Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Quickstep test Colombianen

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 05 februari 2015 10:01
Patrick Lefevere test eind februari Fernando Gaviria. De manager van Ettix-Quick.Step volgt de 20-jarige Colombiaan, die vorige maand twee keer Mark Cavendish vloerde in een massaspurt in de Ronde van San Luis, al een jaar. Maar er zijn kapers op de kust. Niet alleen Gaviria komt trouwens testen, maar ook zijn landgenoot Rodrigo Contreras, eveneens 20 en klimmer, die de jongerentrui won in San Luis.

"Een jaar geleden kreeg ik een tip en sindsdien ben ik die gasten in de gaten gaan houden", zegt Lefevere in Het Laatste Nieuws en de Mediahuis-kranten.

"Hun resultaten bij de jeugd zijn indrukwekkend. Dan is het de moeite om hen te blijven volgen: Kwiatkowski en Sagan hebben bewezen dat toppers bij de junioren ook toppers bij de profs kunnen worden."

Lefevere legde contacten met de renners en wou hen eind vorig jaar een voorstel doen, maar in plaats van hen naar Europa te halen, wou hij met hen praten toen zijn team naar Argentinië ging. "Nu blijkt dat een vergissing", beseft Lefevere.

"Die twee deden het zo goed in San Luis dat iedereen nu heeft gezien dat het toptalenten zijn. Plots hebben ze ook elk een manager of vijf. Het gaat me veel meer kosten om hen vast te leggen dan een maand geleden."

Lefevere regelde wel een test voor de twee later deze maand. De Colombianen zijn dan in de buurt voor het WK baanwielrennen in Parijs.

Wij hebben 270 koersdagen per jaar, waarvan Mark er 90 rijdt. Er blijft genoeg over voor een tweede sprinter

"Ze worden volledig doorgelicht. Ze doen fysieke testen en hebben een persoonlijk gesprek met mij. Niemand tekent voordat dat is gebeurd. Ik wil weten welk vlees ik in de kuip heb."

Lefevere voorspelt alvast Gaviria een mooie toekomst: "Ik hoop dat hij de opvolger van Cavendish wordt. Binnen dezelfde ploeg."

De teambaas ziet alvast ruimte. "Wij hebben 270 koersdagen per jaar, waarvan Mark er 90 rijdt. Er blijft genoeg over voor een tweede sprinter. Ik ben trouwens al een hele tijd op zoek naar een tweede sprinter. Met Andrew Fenn en Gert Steegmans is het de voorbije jaren niet gelukt."



Typisch Lefevere om als een jong talent doorbreekt als eerste te staan roepen dat hij de betreffende renner al een hele poos volgt.
Duh 05 februari 2015 10:12
Lefevre de koehandelaar.

Ziet hij twee jonge individuen nou echt als handelswaar/investeringsobject?

> Het gaat me veel meer kosten om hen vast te leggen dan
> een maand geleden."

> "Ze worden volledig doorgelicht.
> Niemand tekent voordat dat is gebeurd. Ik wil
> weten welk vlees ik in de kuip heb."
MarcoV 05 februari 2015 10:19
Duh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lefevre de koehandelaar.
>
> Ziet hij twee jonge individuen nou echt als
> handelswaar/investeringsobject?
>


ja, dat is toch ook zo'n beroep? Genoeg managers of ploegleiders die veinzen dat ze 'zo begaan zijn met jonge mensen' denken dat ook, maar spreken het niet uit...
En Levefere z'n interviews hebben altijd één rode draad - hij heeft geld te weinig, of anderen kosten geld te veel ...

Hoeveel moet Meersman overigens nog winnen om als 'tweede sprinter' te worden gezien? Een keer een massasprint in een grote ronde?
Walnoot 05 februari 2015 10:32
Lefevere zoekt duidelijk iemand voor de vlakke massasprints in de rondes waar Cavendish niet meedoet, Meersman moet het hebben van de lastigere wedstrijden. Perfect mogelijk om er nog een sprintertje bij te nemen. Er moet toch iemand schitteren in zulke illustere koersen als de 3-daagse van West-Vlaanderen en de GP Pino Cerami?
MarcoV 05 februari 2015 10:36
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lefevere zoekt duidelijk iemand voor de vlakke
> massasprints in de rondes waar Cavendish niet
> meedoet, Meersman moet het hebben van de lastigere
> wedstrijden. Perfect mogelijk om er nog een
> sprintertje bij te nemen. Er moet toch iemand
> schitteren in zulke illustere koersen als de
> 3-daagse van West-Vlaanderen en de GP Pino Cerami?

ik weet wel dat Meersman een wat ander type renner is die pas echt kansen maakt als de Kittels van het peloton er af liggen, maar bij vrijwel elke andere ploeg zou hij toch 'tweede (of derde) sprinter' genoemd worden. Hij blijft voor een Vlaamse renner wel erg anoniem, ongetwijfeld ook doordat hij de belangrijkste 'tv-koersen' (grote rondes en Vlaamse klassiekers) niet rijdt.

In elk geval, als ik Lefevere was zou ik die Colombianen ook willen en het liefst tegen zo weinig mogelijk geld met zo veel mogelijk resultaten, dan doet hij tenslotte z'n werk goed ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/02/2015 10:37 door MarcoV.
Sub Culture 05 februari 2015 11:40
Meersman is een ideale rittenkaper voor de kleinere rittenkoersen.
Zo het type waar je niet zo vaak op let, maar op het einde van het seizoen wel altijd een 5-tal overwinningen bijeen gesprint heeft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen