Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen Slagter in de Tour

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 16 januari 2015 16:07
Tom-Jelte Slagter heeft van de leiding van zijn ploeg Cannondale-Garmin te horen gekregen dat hij waarschijnlijk niet zal starten in de Tour de France.

Dat zegt de Nederlandse renner tegenover RTV Noord.
Slagter wordt wel opgenomen in de ploeg voor de Giro d'Italia. Hij krijgt bij de drieweekse koers in mei de vrijheid om voor een etappezege te gaan.

"Ik ben aan de ene kant best wel teleurgesteld dat ik hoogstwaarschijnlijk niet start in de Tour", aldus Slagter.
"Ik zie echter ook voordelen. Een goede vorm in het voorjaar en in de Giro geeft mij een goede onderhandelingspositie. Mijn contract loopt af, maar ik wil graag bij Cannondale-Garmin blijven."

Slagter debuteerde vorig jaar in de Tour en finishte als 56e.

Ploegleider Jonathan Vaughters van Cannondale wil met Andrew Talansky voor een goede klassering in het algemeen klassement gaan. Daniƫl Martin moet voor de etappezeges gaan zorgen in de Tour die in Utrecht van start gaat.

Slagter begint pas op 7 maart aan zijn seizoen. Hij start dan in de Strade Bianche. Zijn late seizoensstart heeft te maken met fysieke klachten, waardoor hij tot nu toe onvoldoende heeft kunnen trainen.

De Garmin-renner verkiest daarna de Tirreno-Adriatico boven Parijs-Nice, waar hij vorig jaar nog twee etappes won. Daarna volgen de klassiekers Milaan-San Remo, Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik
---------

Is dit de tol van de fusie?
Ik denk dat dit kansen biedt voor hem. Die focus op de Tour is voor veel renners funest voor kansen in andere koersen.
Laat hem maar eens echt focussen op de voorjaarsklassiekers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2015 16:07 door Eindhovuh.
Blueprint 16 januari 2015 16:12
Eerder de tol van Slagter's weinig bijzondere Tour in 2014 en het smeden van een sterk collectief rond Talansky en Martin.
Eindhovuh 16 januari 2015 16:20
Vorig jaar wilden ze toch ook een sterk collectief rond hen?
Massimo 16 januari 2015 16:31
Slagter heeft de halve Tour met de halflamme Talansky in het wiel gereden die om de haverklap op z'n bakkes ging. Vandaar zijn weinig bijzondere Tour.
El Mik 16 januari 2015 16:56
De eerste reed hij ook het nog hele peloton uit elkaar voor Talansky in een rit die hij zelf had kunnen winnen..
En na het uitvallen van Talansky heeft hij zo'n beetje elke dag in de vroege vlucht gezeten (bv toen Navardauskas de rit won).. hoezo weinig bijzonder?
Blueprint 16 januari 2015 17:02
Goed, hij reed een fantastische Tour. Het zal aan mijn geheugen liggen dat ik me vooral die rit kan herinneren waarin Garmin voor Slagter en ten koste van Talansky het peloton op sleeptouw nam, waarop Slagter kansloos 99e werd.
Massimo 16 januari 2015 17:03
Zoals je wellicht ziet reageer ik op Blue die de term "weinig bijzondere Tour" introduceerde. Ik ben het daar overigens wel mee eens. Kopwerk doen, bevolken van een paar vluchtgroepen? Neuh, niet echt een bijzondere Tour voor iemand die in Parijs-Nice nog de pannen van het dak reed.
JW 16 januari 2015 17:55
Hij heeft voor Talansky inderdaad nog wel even wat werk verzet, maar dat lijkt allang weer vergeten. Het betekent in elk geval geen waardebon voor komende Tour.

Tom moet blijkbaar zelf meer scoren, en niet alleen in het voorjaar.
En daar lijkt dit jaar druk op te zitten.
Slimmerd 16 januari 2015 18:58
Terecht, een wielerseizoen duurt tot ergens halfweg oktober en eindigt niet na een TdF!
JW 16 januari 2015 19:18
Ook na de Tour heeft hij nog wel een paar redelijke koersen gereden. Maar geen echte topklasseringen.
Ik denk toch dat ze die wel van hem verwachten.
Och, als hij een Ardennenklassieker pakt zullen ze wel tevreden zijn.
Cecchini 16 januari 2015 21:42
Dat iemand dan direct als reactie begint over zijn onderhandelingspositie word ik ook niet echt vrolijk van.
JW 17 januari 2015 00:00
winking smiley Dat stoorde mij ook lichtjes, moet ik zeggen.
Gebruikernaam 17 januari 2015 09:18
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat iemand dan direct als reactie begint over zijn
> onderhandelingspositie word ik ook niet echt
> vrolijk van.

Waarschijnlijk is het zo gegaan:

Interviewer: "Je contract loopt eind dit jaar af, misschien biedt dit juist wel voordelen!"

Slagter: "Ja, misschien wel, dt is dan wel weer een voordeel :grinnik:"

Interviewer schrijft op: "Ik zie echter ook voordelen. Een goede vorm in het voorjaar en in de Giro geeft mij een goede onderhandelingspositie. Mijn contract loopt af, maar ik wil graag bij Cannondale-Garmin blijven."
Eindhovuh 17 januari 2015 11:53
thumbs upZo gaat dat vaak ja
Slimmerd 17 januari 2015 12:26
Zijn jullie zelf alleml journalist, dat jullie allemaal weten hoe die denken en redeneren? the finger smiley
Eindhovuh 17 januari 2015 12:38
Nee ik heb zelf een aantal keren van dichtbij gezien hoe dat werkt. Sturen sturen sturen.
El Mik 17 januari 2015 13:36
Ik weet niet wat voor een absurde hoge verwachtingen jij van hem hebt, maar hij heeft gewoon een prima eerste Tour gereden voor het type renner dat hij is in de rol die hij kreeg.
En hij zou die Tour eigenlijk niet eens rijden, het originele plan was toen al dat hij de Giro zou doen wat pas na zijn voorjaar werd omgegooid.
Andere Peter 17 januari 2015 22:27
Dat leek mij ook slap gelul.
Andere Peter 17 januari 2015 22:30
Dat zou kunnen. Maar dat zou wel een ernstige fout zijn van de journalist. De fout is dan dat hij het als letterlijk citaat brengt door het tussen aanhalingstekens te zetten. En als de grappende ondertoon zo duidelijk zou zijn als in jouw voorbeeld, dan dient de journalist dat ook te laten doorklinken.
Blueprint 17 januari 2015 23:30
Ik geef alleen aan dat hij geen bijzondere Tour heeft gereden. Dat heeft niets met absurde verwachtingen te maken, want ik had er ook niet meer van verwacht. Slagter is gewoon geen renner die automatisch een vaste waarde in de Tourploeg is en ik denk dat zijn kwaliteiten beter uit de verf kunnen komen in eendagskoersen, aangevuld met Giro of Vuelta.
thja 19 januari 2015 13:31
Heel goed voor hem. Kan hij zijn topvorm op een ander moment plannen en mooie resultaten boeken. Voor een tour moet hij in topvorm zijn, die topvorm moet hij dan gebruiken als knecht voor Talansky en Martin. Nu kan hij op een ander moment zijn topvorm plannen en gaan voor een mooi resultaat voor zichzelf in een andere wedstrijd. In mijn ogen voor Slagter een hele mooie situatie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen