo. Aan de andere kant weet ik niet of het ook zo is. In elk geval reageren ze niet op mijn vraag via hun website gesteld.
Ik veronderstel echter ook, dat ze aldaar niet zo erg op me gesteld zijn. Volgens mij zijn ze ook niet zo erg op Maas van Beek gesteld.

De andere bron, die ik geprobeerd heb reageert niet per facebook.

Natuurlijk kunnen heel wat baan- en wegrenners hier hun doel van maken, maar het punt blijft wel, dat er heel veel georganiseerd moet worden voor één renner/renster per keer. En dan wordt je toch geacht een heel goed resultaat neer te zetten. Een uurrecord poging is nu eenmaal bij uitstek een poging met zekere verplichtingen.

Over Thomas en (vooral) Maas is al veel door mij geschreven.
Ik zie het er nog van komen, dat Maas forfait geeft. Een normaal mens had het in zijn situatie nu al gedaan, maar Maas is Maas.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen