Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poging T. Dekker op 25 februari

Gepost door Erik S. 
Erik S. 06 februari 2015 11:58
Volgens Teletekst (jaja, wie gebruikt het nog? Nou ik dus en het zal wel oud nieuws zijn..) valt Thomas Dekker op 25 februari, met een start tussen 17.00 en 19.00 (NL tijd) het WUR aan. Eerst afwachten wat Rohan Dennis de zondag neer zet. Mij benieuwen of de poging van Dekker nog ergens live te volgen is.
rustdag 06 februari 2015 12:01
Carlos Danger 06 februari 2015 12:36
Waar is de huldiging?
El Mik 06 februari 2015 13:25
In Amsterdam hebben ze voorlopig toch niks te huldigen, dus doe maar daar.
Lucho Herrera 06 februari 2015 13:32
Teletekst nog steeds een veelvuldig gebruikte app op mijn telefoon. Hup Dekker!
Velodroom 06 februari 2015 13:57
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar is de huldiging?

From City to City
From Malheur to Bonheur
Arsimo 06 februari 2015 14:15
Een NUR heeft-ie dan al, een WUR kan die heel misschien krijgen.


Ook nog steeds teletekst verslaafd. Inderdaad ook een van mijn meest gebruikte telefoon apps. Onder mijn direct wielercontacten van vroeger hadden we ook de vaste (flauwe) grap dat de renner "Later meer" eerst tweede was, dan vierde en dan buiten de top valt, elke koers weer.
Eddy Veen 06 februari 2015 14:42
Ik vind Dirkshorn wel een geschikte plaats om te huldigen.
Prikdude 06 februari 2015 14:55
Bij zijn laatste test zat hij al op 51.023 kilometer. De vraag is nu wat Dennis gaat neerzetten.
Velodroom 06 februari 2015 15:03
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij zijn laatste test zat hij al op 51.023
> kilometer. De vraag is nu wat Dennis gaat
> neerzetten.

Is dit een serieus gegeven of een extrapolatie?
Arsimo 06 februari 2015 15:21
Zou ik inderdaad ook willen weten. Als TD een proefuur gedaan heeft in Nederland en dan 51.023 heeft gereden dan is dat helemaal niet slecht, integendeel, dat is dan bijzonder goed. Als het echter een kwartiertje fietsen of zoiets is geweest en geextrapoleerd naar een uur dan zegt het veel en veel minder.



.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/02/2015 15:21 door Arsimo.
Leon 06 februari 2015 17:19
Die Later Meer is vast een ploeggenoot van Unknown Yet?
Leon 06 februari 2015 17:22
't Lijkt me vrij lastig om op een willekeurige baan even een "proefuurtje" te rijden. Zou hij Apeldoorn of Sloten even hebben afgehuurd? Of reed hij thuis op z'n Tacx?
Velodroom 06 februari 2015 17:34
Volgens facebook (belangrijke testdag) dan toch Amsterdam (Sloten) op 22 januari 2015?
Walnoot 06 februari 2015 17:45
Als Dekker thuis in Nederland even in een uur 51km heeft gereden als voorbereiding op zijn poging, dan zou hij echt een complete randdebiel zijn. Ben er vrij zeker van dat hij geen complete randdebiel, dus ben er ook vrij zeker van dat hij niet in een uur 51km heeft gereden.
Leon 06 februari 2015 19:01
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou ik inderdaad ook willen weten. Als TD een
> proefuur gedaan heeft in Nederland en dan 51.023
> heeft gereden dan is dat helemaal niet slecht,
> integendeel, dat is dan bijzonder goed. Als het
> echter een kwartiertje fietsen of zoiets is
> geweest en geextrapoleerd naar een uur dan zegt
> het veel en veel minder.
>

BTW: volgens mij is 51,023 een priemgetal, dus het kan geen extrapolatie zijn lijkt me. Wat voor afstand je ook keer 2, keer 3 of keer 4 doet, dit komt er niet uit. smiling smiley
Arsimo 06 februari 2015 21:52
Waarom complete randdebiel? Vanwege herstellen? Kom nou, met nog 3 a 4 weken te gaan? Moser brak het WUR twee keer in een week. Niet dat ik verwacht dat Dekker een geheel proefuur heeft gereden, maar niet om die reden.
Walnoot 06 februari 2015 22:59
Dit zou veel moeite en pijn kosten. Als hij zo diep zou zijn gegaan, had hij beter kunnen proberen om direct die paar honderd meter er bovenop te gooien. Dat is het met records, je hoeft het maar één keer te doen. Zou een beetje stompzinnig zijn om te kijken of je hem kan breken, voordat je gaat proberen te breken, niet? Proberen en kijken of het lukt is namelijk meer van hetzelfde.
Velodroom 06 februari 2015 23:30
Als Prikdude ons inderdaad niet heeft beflest, maar gewoon zijn mond voorbij heeft gepraat (ik weet tenslotte niet wie Prikdude is) dan kan dit heus wel een reële test van Thomas Dekker geweest zijn. Dat zou dan op 22 januari jl. tijdens de testdag plaats moeten hebben vinden.
De grote vraag blijft echter overeind of we een goed beeld kunnen hebben van Dekker's capaciteiten.

Toni Rominger reed ook in 14 dagen twee WUR, waarbij de tweede keer bijna 1500m verder. Sssstttttt...
Dus een test van ruim 51km/h zou dan nu moeten impliceren, dat Dekker op 25 februari nog veel sneller zal kunnen zijn.
Daarop komt de bonus hoogte.

Het heeft inderdaad geen zin een all-out proefuur te doen, maar beter kunnen er eerst een aantal onzekerheden weggepoetst worden.

Tijdens het NK tidjrijden 2014 over 47,8km lag Dekker zo'n 160s achter de winnaar Tom Dumoulin. Dus 48,77km/h vs 51km/h of 13,55m/s vs 14,17m/s.
Je kunt toch vanuit dit gegeven zonder deugdelijke testen op de baan toch geen WUR aanvallen, dat minimaal op zo'n 52km ligt.

Een sprinter zal altijd maximaal moeten testen, omdat er simpelweg feitelijk niet zoiets bestaat als sub-maximaal goed testen.
Maar een duursporter hoeft niet persé de testen totaal uit te voeren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/02/2015 10:42 door Velodroom.
Carlos Danger 07 februari 2015 00:21
Die 51.023km. was bereikt na twee uur trainen zeker. Zal nog een tandje(of meer) bij moeten.
Velodroom 07 februari 2015 10:57
Dan gaan we er toch maar van uit, dat Dekker dit wel heeft gereden, hoe dan ook.
Intussen blijkt er een onverwachte hindernis te zijn opgedoken in de vorm van een meehollende supporter. Beware Thomas.
Bromertà 07 februari 2015 12:27
De precisie van 51.023 meter spreekt zo tot de verbeelding dat ik niet kon nalaten om het even aan de Mart-generator voor te houden:

"Als ik zeg, dus ik zeg, 51 023. Dan is de vraag gerechtvaardigd: hebben we beelden van dat moment??"
sijbriskie 07 februari 2015 12:55
Velodroom 07 februari 2015 13:19
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slim! thumbs up

Hoezo slim? Het is toch gewoon 204x250m + de lengte van een Barny achtige kogelstoot.
Velodroom 07 februari 2015 18:31
Behalve Rohan Dennis komt nu ook Thomas Dekker op het UCI kanaal live op tv.

Maar hoe moet dat nu voor Maas van Beek, die vandaag een bloedpaspoort aanvraagt, minimaal een maand moet wachten en dan in het verre Aguascalientes, waar de zonnestralen elke dag iets meer de koudvochtige latjes van de indoorbaan voor hem moeten verwarmen, dan eindelijk een poging waagt?

En wat moet er dan gebeuren met T.Z. te AD, die door Maas schalks kuifje wordt genoemd?

Ik heb me zo op dit WUR-jaar verheugd, maar dit alles overtreft mijn stoutste verwachtingen.
El Chaba 08 februari 2015 22:00
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen