Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Santos Tour Down Under (2.UWT), etappe 1

Gepost door Massimo 
Massimo 19 januari 2015 15:17
Tanunda - Campbelltown over 133 kilometer



Op TV: Sky Sports 1 om 2.30
Streams: [cricfree.tv]

Favorieten: ik reken op een ongeorganiseerde (massa)sprint waarin Kittel niet wint. Ik zet mijn geld op Juan José Lobato.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2015 15:22 door Massimo.
Slimmerd 19 januari 2015 15:26
WW natuurlijk, perfect gegangmaakt door Brown!
Blueprint 19 januari 2015 15:55
Normaliter zou ik zeggen dat Kittel gewoon gaat winnen, maar die was vorig jaar nergens te vinden na zijn overwinning in het criterium.
Spaak 19 januari 2015 17:26
Carlos Danger 19 januari 2015 18:08
'Koers!' is het pas op 28 februari.
Blueprint 19 januari 2015 18:09
Nee hoor, gewoon vandaag.
Prikdude 19 januari 2015 18:16
Koers was het op 11 januari al, voor vandaag is dat zeer twijfelachtig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2015 18:27 door Prikdude.
El Chaba 19 januari 2015 18:37
Nee hoor, vanavond in Argentinië. cool smiley
Massimo 19 januari 2015 18:44
Wielerseizoen begint gewoon wanneer de eerste wedstrijden zijn. De Eredivisie begint ook niet na 5 speelronden. En dat er wat Vlamingen zijn die denken dat De Omloop iets ongelooflijks bijzonders is, leven in de jaren '50. De Omloop is gewoon een 1.HC-koers, waarvan er meerdere zijn in een jaar, en ook nog eens over een uitgekauwd parcours dat we t/m half april tig keer zullen zien.
Bob 19 januari 2015 19:58
Haussler, opleving na zijn gewonnen kampioenschap
Skippy 20 januari 2015 01:23
Geen onaardige kwartetje om een niet al te lange rit mee voor het gepeupel uit te gaan sjorren: Durbridge, Bobridge, Westra en Belkov rijden na 15 kilometer al meer dan 2 minuten voor.
Skippy 20 januari 2015 02:10
Sky is ook aan het seizoen begonnen en rijdt op kop, zo nu en dan geholpen door Giant: na een gezet uurtje koers zo'n 2:20.

Skippy 20 januari 2015 02:26


Vier niet al te snugger ogende leeuwen. Zijn ze dom genoeg om hun grote motoren zonder morren tot op de streep te blijven rond malen? Wellicht krijgen ze niet eens de kans voor zulk misplaatst heroïsch gedrag: het verschil is al onder de 2 minuten geknarst.

Jeremy Roy, ook wel bekend als de Nertsenwurger van Tours, heeft een mening over deze etappe. Haussler zou de grootste uitdager van Kittel zijn door vals hellende laatste meters.
Skippy 20 januari 2015 02:50
"66km/66.6km All the sixes as we see a time gap of 1:40."

Inmiddels een bijna actuele stream. Eerst nog even naar drie angelsaksische wielertenoren en een korte emo-docu over Cadel staren.

Skippy 20 januari 2015 02:59
BMC, Sky, Giant en zonet ook Tinkoff hebben het verschil na 80 km. terug gebracht naar 50 55 seconden.

De enige klim van de dag [Checker Hill Filmpje] zoemt in ongeveer 20 vleugjes op. Haalt het kwartet de Checker Hill, bakzeil of een nog slechts wat gepruttel uit de wafel van Phill Liggett?
Skippy 20 januari 2015 03:08
Eigenlijk een ideale etappe voor het restgilde van Movistar om de beperkte middelen voor gegoede doelen in te zetten. Gorka, Eros en José gaan het klassement niet winnen op Willunga, Juan José gaat buiten Massimo's prognose Kittel niet zomaar kloppen. Waarom niet aanvallen op de klim vandaag?

De vraag is niet of in de liturgie past in het weinig flexibele, hiërarchisch denkbeeld van de Movistars, maar wel in de door de hitte versmolten schedels van de drie gezworen Betamax-verzamelaars.
Skippy 20 januari 2015 03:15
Half minuutje, maar daar houdt de horde haar benen klaar. Bobridge kijkt wat menopauzerig achterom, Westra knikkebolt als na een ouderwetse XTC-nacht, Durbridge zegt tegen Belkov dat zijn kop hem niet aanstaat. De vier treuzelen, maar het het peleton is inmiddels als een flinke vlaai pindakaas over het wegbammetje uitgesmeerd.
Skippy 20 januari 2015 03:31
De reclame knalt als karnemelk grimassen in de kijkbeleving, apetamelijk veel onderbrekingen en helaas dan weer het Phil Liggett geleuter als men eindelijk terug keert.

De vier hebben weer een minuut en zijn blijkbaar alweer boven op Checker Hill: Bobridge wint het kommetje. Daarachter gebeurt niets - op wat spectaculair gehark aan de achterkant van het gelijk door talentlozen na.

Voormalig Parijs-Nice coryfee Westra is samen Belkov er af geblazen. Durbridge en Bobridge met een tête-à-tête.
Skippy 20 januari 2015 03:34
Zo te zien was er toch wel wat reuring in de achtervolging en kleine breukjes in het peleton maar gelukkig wordt ons nog wat niet-wielerkennis bij gebracht door Ross Kemp en acterende huismoeders.
Skippy 20 januari 2015 03:39
In deze toch wat naar het einde toe schreiende fase nog altijd Kennaugh en BMC gierend in de punt van de achtervolging. De vier zijn weer bij elkaar gekomen.

IAM werkt ook mee en dat zou natuurlijk wel eens op een momenteel ontbonden Kittel kunnen duiden.

Nog een kleine 20 kilometer.
Skippy 20 januari 2015 03:55
3,9 km., 40 sec...
Skippy 20 januari 2015 04:00
Kloeke zege van Bobridge.
Anony 20 januari 2015 04:03
Mooi van en voor Bobridge.
Anony 20 januari 2015 04:06
Massimo 20 januari 2015 05:15
Snap niet dat het peloton niet even doortrok na dat klimmetje. Kopgroep was toen binnen schootsafstand (20 seconden of zo) en Kittel lag op apegapen. Rest van de sprintersploegen liet het werk echter over aan BMC en SKY, en die vonden de situatie wel best. Veels te laat ging QuickStep rijden voor Meersman, die gewoon had kunnen winnen, en ook Giant deed wat laffe kopbeurtjes. Vanzelfsprekend ga je dan overwinningruikende hardrijders als Westra en Bobridge niet meer halen.
Heisenberg 20 januari 2015 07:15
Bobridge rijdt bij Belkin twee jaar als kip zonder kop, gaat weg en rijdt meteen twee goede NK's en pakt een mooie overwinning.
Linkebal 20 januari 2015 07:41
Mooie thuisoverwinning thumbs up
Sehnsucht 20 januari 2015 08:00
Dat renners die vertrekken bij die Nederlandse ploeg beter gaan presteren en renners die worden aangetrokken juist minder gaan presteren is toch al jaren de dominante trend?
Arsimo 20 januari 2015 09:29
Westra nu virtueel aan de leiding van de WT voor een dag? Bobridge rijdt tenslotte niet voor een WT-team, dus geen punten.
Blueprint 20 januari 2015 09:41
Lieuwe voor de eindzege!
lodjan 20 januari 2015 09:46
De WT-ranking is niet meer......
Arsimo 20 januari 2015 09:54
Volgend seizoen toch pas? Dacht dat er nu een soort overlap was van twee lijsten.
lodjan 20 januari 2015 09:58
Nee, alleen de ploegenranking is teruggedraaid. Astana is nu dus de eerste virtuele leider. winking smiley
Arsimo 20 januari 2015 11:02
JW 20 januari 2015 12:53
Sehnsucht Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat renners die vertrekken bij die Nederlandse
> ploeg beter gaan presteren en renners die worden
> aangetrokken juist minder gaan presteren is toch
> al jaren de dominante trend?

Dat belooft dan veel goeds voor Clement, Mollema, Boom. Bos en Bol. Om er maar een paar te noemen.
Lucho Herrera 20 januari 2015 12:53
Totaal niet met je eens. De Omloop is een prachtige koers die in het peloton hoog staat aangeschreven. Vraag het eens aan sir Bradley. Of aan Laurens ten Dam. Ten Dam zou diep in zijn hart het liefst willen schaatsen in de winter en daarna tot laat in april over kasseien willen dokkeren. Helaas voor hem komt hij bergop beter tot zijn recht dan op kasseien.

Parijs- Tours, ongeveer vergelijkbaar verhaal. Officieel geen grote klassieker meer, maar nog altijd een mooie en zeer gewaardeerde koers.

HC, 1.1, World Tour, 2,2 etc. Het zijn maar benamingen, maar het geeft zeker niet voor de volle 100% de waarde van een koers weer. Kijk ook naar de Strade Bianche. Wat het interesseert het mij in wat voor categorie zo'n koers valt? Je ziet toch meteen aan alles dat die koers iets speciaals heeft. Net zoals dokkeren over Vlaamse wegen niet alleen voor een groepje Vlamingen speciaal blijft.

Hiermee zeg ik overigens niet dat zo'n rondje in Australie niet mooi is. De combinatie van koersen op historische wielergrond en tegelijkertijd nieuwe wielergebieden, zoals Australie en Canada, ontdekken vind ik heel mooi.
Ger 20 januari 2015 14:08
Als ik het goed begrijp krijgt Lieuwe Westra voor zijn 2e plaats 25 punten voor de UCI ranking. Maar waar zijn de punten dan voor in de 2e kolom achter zijn naam namelijk 50 punten?

[www.procyclingstats.com]
El Mik 20 januari 2015 14:10
Dat zijn de punten voor de ranking van procyclingstats zelf.
shake 20 januari 2015 14:12
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Totaal niet met je eens. De Omloop is een
> prachtige koers die in het peloton hoog staat
> aangeschreven. Vraag het eens aan sir Bradley. Of
> aan Laurens ten Dam. Ten Dam zou diep in zijn hart
> het liefst willen schaatsen in de winter en daarna
> tot laat in april over kasseien willen dokkeren.
> Helaas voor hem komt hij bergop beter tot zijn
> recht dan op kasseien.
>
> Parijs- Tours, ongeveer vergelijkbaar verhaal.
> Officieel geen grote klassieker meer, maar nog
> altijd een mooie en zeer gewaardeerde koers.
>
> HC, 1.1, World Tour, 2,2 etc. Het zijn maar
> benamingen, maar het geeft zeker niet voor de
> volle 100% de waarde van een koers weer. Kijk ook
> naar de Strade Bianche. Wat het interesseert het
> mij in wat voor categorie zo'n koers valt? Je ziet
> toch meteen aan alles dat die koers iets speciaals
> heeft. Net zoals dokkeren over Vlaamse wegen niet
> alleen voor een groepje Vlamingen speciaal
> blijft.
>
> Hiermee zeg ik overigens niet dat zo'n rondje in
> Australie niet mooi is. De combinatie van koersen
> op historische wielergrond en tegelijkertijd
> nieuwe wielergebieden, zoals Australie en Canada,
> ontdekken vind ik heel mooi.

Dus enkel het woord 'gewoon' uit onderstaande had Massimo twee keer weg moeten laten om jou het met hem eens te laten zijn, of moet ik uit jouw reactie afleiden dat je vindt dat het wielerseizoen inderdaad pas bij De Omloop begint.

Wielerseizoen begint gewoon wanneer de eerste wedstrijden zijn. De Eredivisie begint ook niet na 5 speelronden. En dat er wat Vlamingen zijn die denken dat De Omloop iets ongelooflijks bijzonders is, leven in de jaren '50. De Omloop is gewoon een 1.HC-koers, waarvan er meerdere zijn in een jaar, en ook nog eens over een uitgekauwd parcours dat we t/m half april tig keer zullen zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2015 14:12 door shake.
Ger 20 januari 2015 14:12
Oke. Dank je wel.
Lucho Herrera 20 januari 2015 14:19
Ik ben het alleen met de eerste zin van Massimo eens. Verder totaal oneens. Hup Omloop! Hup kasseien.
Jeanneman 20 januari 2015 16:03
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bobridge rijdt bij Belkin twee jaar als kip zonder
> kop, gaat weg en rijdt meteen twee goede NK's en
> pakt een mooie overwinning.

Ik denk vooral dat hij nu helemaal genezen en hersteld is na zijn ziekte
Blueprint 20 januari 2015 18:17
Sir Bradley heeft makkelijk praten: hij heeft de Omloop nog nooit gereden. Als je verder ziet dat deze koers meestal door subtoppers wordt gewonnen, omdat de grote meneren nog niet in topvorm of geheel afwezig zijn (geen Boonen of Cancellara op de erelijst), dan heeft Massimo niet geheel ongelijk.

Parijs-Tours is nog erger, die koers is zwaar gedevalueerd. Kijk de top-10 van de laatste 2 jaar er maar op na als direct gevolg van de statusverlaging.
Jeanneman 20 januari 2015 18:46
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sir Bradley heeft makkelijk praten: hij heeft de
> Omloop nog nooit gereden. Als je verder ziet dat
> deze koers meestal door subtoppers wordt gewonnen,
> omdat de grote meneren nog niet in topvorm of
> geheel afwezig zijn (geen Boonen of Cancellara op
> de erelijst), dan heeft Massimo niet geheel
> ongelijk.

Maar Boonen heeft er dan geen moeite mee gehad om meermaals op het podium te staan, hij behoort al jaren tot de besten in die koers. En daags nadien lukt het wel om Kuurne te winnen. Met de vorm zit het dan wel goed.
Lucho Herrera 20 januari 2015 19:05
Parijs - Roubaix heeft ook geen sterk deelnemersveld nodig om de mooiste klassieker van het jaar te zijn. Bij sommige koersen is er zoveel heroïek en romantiek dat een intelligente IT' er met de beste argumenten van de wereld mij nog steeds niet op andere gedachten kan brengen.
Arsimo 21 januari 2015 12:14
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sir Bradley heeft makkelijk praten: hij heeft de
> Omloop nog nooit gereden.

2006: 25.02 DNF Omloop Het Volk (1.HC)
2005: 26.02 DNF Omloop Het Volk
2003: 01.03 DNF Omloop Het Volk

Je had dus moeten schrijven: hij heeft de Omloop nooit uitgereden.


En wbt Boonen: inderdaad nooit gewonnen maar wel heel vaak heel hard zijn best gedaan om te winnen en dan gefrustreerd als tweede of derde of net naast podium geeindigd. En dan een dag later in Kuurne zijn gram gehaald. (zie ook reactie Jeanneman). Ook bijvoorbeeld iemand als Flecha - was toch geen kleintje in het Vlaamse werk al won hij zelden - had de Omloop met stip in zijn agenda.

De Omloop is niet de belangrijkste koers maar toch een met speciale betekenis, zeker bij toppers in het Vlaamse werk, die velen graag willen winnen. Het ontstijgt in de praktijk toch zijn 1.HC status. Nog niet zo lang geleden werden bijvoorbeeld Gent Wevelgem en de Omloop op gelijke waarde geschat in het algemeen. Voor mijn gevoel is dat nog steeds zo.
Blueprint 21 januari 2015 13:16
Ik wil ook niet beweren dat het een flutkoers is, maar de stelling waar Massimo in eerste instantie op reageerde geeft m.i. teveel eer aan de Omloop en te weinig aan mooie koersen als Tour Down Under, San Luis, Oman, Ruta del Sol (dit jaar met o.a. Froome, Contador en Quintana) en zelfs Qatar (mits het waait). Zo belangrijk is de Vlaamse seizoensopener nou ook weer niet.
Lucho Herrera 21 januari 2015 13:54
Voor mij persoonlijk staat de Omloop ver boven de door jou genoemde koersen. Niet dat een bergrit in San Luis niet interessant is. Maar over 25 jaar weet ik nog steeds hoe Wilfried Nelissen 2 keer achter elkaar de Omloop won, hoe Flecha gewoonweg Phillipe Gilbert uit het wiel reed en Langeveld op 50km van de streep in barre omstandigheden opweg ging naar de winst in Gent. Van een Argentijnse koers zal ik me tegen die tijd weinig hoogtepunten meer kunnen herinneren.
Blueprint 21 januari 2015 14:04
Voor mij ligt dat toch anders. Ik kan me zo voor de geest halen hoe Gesink won op de Green Mountain en hoe Valverde Gerrans klopte op Willunga Hill, terwijl ik bij de Omloop echt moet gaan nadenken. Maar wat dat betreft ben ik sowieso wat anders ingesteld dan de meeste volgers: ik vind die twee Canadese koersen bijvoorbeeld een stuk leuker om te zien dan de Amstel Gold Race en de Waalse Pijl en van de Ronde van Vlaanderen van de laatste pakweg 10 jaar vond ik alleen die van 2011 mooi.
Slimmerd 21 januari 2015 15:16
Duidelijk en kan mij grotendeels vinden in de woorden van Blue.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen