Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Henk Baars 25 jaar geleden WK in Getxo

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 04 februari 2015 21:10
Eindhovuh 05 februari 2015 07:46
Dat kan ik me nog goed herinneren. Als kind samen kijken met mijn pa. Die Baars heeft daarna nooit veel meer gewonnen, maar ik was fan.
sijbriskie 05 februari 2015 11:23
Ervoor trouwens ook niet. Vandaar zijn memorabele reactie destijds na afloop: "Henk Baars wereldkampioen? Da ken helemaal nie toch??"
Arsimo 05 februari 2015 12:51
Hoe die cross liep weet ik niet helemaal meer, maar was het niet zo dat Baars profiteerde van het Nederlandse ploegenspel toen? Met van der Poel, Frank van Bakel en Baars zelf voorin allemaal? Beetje hoe Kaven Parijs Roubaix won? Baars was wel goed die dag, daar wil ik niets aan af doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/02/2015 12:52 door Arsimo.
Leon 05 februari 2015 18:34
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Da ken helemaal nie toch??

Bijna goed, het was Dè kan himmel nie toch??
El Chaba 05 februari 2015 18:47
Massimo 05 februari 2015 18:52
brabantisvlaanderen.prikpagina.nl
Quarantanove 05 februari 2015 20:45
Hij zou toen als het bij elkaar bleef in de laatste ronde het tempo hoog houden en voor van der Poel de sprint aantrekken.
Op zo'n pak weg 400 meter voor de aankomst in een bochtige passage zat hij volgens de afspraak op kop maar niet Adrie zat in zijn wiel maar Radomir Simunek (sr). Die laatste reed er in een bocht zijn tube eraf. Hij blokkeerde daarmee gelijk de rest en zo kreeg Henk Baars een gaatje cadeau en gaf dat niet meer af.
Leuke anekdote is ook nog , en wat tekenend voor de verrassing , dat zijn trainer (net als ik) dat weekend had deelgenomen aan de alternatieve (schaats) elfstedentocht op de Weissensee. We hebben het WK toen thuis daags erna op video gekeken.
Arsimo 05 februari 2015 23:03
sijbriskie 06 februari 2015 00:11
Ik geleuf dè...
sijbriskie 06 februari 2015 00:15
Ha ha...hij blijft zoveel jaar na dato innemend in zijn commentaar na afloop....smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen