Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Manolo Saiz keert terug in het wielrennen

Gepost door TomDJ 
TomDJ 02 oktober 2014 07:35
NOS:
Manolo Saiz keert terug in het wielrennen. De omstreden oud-ploegleider van onder meer ONCE en Astana, gaat volgens het Spaanse Marca een Baskische jeugdploeg leiden. (Baqué-Campos, wil in 2016 Continental worden)

Saiz verliet de sport in 2006 na beschuldigingen dat hij verantwoordelijk zou zijn voor de medische begeleiding van zijn renners bij Astana-Würth, de opvolger van Liberty Seguros. Onder anderen Alberto Contador wees met zijn vinger naar Saiz.

De ploegleider vertrok in juni 2006 bij Astana-Würth, waarna begin 2007 Johan Bruyneel het stokje overnam.

Naast Saiz, die zegt ook na te denken over een pro-continentale ploeg, is ook oud-renner David Etxebarria betrokken bij de nieuwe talentenformatie. Hij won in 1999 twee etappes in de Tour en finishte in 2000 als tweede in Luik-Bastenaken-Luik. En ook zijn laatste wapenfeit, zij het als renner, was in juni 2006 bij Astana-Würth.

De rentree van Saiz komt nauwelijks een week na de terugkeer van Bruno Roussel in de wielersport. Die omstreden oud-ploegleider van Festina, die werd opgepakt tijdens de beroemde Tour Dopage van 1998, begeleidde tijdens de WK wielrennen in Ponferrada de Mexicaanse wielerploeg.


Glorieuze dag voor het wielrennen:
De man die het wielrennen van binnen en van buiten kent gaat de jeugd opleiden.
Samen met de man die oa bekend is van Operación Puerto David Etxebarria.
En verder nog:
Marino Lejarreta, Roberto Laiseka, Rubén Gorospe, Mikel Pradera, David Herrero and Herminio Díaz Zabala.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met dit team.
TomDJ 02 oktober 2014 07:43
Overigens ben ik wel blij met Boogerds initiatief om ploegleider te worden.
Dus erg consequent ben ik ook weer niet (al heeft Boogerd geen renners (Dekker misschien) aangezet tot dopinggebruik).
Sub Culture 02 oktober 2014 08:41
In de entourages van mening profteam zit het vol met ex-dopingzondaars.
Het lijkt mij vrij hypocriet om te gaan steigeren omtrent dit nieuws.
El Mik 02 oktober 2014 09:10
Mooi dat er nog iemand is die zijn nek wil uitsteken in het op sterven na dode Spaanse wielrennen!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2014 09:11 door El Mik.
Adrie2 02 oktober 2014 09:18
Ik denk dat Rabobank géén enkele spijt heeft zich uit het wielrennen te hebebn teruggetrokken. Dit is ook goed voor de sponsorjacht van schone ploegen (ahum). Alle vertrouwen dat het goed komt met de sport!
Goozzer 02 oktober 2014 13:56
Sterke begeleidingsstaf ook, ongekend op dat niveau...
Slimmerd 02 oktober 2014 15:45
Het oude wielrennen leeft !

Vino die een ploeg heeft die niet van de verboden middelen kan blijven. Boogerd die een ploeg gaat leiden en nu ook Saiz nog terug!
Linkebal 02 oktober 2014 15:52
Ik wacht nog op Ricco
Eazster 03 oktober 2014 14:12
Hij kan alvast weer gaan oefenen op zijn tactische adviezen. Zijn Benga ,Benga Benga ! is een beetje veroest.
JW 03 oktober 2014 22:59
Ik weet niet of het terecht is Vino, Boogerd en Saiz over dezelfde kam te scheren.

Als je als renner dopingfraude hebt begaan, en dan als ploegleider ook een ploeg leidt waar verschillende renners betrapt worden, zou dat m.i. voor die ploegleider ook consequenties moeten hebben. Ik vrees dat Vino gewoon aan kan blijven.

Als bij Roompot renners betrapt zouden worden weet ik toch wel zeker dat dat (in Nederland) Boogerd in stevige problemen zou brengen. Ik verwacht dat hij er alles aan zal doen om dat risico te ontlopen.

Saiz was, voor zover ik me herinner, wel een vakkundige ploegleider. Maar hij heeft zijn reputatie verknald. Geen idee of hij dat bij een tweede kans opnieuw zal doen. Mijn gevoel zegt "waarschijnlijk niet"..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen