Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro 2016 naar Gelderland

Gepost door lodjan 
lodjan 03 februari 2015 17:03
Volgens De Gelderlander krijgt Apeldoorn de ploegenpresentatie en de eerste etappe. Voor de tweede en derde etappe zijn respectievelijk Arnhem en Nijmegen gastheer met een start en finish.
Quarantanove 03 februari 2015 18:23
JW 03 februari 2015 18:31
Ja zeker wel ! winking smiley

Niet dat ik zo'n fan ben van al die starts in andere landen, maar de giro zal die extra inkomsten (11,2 mio) hard nodig hebben.
Jij zegt toch altijd dat de wielersport alleen maar om geld draait ?

En als het dan tòch weer Nederland moet worden dan zijn de mooie Gelderse dreven toch ook wel een keer aan de beurt.
MarcoV 03 februari 2015 18:35
en aangezien de provincie Gelderland toch bij de superrijken van het land hoort en eigenlijk niet goed weet wat ze met het vele geld aanmoet (zo nog een paar provincies), laat ze het dan tenminste maar een beetje aan wielrennen besteden, van alle dubieuze investeringen is dat tenminste wel de leukste ... :-)
Leon 03 februari 2015 18:44
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> en aangezien de provincie Gelderland toch bij de
> superrijken van het land hoort en eigenlijk niet
> goed weet wat ze met het vele geld aanmoet (zo nog
> een paar provincies), laat ze het dan tenminste
> maar een beetje aan wielrennen besteden, van alle
> dubieuze investeringen is dat tenminste wel de
> leukste ... :-)

Nuongeld genoeg...

En aangezien zowel Arnhem als Nijmegen (en waarschijnlijk ook A'doorn) zwaar moeten bezuinigen is de 3,5 ton die per gemeente betaald moet worden een schijntje.
Een groot deel van die 3,5 ton is trouwens "inzet van ambtenaren"....smiling bouncing smiley
Linkebal 03 februari 2015 20:45
Ik vind het hartstikke leuk zo dichtbij, maar eigenlijk ben ik er principieel op tegen dat een grote ronde zo ver van huis start. De Tour in Nederland kan nog wel, omdat je binnen 1 of 2 etappes weer in Frankrijk kunt zijn. Maar de Giro of Vuelta? Pure onzin als je het mij vraagt, maar wel leuke onzin smiling smiley
PePe 03 februari 2015 23:19
Publiek geld hiervoor besteden.... schandalig!
Andere Peter 04 februari 2015 02:03
Dat is altijd zo'n bullshit. Over het algemeen leveren dit soort evenementen de overheid meer op dan ze kosten. En het saldo wordt bijna altijd positief as je naar de inkomsten voor een regio kijkt (dat is nog breder dan alleen de overheid, daar zitten ook de burgers en bedrijven van een regio bij). Daarbij moet je rekening houden met allerlei typen van spin-off. Denk daarbij ook aan de uitgaven die alle ploegen en bezoekers doen, aan de werkgelegenheid die het verschaft. Aan belastingopbrengsten (een hotel betaalt belasting over de verkochte bedden, etc). Aan het besparen op uitkeringen (bv de Tourstart in Utrecht leidt tot aardig wat tijdelijke banen rond de organisatie).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2015 02:05 door Andere Peter.
PePe 04 februari 2015 10:23
Die inkomsten zijn nooit exact meetbaar en kun je naar je eigen maatstaf bepalen. Een keihard bewijs wat zo'n initiatief oplevert is er niet, het blijven statistieken.
JW 04 februari 2015 11:35
Maar dat maakt je beschuldiging dat het een schandaal is om hier publiek geld aan uit te geven weinig onderbouwd is. Ook daar heb je geen bewijs voor.

Natuurlijk mag, zeker in de betreffende gemeenten, de uitgave van elke euro publieksgeld kritisch worden bezien.
Om bijdragen aan dit soort evenementen, zeker waar het ambtelijke medewerking etc. betreft, bij voorbaat neer te sabelen gaat me veel te ver. Er staan ook veel positieve zaken tegenover.
Carlos Danger 04 februari 2015 11:46
Publiek komt massaal, dus waarom geen publiek geld?
Jeanneman 04 februari 2015 22:11
Aaaah toe alsjeblieft organisatie! Gaan we nog door de Betuwe rijden? Vanuit Apeldoorn de Veluwe (dat vindt men daar beter op zaterdag dan op zondag) in beeld, vanuit Arnhem naar de Achterhoek en vanuit Nijmegen de Betuwe, zo komt de hele provincie in beeld. En dan komt er eens een profkoers in het gebied waar ik woon, de Tielerwaard. De (prof)koersen zijn hier dungezaaid.
Andere Peter 08 februari 2015 02:13
Wat een nonsens. Wanneer voor 20 ploegen 3 dagen 15 hotelkamers à €150 worden gereserveerd, dan kan ik uitrekenen wat hoeveel geld er stroomt hoor. En hetzelfde geldt voor alle journalisten en andere volgers.
Andere Peter 08 februari 2015 02:14
eye rolling smiley Stel je nu voor dat er publiek geld moet gaan naar alles wat het publiek massaal doet?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen