Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wildcards

Gepost door Hollo Retenstein 
Hollo Retenstein 14 januari 2015 11:33
Parijs-Nice: Cofidis, Europcar, Bretagne-Seché

Dauphine: Cofidis, Europcar, MTN-Qhubeka & Bora-Argon18

Tour: Cofidis, Europcar, Bretagne, MTN-Qhubeka & Bora-Argon18
Linkebal 14 januari 2015 11:53
Waarom Bora-Argon18? Daar is niks meer van over nu König weg is.
Hollo Retenstein 14 januari 2015 12:08
Misschien omdat de ARD de Tour weer gaat uitzenden? smileys with beer
Slimmerd 14 januari 2015 12:10
Ik denk dat NetApp vorig jaar over de breedte genoeg heeft laten zien (trouwens al langer dan alleen vorig seizoen) om een wildcard te verdienen in een grote ronde. Ik zou zelf in ieder geval niet snel een ploeg bedenken die er meer recht op zou moeten hebben.

Mocht er al één vervangen worden dan MTN, de ploeg met alle oude en B-sprinters
Blueprint 14 januari 2015 12:12
Pyama 14 januari 2015 13:13
In deze klimmerstour: Caja Rural grinning smiley met Amets.

Maar inderdaad Bora met Bennett en Nerz is een prima en verwachte keus.
Massimo 14 januari 2015 13:22
Exact de reden lijkt me, er is een nieuwe Frans-Duitse Vrede gesloten.
Eindhovuh 14 januari 2015 16:10
Wanty zal wel mikken op de Giro met hun Italianen. Verder zijn er geen PCT-teams meer die echt aansprekende namen over hebben.
Blueprint 14 januari 2015 16:21
Vergeet CCC niet! Staat op CQ keurig vijfde in de PCT-ranking, ruim boven Bora. Bovendien heeft de ploeg aansprekende namen als Rebellin, Schumacher, Bole en Szmyd in dienst. Vul dat aan met pakweg Paterski, Samoilau, Rutkiewicz, Marycz en Matysiak en je hebt een Tourploeg die niet minder is dan wat Bora kan opstellen.
Eazster 14 januari 2015 16:26
Een te billijken keuze naar mijn idee. Voor Bora kan Bennet iets laten zien in de sprints en jongens als Barta en Huzarski hebben wel laten zien dat ze op een hoog niveau kunnen standhouden. Eigenlijk is alleen Wanty qua sterkte van de selectie in mijn ogen op hetzelfde niveau.
Wat ik me afvraag is of Bos in deze ploeg bij MTN Qhubeka een kans krijgt om naar de Tour mee te gaan.
Carlos Danger 14 januari 2015 16:26
CCC, of hoeveel foute renners passen in één ploeg.
Walnoot 14 januari 2015 16:41
Twee blijkbaar. Het probleem is niet echt het aantal, maar wel dat het ook de twee meest aansprekende namen zijn. Types als Bole en Szmyd mogen de schijn wat tegen hebben qua voormalige ploeggenoten, maar zijn zelf nooit gepakt. Beetje te makkelijk om ze als 'foute renners' aan te merken.
lodjan 14 januari 2015 16:49
De enige juiste verdeling van de wildcards. Al had het leuk geweest mocht Roompot het laatste ticket gekregen hebben, vooral met het oog op de 2e etappe.
Ik ben benieuwd wie voor MTN naar de Tour gaan. Waarschijnlijk mogen ze ook naar de Vuelta, zodat er een alternatief is voor de afvallers. Gezien het parcoursverschil (moeilijkheidsgraad, aantal vlakke etappes en startplaats) is het logisch dat Theo Bos in de Tour start. Dat levert ze in Nederland ook een hoop extra publiciteit op.
Jeanneman 14 januari 2015 16:52
Rebellin, Rutkiewicz, Schumacher. Reden genoeg om er niet aan te beginnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2015 16:52 door Jeanneman.
ton duk 14 januari 2015 17:00
Gefeliciteerd,Lodjan ....uwes Afrikapromotie heeft gewerkt !!
gr Ton DUK
Blueprint 14 januari 2015 17:01
Eindhovuh 14 januari 2015 17:32
Ze kunnen er ook voor kiezen om een enorme trein te maken.
Ciolek, Farrar, Hagen en dan Bos. :-)
El Chaba 14 januari 2015 17:38
..confirming ASO's strategy of supporting French teams but also help promote cycling in Africa and Germany.

Hij bedoelt natuurlijk te zeggen ´help promote the Tour in Africa and Germany´.
Massimo 14 januari 2015 17:47
En dan vergeet je Goss nog gemakshalve. cool smiley
Walnoot 14 januari 2015 19:55
Rutkiewicz niet vrijgesproken? Maar maakt niet uit voor het argument of het er twee of drie zijn. Rebellin en Schumacher is genoeg om de ploeg te weren, maar het is zeker niet zo dat die ploeg vol van zondaars zit, zoals hier beweerd wordt. Er zijn wel meer ploegen met een aantal zondaars.

Was wel leuk geweest als Schumacher er bij was geweest nu de Duitsers weer gaan uitzenden. Hopelijk wordt Kittel betrapt vlak voor de Tour, zou mooie TV geven.
lodjan 14 januari 2015 20:14
Invulling Tourploeg MTN:

EBH-Bos-Goss-Farrar-Meintjes-Berhane-Teklehaimanot-JJvRensburg-Venter (5-2)*

Vueltaploeg:
Ciolek-Sbraragli-Cummings-Pauwels-Kudus-RJvRensburg-Niyonshuti-Thompson-Van Zijl (5-2)*

*Het aantal Afrikanen is belangrijk voor MTN. De meerderheid van de ploeg moet Afrikaans zijn met minimaal een donkere renner.

Er wordt overigens spoedig bekend gemaakt dat er twee nieuwe renners aangetrokken worden waarvan één Afrikaanse klimmer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2015 21:30 door lodjan.
Eindhovuh 14 januari 2015 20:16
Nou van alle sprinters bij MTN heb ik t minste vertrouwen in Goss. Die traint schijnbaar niet meer als vroeger.
Leon 14 januari 2015 22:22
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die traint schijnbaar niet
> meer als vroeger.


O, waar ligt zijn matige presteren dan wél aan?
Leon 14 januari 2015 22:23
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------

> Er wordt overigens spoedig bekend gemaakt dat er
> twee nieuwe renners aangetrokken worden waarvan
> één Afrikaanse klimmer.

In dat opzicht is het vreemd dat Zuidafrika's beste klimmer Dylan Girdlestone niet bij MTN maar bij Drapac heeft getekend...
lodjan 14 januari 2015 22:42
Meintjes is toch een betere klimmer dan Girdlestone? Hij heeft buiten de Tour of Rwanda nog niet veel laten zien.
Pyama 14 januari 2015 23:38
Ik zou hier toch zeker Caja Rural naast willen plaatsen.
Txurruka, Arroyo, Bilbao, Barbero, Fraile, Pardilla, Lasca, madrazo en iemand als Prades, Mas of Carthy.
In 2001 mochten de Basken het ook eens proberen en die zetten de bergetappes in vlam.
Eindhovuh 15 januari 2015 07:44
Bos zal vlak voor de Tour wel ziek worden of iets dergelijks.
lodjan 15 januari 2015 15:14
De eerste nieuwe aanwinst voor MTN is Matthew Brammeier.[www.teammtnqhubeka.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen