Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Santos Tour Down Under (2.UWT), etappe 3

Gepost door El Chaba 
El Chaba 21 januari 2015 17:50
Etappe 3: Norwood - Paracombe (143 km)

Alle verdere info is hier te vinden: [www.procyclingstats.com]
Brieske 21 januari 2015 18:06
Waarom 'Santos'?
Minimaal 9 nachttopics over Santos bitte..

Groet
Proost! 21 januari 2015 19:06
Santos is an Australian gas and oil production company.
Skippy 21 januari 2015 19:20
Nou, je wordt weer hartelijk bedankt.

Had geen idee wat Santos eigenlijk was en dus maar even gegoogled. Helaas vertypte ik me en zocht ik op 'santons'. De vergissing had ik snel door maar toch moest ik even naar de plaatjes kijken die 'santons' opleverde.





Intrigerend autisten vakwerk. Kerststalpoppetjes, gemixt met Franse boeren figuurtjes. Santons. In Nederland beter bekend als de Poppetjes Die Voor Niemand Buigen:



Er blijken ook kakkende santons te zijn, typisch Catalaans en daar heten ze caganers (voor wie meer wil weten: WIKI ) :



Nadat ik me nog even via het op wikipedia gelinkte fenomeen gapers liet afleiden (Wiki) was ik toch benieuwd welke wielrenners er als caganer te vinden zouden zijn. Ogenschijnlijk hadden de Catalanen wel zo'n beetje elke beroemdheid schijtend afgebeeld. Maar tot op heden vind ik niks. Geen Joaquim Rodriguez, geen Poblet, Mauri of Florencio, Geen Armstrong of Pantani, Coppi of Merckx. Dit is het enige wat ik tot nu toe vond:



Maar gelukkig heb ik wel weer een uurtje van mijn leven gevuld en weet ik inmiddels ook dat Santos, hoewel ook een fietsenmerk, uit de olie en gas haar sponsorgelden wint. Daarover vannacht ongetwijfeld meer.

Nogmaals bedankt.
Sub Culture 21 januari 2015 19:41
Ben nog nog vrijgezel, Skippy?
Het is niet voor mij maar voor een vriend.
Brieske 21 januari 2015 21:32
Dat begint al goed!
@Sub, volgens mij valt Skippy onder het strakke regime van Frau Titler aka Der Brödschnaiter.

Groet
Lucho Herrera 21 januari 2015 22:49
Dankzij Skippy Mathijske ga ik deze koers bijna nog mooier vinden dan de Omloop.
JW 21 januari 2015 22:57
Blueprint 21 januari 2015 22:59
Hup Skippy, Gora Gorka!
Pyama 21 januari 2015 23:45
Webmaster, mag dit weg? Dit is toch het wielerprikbord?
Pyama 21 januari 2015 23:45
Skippy 22 januari 2015 01:33
En we gaan bijna los voor rit drie in de TDU. Officieel Thomas Foods Stage 3. Thomas Foods is Australisch grootste 100% familiebedrijf in vleesproducten. Zo leveren ze aan MacDonalds vestigingen in heel Australië, maar ook in Jordanië, Zuid-Korea, Maleisië en Hong Kong. Mocht je dus ooit in Jordanië aan een Big Tasty zitten te lebberen, denk dan nog eens aan Jérémery Roy. De man die startte in etappe 3 van de Tour Down Under 2015, een etappe gesponsord door de mensen achter het stuk broekriem wat je op dat moment weg zal kauwen.



Hier staat o.a. ontsnappingskunstenaar uit rit 1, Belkov, als een blinde Pinokkio het handtekeningen bord te bekladden. Zoals u kunt zien is het rechter gedeelte nog vrijwel leeg, op nummer 173 na. Dat is het nummer van Timothy Roe, die dus vandaag is de kopgroep zal zitten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2015 06:06 door Skippy.
Skippy 22 januari 2015 01:37
En daar gaan we! Op naar de Muy van Huur van Noord-Oost-Adelaide, zoals Jérémême Roy vanochtend in de Herald Sun zijn ervaring over de verkenningsstocht op de Tacx liet optekenen.
Skippy 22 januari 2015 01:43
Verdoemt. Wéér een neutralisatie vandaag aan het begin. Alle coureursmoeders wemelen dagelijks om een neutralisatie aan de streep, of in een afdaling maar nee, ze neutraliseren het begin van de koers want dat zou zo maar eens het punt kunnen zijn waar Judas Roy met zijn On Board Camera gaat lopen blitsen en 25 man ten val brengt. Er valt iets voor te zeggen....

Jeremy Roy's On Board Camera Experience (ook in IMAX)
Skippy 22 januari 2015 01:52
Flakemore, vast dromend over een On Board Camera in zijn gedachten, reed gisteren te onoplettend terug naar het hotel en claviculaaide een stuk grind. Hij twijfelde even over een Hamiltontje maar laat de koers toch voor wat hij is. Eveneens er niet meer bij is Michael Kolar, die gisteren al een DNF liet optekenen. Deze DNF is de op 6-na beste prestatie in de carrière van de nog altijd jonge Slowaak, van wie vermoed dient te worden dat zijn tong geregeld Chocolate Fudge Oleg kleurt.
Skippy 22 januari 2015 01:54
Niet Roe maar Kohler opent het theekransje. De weg krioelt naar hogere sferen. Domont en Watson gesticuleren.
Skippy 22 januari 2015 01:59
Terug gehengeld en nu wil William Clarke. Klaar een gat en drie renners willen mee. Dit ziet er gevaarlijk saai uit.
Skippy 22 januari 2015 02:04
Wederom Domont en Watson, nu met Lasse Norman Hansen, peddelen achter Clarke aan. Clarke heeft 18 seconden op de drie en 60 op de anderen.

Dat was de openingsfase.
Skippy 22 januari 2015 02:14
Skippy 22 januari 2015 03:00
Skippy 22 januari 2015 03:03


De koplopers van links naar rechts: Axel Domont, William Clarke, Calvin Watson en Lasse Norman Hansen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2015 03:05 door Skippy.
Skippy 22 januari 2015 03:07


De Jeremy Roys in koers van rechts naar links (zonder On Board Camera): Jeremy Roy
Skippy 22 januari 2015 03:12


De Jeremy Roys in koers van rechts naar links (met On Board Camera): Jeremy Roy
Skippy 22 januari 2015 03:25
"We're are stuck in a three minute world: 3:10" sprak de liveticker aardig.
Skippy 22 januari 2015 04:23
Skippy 22 januari 2015 04:38
De aanvangslakens van de slotklim schijnen te knikkebollen tegen zo'n ongeveer 20%. Dat het gemiddeld zo'n 9 à 10 procent zo zijn, en het duidelijk geen recht lijn naar boven is, was al her en der te lezen maar de genoemde 20% geeft het alsnog Huy-achtige proporties.

Lobato won voordat hij een echte renner (binnen de betrekkelijke waarden van het sprintwezen) werd jaarlijks de Circuito De Getxo - Memorial Ricardo Otxoa, een biljartkoers met kloek steile keu omhoog aan het eind. In een van die edities werd Joaquim Rodriguez 3e. Kan JJ vandaag laten zien dat hij de nieuwe hemelbestormer is op dit soort aankomst of zullen de hoge percentages hem teveel te zijn?
Anony 22 januari 2015 04:43
Skippy, je bent een held.
Skippy 22 januari 2015 05:04
Dan toch nog maar even naar het lezersverzoek van Boris: Santos.

Bij Santos moet ik altijd aan mijn moeder denken, aangezien het de enige voetballer is geweest waar ik haar ooit een mening over hoorde hebben. Het betreft Márcio Santos. Ooit bij de kampioen van Europa, Ajax, aangetrokken om qua ervaring Frank Rijkaard te doen vergeten. Moederlief was via haar werk uitgenodigd voor een wedstrijd in de Arena. Ze zaten bij een van de rechter achterhoeken van het stadion, vlak op het veld. Santons (laten we staan, al kun je je af vragen waarom deze merkwaardige typfout er zo hardnekkig in zit) speelde die wedstrijd niet centraal maar rechtsachter, zodat mámá een hele helft lang getuige kon zijn van zijn furieuze arbeidsethos: "Wat een luie donder. Hij deed echt he-le-maal niets. Daar gaat Ajax de oorlog niet mee winnen. En maar dralen, drafje hier, drafje daar." Zo ging ze nog even door. Ze was diep verwonderd dat zo iemand in het profvoetbal kon rond lopen.



Dat het geen succes was wist ik me ook nog wel te herinneren maar wikipedia onderbouwt het beeld dat mijn moeder in mijn geheugen metselde zorgvuldig: De atletische Santos kon zijn draai echter niet vinden. Hij kon niet wennen aan de sfeer en het klimaat, en moest op sportief gebied concurreren met Frank de Boer. Zijn zelfvertrouwen daalde tot het nulpunt en de trotse Braziliaanse verdediger raakte mentaal diep in de put.

En toch was hij de eerste Zuid-Amerikaan bij Ajax, is hij in de nabijheid van Louis van Gaal geweest en nog belangrijker, staat hij maar mooi op een topshot:



Van zijn wiki ook nog deze opmerkelijke trivia: Gedurende zijn seizoen bij Fiorentina (1994), beloofde clubeigenaar Vittorio Cecchi Gori een diner voor hem te regelen met actrice Sharon Stone, als het hem zou lukken zes doelpunten te maken. Hij scoorde echter maar tweemaal, en één eigen doelpunt.

Hij zou in 2008 in de badplaats Balneário Camboriú eigenaar zijn geworden van een winkelcentrum. Zie hem daar zitten boven in een kantoortje. Achter hem, tussen de lamellen zichtbaar, het op slippers en in tanga's struinende strandvolk. Ergens tegen sluitingstijd trekt hij de DVD-hoes van Basic Instinct uit zijn lade. De film gaat aan op zijn kleine, boven in de hoek hangend tv'tje. Uit de andere la pakt hij een ijspriem. Als Sharon haar benen ontkruist zet hij het beeld stil, streelt een tijd zijn tepels met de ijspriem en laat zich dan wellustig gaan. De stoel schokt en het goedkope kantoortje trilt zachtjes mee. Zijn gouden medaille van het WK '94, zijn zilveren plak van de 1996 Champions League, de overal rond slingerende Top Shots en de ingelijste kerstkaart van Louis van Gaal uit 1995, allen deinen ze zachtjes mee op de node ode voor Sharon.



Niet eens zo krankzinnig dat Ajax dacht dat ze een nieuwe Rijkaard haalden...

N.B. (on topic) er gaan geluiden dan Márcio Santos een fervent wielerliefhebber is, maar dat kon Jéréméméry Roy vanochtend bij de start bevestigen noch ontkrachten...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2015 05:08 door Skippy.
Skippy 22 januari 2015 05:10
Nu toch echt even terug naar Australië. De vroege pionnen om des keizers baard zijn opgeofferd en de laatste tien kilometer zijn ingegaan.
Skippy 22 januari 2015 05:18
Hevige gevecht om als eerste op te draaien. Giant, IAM en Katusha om de beurt even op kop. Daarachter Orica, Sky en BMC met strakke miniatuur treintjes op het vinkentouw.
Skippy 22 januari 2015 05:21
Porte, Evans, Pozzovivo, Geschke en Dumoulin zijn de namen momenteel.
Skippy 22 januari 2015 05:23
Geschke er af.

Andere lijken terug te keren.

Dennis timet een perfecte aanval.

Pozzovivo countert maar kan niet.

Dumoulin nu er achter aan.

Ze gaan 1 en 2 worden.
Skippy 22 januari 2015 05:24
Evans haalt Dumoulin op de streep nog in.
Skippy 22 januari 2015 05:27
1. Dennis
2. Evans
3. Dumoulin
Skippy 22 januari 2015 05:33
Met Haig, Bouet en o.a. Fernandez toch wel wat lichtelijk verrassende namen bij de eersten.

Gaviria, Bobridge, Diaz, Lobato, Gaviria, Dennis. Gaat lekker zo, in het nieuwe wielerjaar.

Ja, ja, iets met crêpes. Desalniettemin verfrissend.
Anony 22 januari 2015 05:33
Skippy 22 januari 2015 05:39
Malle pierrot Domont zou nog 16e zijn geworden. Onder voorbehoud een vrij straffe stoot. Grmay en Pantano ook enigszins vooraan mee.
Skippy 22 januari 2015 05:50
Het was Bérard die vast Axels fietsje heeft gekregen.

Klassement al vrij gegoten. Erg sterk van Dumoulin. Schoon hoeveel kracht er van hem uit straalt.

Roy werd vandaag niet onverdienstelijk 35e.

Welterusten.
Brieske 22 januari 2015 07:37
Een dochter die voor het eerst doorslaapt en je dag beginnen met dit verslag.
Heel veel beter dan dit wordt het niet, helaas...
Mijn tijd is gekomen, ik ben er klaar voor.

Groet
lodjan 22 januari 2015 07:59
Tsgabu heeft zijn benen van 2013 weer teruggevonden. Hij is gemotiveerd om zich hier te laten zien en heeft zich in de Ethiopische hooglanden goed voorbereid. [www.cyclingnews.com]
Blueprint 22 januari 2015 08:19
Lekker slim van MTN om hem te laten gaan dan.
Eddy Veen 22 januari 2015 08:29
Slechte finishbeelden. Wanneer leren ze nu eindelijk nr. 2 t.e.m. 10 goed in beeld te brengen?
lodjan 22 januari 2015 09:19
Ik vond het erg jammer dat ie geen contractverlenging kreeg bij MTN, maar Lampre is natuurlijk een goed alternatief. Als Tsgabu nu in topvorm is en in april (weer) stil valt, heeft MTN toch gelijk gehad.
GillesEmanuel 22 januari 2015 10:01
Jammer dat Tom Dumoulin even ingesloten raakte net toen Dennis loskwam van de leiders. Ben erg benieuwd wat Tom op Willunga Hill kan klaarmaken, al is morgen ook al een serieuze etappe.
Eddy Veen 22 januari 2015 10:21
De laatste keer dat ik Dumoulin heb zien proberen mee te doen in een etappe bergop, was vorig jaar in het Criterium International: [www.procyclingstats.com] Toen haakte hij aan tot 5 km voor de finish. Zijn er aanwijzingen dat er nu meer in zit?
Helena 22 januari 2015 11:08
Uhm Tour de Suisse ? Ik heb wel het idee dat hij erg gretig is en dat er vanuit de ploeg wel een en ander van hem wordt verwacht. Mocht hij Porte en Evans kunnen volgen en hun er 'uit'sprinten op Wilunga kan het nog interessant worden. Het is afwachten of Porte niet iedereen op afstand rijdt op Wilunga..
Blueprint 22 januari 2015 11:18
Dumoulin begint als renner steeds meer op Kwiatkowski te lijken.
Eddy Veen 22 januari 2015 11:39
Dumoulin is vijf maanden jonger, enkele kilo's zwaarder, 10 cm langer, een stuk mediagenieker, maar nog geen wereldkampioen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2015 11:41 door Eddy Veen.
Leon 22 januari 2015 13:16
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> De laatste keer dat ik Dumoulin heb zien proberen
> mee te doen in een etappe bergop, was vorig jaar
> in het Criterium International:
> [www.procyclingstats.com]
> rnational_2014_Stage_2 Toen haakte hij aan tot 5
> km voor de finish. Zijn er aanwijzingen dat er nu
> meer in zit?

Er zit wel enig verschil tussen een klim van 17 kilometer en eentje van hooguit 4...
El Chaba 22 januari 2015 13:49
Dit kan je nauwelijks een etappe bergop noemen. Twee keer een steile heuvelklim van vier km, dat is het.
Hij gaat dit prima aankunnen hoor, maar winnen is een ander verhaal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2015 13:50 door El Chaba.
Lucho Herrera 22 januari 2015 13:53
Precies wat Leon zegt!

Col de L'ospedale vlakbij Porto-Vecchio. Dat is een col van eerste categorie. Als ze de finish nog 5 km verder zouden leggen misschien wel buitencategorie. In de hitte van Corscica erg zwaar heb ik afgelopen zomer zelf ondervonden.
lodjan 22 januari 2015 15:32
Cyclad 22 januari 2015 22:10
Skippy nieuw lid van Club Insomnia?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen