Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

IAM Cycling moet tenue aanpassen van UCI.

Gepost door Super Grover 
Super Grover 20 januari 2015 20:48
Onderstaand bericht komt van wielerflits. Wat zal de reden zijn van dit besluit?
Ik kan op zowel de site van de UCI als die van IAM geen toelichting vinden.


De Internationale Wielerunie UCI heeft het oorspronkelijke ontwerp voor het tenue van IAM Cycling afgewezen. De Zwitserse formatie had ervoor gekozen om de naam van de renner in het groot op de achterkant van het shirt te plaatsen.

De ploeg van onder meer Stef Clement moest nu plan B uit de kast halen. In de nieuwe aangepaste versie staat de achternaam van de coureur in kwestie kleiner op het shirt en op een andere plek.

De ploeg zelf laat op Twitter weten teleurgesteld te zijn met het besluit van de UCI.

Hier het oude (boven) en het nieuwe (onder) ontwerp:



Eindhovuh 20 januari 2015 20:58
Wel fijn dat bij de uci hier mensen zich mee bezig houden.
Sub Culture 20 januari 2015 22:04
Inventieve vondst.

Belachelijk dat dat dan weer gekelderd moet worden.
Eindhovuh 20 januari 2015 22:25
Dodelijk vermoeiend vooral
Cyclinfo 20 januari 2015 22:27
De "frisse" wind, waar Brian Cookson bij de UCI voor zou moeten gaan zorgen, waait indien hij er überhaupt is, toch echt nog steeds de verkeerde kant op !!!
Snorfietser 20 januari 2015 23:11
Onzinnige actie van de UCI, maar wel weer publiciteit voor IAM.
Linkebal 21 januari 2015 00:05
Pantani had dit 15 jaar geleden al. Toen mocht het blijkbaar wel.
Blueprint 21 januari 2015 00:23
Dit doen ze om Mart Smeets te pesten.
Carlos Danger 21 januari 2015 01:34
Laat die Cookson maar schuiven. De ene na de andere innovatie wordt met strakke hand het oude wielrennen opgelegd. Bravo!
Brieske 21 januari 2015 10:13
Zijn hier geen richtlijnen voor?
Had IAM dit zelf niet beter kunnen uitzoeken?
Waarom komt de UCI hier nu pas mee?

Vragen, vragen, vragen.

Groet
Pyama 21 januari 2015 19:26
Op cyclingnews staat wat meer achtergrond. Kennelijk omdat het midden van het shirt is voorbehouden aan team logo's.
Leon 21 januari 2015 19:42
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pantani had dit 15 jaar geleden al. Toen mocht het
> blijkbaar wel.

Het gaat niet om de naam op het shirt - dat doet oa Sky ook al jaren - maar om de positie ervan.

Verder is het wel erg simplistisch gedacht om Cookson hiervan de schuld te geven. Ik denk niet dat die man tijd heeft om zich met de de volledige UCI-reglementering, de implementatie en handhaving daarvan te bemoeien.
El Chaba 21 januari 2015 21:20
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Verder is het wel erg simplistisch gedacht om
> Cookson hiervan de schuld te geven. Ik denk niet
> dat die man tijd heeft om zich met de de volledige
> UCI-reglementering, de implementatie en handhaving
> daarvan te bemoeien.

thumbs up
Andere Peter 22 januari 2015 03:17
Technicality.

Wat is nu precies de reden van afkeuring geweest? Ik vind het namelijk wel goed om een grens te stellen aan de maximale grootte van de sponsoruiting. En ik vind in het eerste voorbeeld dat de naam CLEMENT te zien is als een geheel met de sponsoruiting I AM. Als het geheel daarmee qua grootte een grens overschrijdt dan zou ik met deze muggenzifterij akkoord gaan. Alternatief zou dan zijn om I AM CLEMENT iets kleiner af te drukken. Dan blijft het woordgrapje in tact, binnen de grenzen.

Het is wel verdedigbaar dat er enige uniformiteit moet zijn in de wijze van sponsoruitingen. Anders kan het een janboel worden. In theorie kan dan ook wat individuele sponsoren doen voor het totaal van de branche slechter zijn.
Linkebal 22 januari 2015 03:35
Leon 23 januari 2015 22:40
Precies hetzelfde als het aangepaste ontwerp van IAM dus. Rennersnaam mag, maar dan wel bovenaan de rug, en niet midden tussen of onder de sponsornamen.
nachtwacht 24 januari 2015 00:40
En dat was al langer bekend. De UCI heeft IAM al in november laten weten dat dit de regels waren en het shirt ontwerp niet gebruikt mocht worden. IAM heeft daarop besloten de shirts toch te gebruiken voor teampresentaties ed (waar het werd opgepikt en waar de controverse is ontstaan), maar voor wedstrijden zelf het nieuwe shirt dat wel aan de regels voldoet te gebruiken.
Walnoot 24 januari 2015 10:20
Slim van ze, beetje extra publiciteit pakken. Nu maar hopen dat ze op een of andere wonderbaarlijke wijze niet alleen maar gaan teleurstellen dit seizoen. Zou jammer van die aandacht zijn.
Massimo 24 januari 2015 15:50
Teleurstellen doe je alleen als de verwachtingen hoog zijn, en volgens mij heeft niemand echt hoge verwachtingen van IAM. Vind het wel een sympathiek ploegje dat wellicht her en der eens kan verrassen met wat mooie uitslagen.
JW 24 januari 2015 17:12
Altijd fijn om het complete verhaal te horen, alvorens te gaan schelden winking smiley
Walnoot 24 januari 2015 17:56
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Teleurstellen doe je alleen als de verwachtingen
> hoog zijn

Dat is wel weer open deuren in trappen van een Andere Peter gehalte. Gelukkig ben je wat korter van stof.

Jij denkt niet dat bijvoorbeeld de supporters van FC Dordrecht teleurgesteld zijn in wat ze voorgeschoteld krijgen, ondanks het feit dat ze een degradatie al wel aan zagen komen?
Massimo 24 januari 2015 18:32
Snap niet helemaal wat je bedoelt met wat ze voorgeschoteld krijgen, heb je het dan over het resultaat of over aantrekkelijk voetbal? Terugkomend op IAM dan: ik verwacht er niet bijster veel van qua resultaat, op dat vlak zou ik dus niet teleurgesteld zijn. Ik zou het pas een tegenvaller vinden als ze überhaupt geen poging zouden wagen om aantrekkelijk te koersen (initiatief nemen, boel eens lekker op de kant zetten, aanvallen, niet tevreden zijn met een 11de plaats, dat soort werk dus). En op zich hebben ze daar de renners wel voor, ik ga er echter vanuit dat ze bij de IAM-directie ook niet meteen veel zeges in de WT verwachten.
lodjan 25 januari 2015 18:52
MTN Qhubeka heeft een mooie tussen oplossing: Het grote logo Q op de rug wordt per renner aangepast met een eigen letter. Zo zijn de renners vanuit de lucht goed te herkennen. Of er toestemming is van de UCI weet ik niet.
A Andreas Stauff
B Theo Bos
C Ciolek
D Daniel Tekle. ..
E EBH
F Farrar
G Goss
M Mera Kudus
N Adrien Niyonshuti
etc
Andere Peter 27 januari 2015 01:53
Dat is wel weer open deuren in trappen van een Andere Peter gehalte. Gelukkig ben je wat korter van stof.

Foutieve, onjuiste, abusievelijke nonsens die niet waar is en niet klopt. Ik leg dat haarfijn uit in mijn autobiografie, pagina 1294.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen