Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour Down Under (overzicht etappes en discussietopic VSS)

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 18 januari 2015 12:00
Startlijst Tour Down Under:
[procyclingstats.com]

Profielen:






Profiel etappe 6 niet beschikbaar.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2015 12:09 door Heisenberg.
Heisenberg 18 januari 2015 12:02
Evenals vorig jaar heeft Marcel Kittel zondag de People's Choice Classic op zijn naam geschreven. De sprinter van Giant-Shimano was na het criterium van vijfitg kilometer in de sprint de snelste. Het criterium in Adelaide geldt als de opwarmer voor de Tour Down Under, die dinsdag begint. Kittel troefde Juan Jose Losado van Movistar (tweede) en de Nederlander Wouter Wippert, die rijdt voor het Australische Drapac Professional Cycling en derde werd, af.
Slimmerd 18 januari 2015 13:49
Eindelijk weer de echte VSS, het seizoen begint!
Eindhovuh 18 januari 2015 14:06
Die Wippert zou van meerwaarde zijn bij aardig wat pct teams.
Massimo 18 januari 2015 14:36
In dat opwarmertje scoorden Geschke en Craddock beiden een DNF, dezelfde heren die eerder deze week op een politiewagen botsten. Is wel een aderlating voor de eventuele klassementsambities van Giant mochten zij fysiek niet in orde zijn.
Cyclad 18 januari 2015 18:05
Craddock is sowieso geen kandidaat lijkt me. Geschke heel misschien, maar de enige renner die in het klassement iets zou kunnen doen (als hij wil) is Tom Dumoulin. Ik ga er wel vanuit dat Craddock en Geschke "gewoon" kunnen starten Down Under, hun DNF heeft denk ik meer te maken met het werk dat zij deden voor hun vandaag winnende Kittelkopman.
Massimo 18 januari 2015 18:10
Kanshebbers en kopmannen hebben knechten nodig en deze twee zijn daarvoor meegenomen. Fysieke calamiteiten bij hen zijn dus niet echt welkom.
Cyclad 18 januari 2015 18:13
Eens, maar ik ga er van uit dat het met die 2 wel meevalt. Tot dusverre zijn er nog geen verontrustende berichten gehoord of gelezen.
Linkebal 18 januari 2015 18:34
Heeft iemand een overzicht van alle VSS-wedstrijden dit seizoen?
Blueprint 18 januari 2015 18:44
Daarom rijdt hij ook bij een PCT-ploeg.
Anony 18 januari 2015 18:59
Hup Nathan Haas!
Arsimo 18 januari 2015 23:32
Alle WT's, NK (weg), BK (weg), WK (weg, indv tijdrit, ploegentijdrit).

Ik vergeet toch niets?
Blueprint 19 januari 2015 13:18
Zo, Porte is wel heel erg favoriet hier.
Slimmerd 19 januari 2015 13:29
Best opvallend inderdaad, voor niet een echte veelwinnaar.

Maarja gezien het deelnemersveld is er niet echt een duidelijke favoriet volgens mij en zijn de thuisrijders (altijd allemaal goed in Australië) een meer favoriete keuze onder de prikkers (zie ook het aantal sterren voor Haas)
JW 19 januari 2015 14:43
Meest opvallend vind ik het aantal deelnemers: al 42.
Vooral een bewijs dat het oude prikbord vrijwel naadloos is voortgezet !

De voortzettingen van de oude prikborden van Startpagina zijn voor zover mij bekend alle een stille dood aan het sterven.
En de oude, hier voortgezette opzet, waarbij je rechtstreeks kunt inhaken in een discussie, vind je bijna nergens.
Arsimo 19 januari 2015 15:00
Dat inhaken in discussies was de kracht van het eerste echt grote discussiemedium op internet: Usenet, ook wel bekend als nieuwsgroepen - jarenlang was ik daar aktief op, ook over wielrennen. Sinds de opkomst van forums op het www (ja, er was internet voordat er www was, echt waar) verdween dat langzaam naar de achtergrond, best wel jammer. Usenet is de facto nu alleen nog in gebruik onder power-downloaders die geen gedoe met torrents willlen (maar dat is een heel ander onderwerp)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2015 15:01 door Arsimo.
Yannick 19 januari 2015 17:46
Wordt het trouwens nog ergens op uitgezonden ?
Slimmerd 19 januari 2015 20:07
Vorig seizoen 71 deelnemers aan de VSS TDU
PVW 19 januari 2015 22:24
Ik vind t spel te lang duren. Ik hou het bij de grote ronden prik toto's.
42 om 71 is nog best een groot verschil. Maar eens kijken wie er tusen uit zijn gevallen.
veluweracer 20 januari 2015 01:39
JW 20 januari 2015 09:33
Uiteindelijk is de teller bij 55 gestopt.
Ondanks de overstap en de kleine drempel van inloggen.
Persoonlijk had ik daar vorig jaar september in elk geval blindelings voor willen tekenen.
Blueprint 20 januari 2015 09:42
Ik vermoed dat er van de huidige 55 een hoger percentage het hele seizoen zal meedoen.
lodjan 20 januari 2015 09:55
En, heb je gezien wie er nu ontbreken? Via het oude prikbord kunnen eventueel nog privéberichten gestuurd worden naar de geregistreerde prikkers die ontbreken.
Lobsen 20 januari 2015 12:03
Persoonlijk ben ik vergeten te VVS'en op down under. Wel hier aanwezig
Arsimo 20 januari 2015 15:55
Dat klinkt logisch. De meest fanatieke prikkers zijn naar dit forum overgestapt dus die 55 zullen ook de kern met de meest gemotiveerde VSS-ers vormen.

Laat het maar een spannend wielerjaar worden, dan wordt de VSS dat waarschijnlijk ook.
Spaak 20 januari 2015 21:01
Waarschijnlijk omdat de software van wielerprikbord.nl exact dezelfde is als waar Startpagina haar prikborden mee uitrustte, alleen gaat het hier om een nieuwere versie. Daar heb ik uiteraard ook bewust voor gekozen (er is meer geavanceerde forumsoftware beschikbaar, maar daar wilde ik de vaste kern niet mee afschrikken).

Overigens is aan de statistieken duidelijk te merken dat het nieuwe seizoen weer begonnen is: vandaag en gisteren al 40% meer bezoekers dan op elke willekeurige dag in de twee maanden ervoor.
Slimmerd 25 januari 2015 12:07
Vorig jaar volgens mij nul vijfpunters voor Het Steile Stuk en het seizoen nu als enige koploper beginnen dankzij Rohan Dennis!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen