Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Parcours Parijs-Nice openbaar gemaakt

Gepost door Massimo 
Massimo 03 februari 2015 14:27
Nieuwe scherprechter in Parijs-Nice

De Franse rittenkoers Parijs-Nice heeft een nieuwe berg in het routeschema opgenomen die vermoedelijk als scherprechter dient. Het betreft de 10 kilometer lange Col de la Croix de Chaubouret. Die klim (stijgingsgemiddelde 6,7 procent) vormt het sluitstuk van de vierde etappe, de koninginnenrit over 204 kilometer.

De organisatie maakte vandaag de route van de 'Koers naar de Zon' bekend. Twee tradities zijn in ere hersteld: een proloog en de afsluitende tijdrit naar de Col d'Èze bij Nice. De Colombiaan Carlos Betancur won de editie van vorig jaar. Tom-Jelte Slagter blonk uit met twee etappezeges.

Parijs-Nice begint dit jaar op 8 maart met een proloog over 6,7 kilometer in Maurepas en eindigt op 15 maart. De organisatie rekent op de deelname van de winnaars van 2011, 2012 en 2013, te weten Tony Martin, Bradley Wiggins en Richie Porte.

Volkskrant.nl
El Mik 03 februari 2015 14:36
Etappe 4:


Etappe 6:


Etappe 7:


Overige profielen staan nog niet op de site. Lijkt me wel een mooi parcours voor Kelderman als die er doel van maakt.
Slimmerd 03 februari 2015 15:33
Ziet er goed uit, is het nog geen 8 maart?
Massimo 03 februari 2015 15:50
Paar nachtjes slapen nog. Parcours ziet er inderdaad goed uit met, vooral, die aankomst bergop in etappe 4. En op zich neemt de ASO daar wel een risico mee: voor hetzelfde geld ligt er een meter sneeuw op die col. Er van uitgaande dat dat niet zo is kunnen we een mooie strijd verwachten tussen Talansky, Porte, Aru, Rafal Majka, Kelderman, Costa, Bardet en al het andere volk dat kans ziet nu de echte toppers richting de Tirreno gaan.
Eindhovuh 03 februari 2015 16:16
Mooi parcours! Te zwaar voor T. Martin?
JW 03 februari 2015 18:18
1200 m is in midden maart inderdaad best riskant hoog.
Als het maar droog weer is dan kunnen ze die weg natuurlijk wel mooi schoon houden.
Eazster 03 februari 2015 18:54
Vorig jaar vond ik door het parcours zonder echt zware beklimmingen wel zeer open en leuk voor aanvallers ,maar zo'n Col D'eze tijdrit hoort wel bij Parijs- Nice vind ik. Denk dat het zal gaan tussen Talansky,Porte of Costa al zie ik ook Dumoulin en evt Wellens wel een stuntje uithalen.
Leon 03 februari 2015 20:01
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> die aankomst
> bergop in etappe 4. En op zich neemt de ASO daar
> wel een risico mee: voor hetzelfde geld ligt er
> een meter sneeuw op die col.

Ach, de afgelopen 7 jaar werd er 5 keer gefinished op een klim van >1000 meter, en dat ging steeds goed. Mende, Montagne de Lure, Mont Serein-Ventoux, dat waren toch mooie aankomsten.
Linkebal 03 februari 2015 22:53
De Chaubouret is de Ludo Dierckxsens-klim toch?
Goozzer 03 februari 2015 23:33
Toch heb ik liever de gewone rit over de Col d'Eze als afsluiter, dat heeft een aantal super edities opgeleverd...
Blueprint 04 februari 2015 23:57
Aru moet nog in topvorm zijn in zowel de Giro als de Tour. Die gaat dus niet veel bijzonders presteren in Parijs-Nice.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen