Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dominique Rollin haalt uit naar FDJ-management

Gepost door El Chaba 
El Chaba 07 februari 2015 14:40
www.wielerflits.nl

Dominique Rollin haalt uit naar FDJ-management



Dominique Rollin toen hij nog bij FDJ reed

Dominique Rollin is allerminst positief over de kwaliteiten van het FDJ-management. De Canadees, die vier jaar bij de Franse ploeg reed, bekritiseert tegenover Cyclingnews de mentaliteit en aanpak van de directie.

De 28-jarige renner vertrok aan het eind van 2013 bij FDJ. Na een jaar zonder ploeg gezeten te hebben, rijdt Rollin nu voor Cofidis. "Ik heb weer plezier in het fietsen. Het is fijn om weer een doel te hebben, dat miste ik de afgelopen jaren. We reden zonder plan rond." Dat is dit seizoen anders. Hij moet sprinter Nacer Bouhanni (eveneens ex-FDJ) aan zeges helpen. Rollin stelt dat FDJ-baas Marc Madiot niet de organisatorische vaardigheden had om een sprinttrein te bouwen. "Daarom vertrok Nacer bij FDJ."

De Canadees noemt de mentaliteit van het management één van de belangrijkste redenen voor de stagnatie. "Dat was soms frustrerend. Sommige leden van het management deden maar wat. Het zijn gewoon ex-profs die nog graag bij koersen zijn. Het is triest om te zien dat ze niet van de fiets zijn gestapt. Als ze helmen in de auto had kunnen dragen, hadden ze dat gedaan. Ze zouden rugnummers opspelden op hun t-shirts en zo de auto besturen."
_______________________________

Ik heb ook niet bepaald een hoge pet op van Madiot, die altijd alles en iedereen bekritiseert maar nooit eens naar zichzelf kijkt.
Wel mooi dat er nu eens iemand hem een koekje van eigen deeg geeft. En - toegegeven - ik moest ook flink lachen om die laatste drie zinnen. smiling smiley
Walnoot 07 februari 2015 17:50
Een snelle check vertelt mij dat FDJ de afgelopen twee seizoenen respectievelijk 7e en 6e staat qua aantal overwinningen. Daarnaast vertelt mijn geheugen dat renners in de tijd van Madiot het niet altijd per se even nodig vonden om een helm te dragen. Beetje grote bek voor een renner van wie ik alleen weet wie het is omdat het een van de weinige Canadezen in het peloton is. Zelf nog wel eens wat gewonnen die Rollin vraagt u? Jazeker, in 2008 nog zelfs.

Ergo: sneue vent.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/02/2015 17:50 door Walnoot.
El Chaba 07 februari 2015 18:07
Een groot renner is het nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden, maar mag je dan dus geen mening hebben?

Mijn geheugen vertelt me dat Madiot bij echte wielerkenners (ik dus niet) bekend stond als iemand die talentvolle jongeren 'vermoordde' door ze op jonge leeftijd veel te veel wedstrijden te laten rijden. En zijn uitspraken de laatste jaren, zoals recentelijk hier nog op het forum vermeld, kunnen bij mij nou ook niet echt niet op veel sympathie rekenen.
Walnoot 07 februari 2015 18:29
Geen sympathieke gast nee, die Madiot. Maar dat alleen is geen reden voor pelotonvulling om na te gaan trappen.
Massimo 07 februari 2015 18:51
In de laatste jaren is Madiot juist erg goed omgegaan met jonge talenten. Voorbeelden te over lijkt me, o.a. in Bouhanni, Demare, Pinot, Vichot, en Sarreau is ook geen verkeerde. Snap dan ook niet veel van je verwijt. En die Rollin is een zeikerd die pas iets durft te zeggen als 'ie elders een contract heeft getekend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/02/2015 18:52 door Massimo.
Prikdude 07 februari 2015 21:49
Al die talenten hebben nog altijd niet ook maar een WT-koers gewonnen... even afwachten dus.
El Mik 08 februari 2015 00:17
Me dunkt dat Bouhanni, Demare en Pinot al meer dan genoeg bewezen hebben. Meer dan menig renner die wel een weinigzeggende WT koers gewonnen hebben zoals Slagter om iemand te noemen.

En Gilbert komt ook gewoon bij Madiot vandaan.
JW 08 februari 2015 10:48
Rollin haalt niet alleen uit naar Madiot, maar naar het hele management van de ploeg.
Hun mentaliteit zou de reden zijn voor de stagnatie bij FdJ.

Stagnatie confused smiley
Pinot gemist in de Tour ? Om maar wat te noemen.
FdJ had in 2014 niet bepaald een slecht jaar.
Dat natrappen naar je oude ploeg overtuigt doorgaans niet echt.
Walnoot 08 februari 2015 10:59
Naast dat deze opmerking al redelijk onzinnige zou zijn als hij waar was, is hij het ook nog eens niet. Demare heeft Hamburg gewonnen in 2012.
testa della corsa 08 februari 2015 22:00
FDJ doet het, in alle opzichten, met beperktere middelen dan een aantal van hun opponenten. Daar ben ik van overtuigd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen