Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boogerd terug gekeerd in koers

Gepost door Prikdude 
Prikdude 04 februari 2015 19:53
Zenuwachtige Boogerd: het was eng

Op twee wielen manoeuvreerde Michael Boogerd zich doorgaans probleemloos door het peloton. Op vier wielen blijkt dat een stuk lastiger te zijn. Boogerd maakte bij de Ster van Bessèges zijn debuut als ploegleider in de auto. "Ik was best zenuwachtig."

Met Brian van Goethem had Boogerds Team Roompot een renner in de kopgroep. En dus moest Boogerd in Frankrijk met wagen en al langs het peloton naar voren sturen. "Dat is eng. Want je zit wel met je autootje tussen tweehonderd man."

Wennen

"Je komt er wel achter dat er meer bij komt kijken dan alleen achter het peloton rijden", geeft Boogerd toe. "Je moet wel nadenken van 'wat doe je'? Ik moet daar wel even aan wennen. Je hoort informatie binnenkomen. Je moet bijhouden wie er in de kopgroep zitten, hoe groot de verschillen zijn. En je moet ook nog sturen. Je bent de hele dag bezig."

Vanuit Zuid-Frankrijk praat Michael Boogerd over z'n eerste koersdag in de auto.
"Ik was ook heel nerveus over hoe het zou gaan met de jongens", zegt Boogerd. "Het was voor velen toch de eerste koers van het jaar."

Over Van Goethem is Boogerd tevreden. De 23-jarige renner reed de hele dag in de kopgroep, overleefde een schifting en demarreerde op 700 meter van de finish; 200 meter later werd hij weer ingelopen. Boogerd: "Hij heeft het goed gedaan in z'n eerste profwedstrijd. Hij is ook een goede tijdrijder, dus we gaan hem goed in het klassement proberen te houden. Dan kan hij zondag in de tijdrit laten zien wat 'ie waard is."

Over de prestatie van de rest van de Roompot-ploeg is Boogerd niet zo tevreden. ""Het had beter gekund. Want als er een 27-man tellende kopgroep is in een etappe met oer-Hollands waaierrijden, had ik wel verwacht dat Team Roompot meer man bij die eerste groep had."

BRON: NOS
Hier ook nog terug te luisteren: [nos.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen