Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK 2016 half oktober

Gepost door Gicci 
Gicci 08 februari 2015 00:00
Het zal even wennen zijn volgend jaar. Het wereldkampioenschap wielrennen voor mannen op de weg, dat in 2016 in Qatar wordt gehouden, is niet in september maar pas half oktober.

Dat heeft de voorzitter van de Qatarse wielerfederatie, sjeik Khalid Bin Ali Al Thani, zaterdag bekendgemaakt. In september zou het nog te warm zijn in de oliestaat. "De voorbije tien jaar was de gemiddelde temperatuur 31 graden",
Ben 08 februari 2015 00:05
Ben heel benieuwd hoe dit uitpakt. Hopelijk starten er nu meer renners om de vuelta uit te rijden.
JW 08 februari 2015 09:37
Wat dacht je van de Ronde van Qatar als voorbereidingskoers op dit wk ?
Walnoot 08 februari 2015 11:04
Ben ik nu gek, of hebben we het dan over twee tot drie weken later dan anders?
JW 08 februari 2015 11:38
Moeilijke vraag. Het een sluit het ander niet uit spinning smiley sticking its tongue out

Bij het (qua publieke belangstelling veel belangrijker) voetbal-wk is de verschuiving nog heel wat groter.

Helaas, het zou niet zo mogen zijn, maar het grote geld wint hier van sportieve belangen.
Erik S. 08 februari 2015 11:51
Volgens mij werd het wk in Valkenburg 1998 ook half oktober gereden. De hele dag regen en koud. Dat had in september natuurlijk ook zo kunnen zijn maar de kans is wel wat kleiner.
Lucho Herrera 08 februari 2015 13:57
Verschrikkelijk. Een vlak WK parcours. Je denkt meteen terug aan Zolder 2002. Met voorsprong het saaiste WK dat ik ooit zag. En Kopenhagen 2011 was ook niet om aan te zien.
Leon 08 februari 2015 14:14
Richmond is toch ook relatief vlak? Op 3 puistjes van 30-40 meter hoogteverschil na.
Prikdude 08 februari 2015 14:34
Dat het half oktober is interesseert me geen flamoes (alle laffe kutten met een goestingtekort blijven maar lekker thuis). Dat het vlak is islam echt niet zo desastreus voor de kijkbaarheid als Lucho doet vermoeden (Kittel zal zo ernstig favoriet zijn dat er wel eens een legendarisch waaier wk kan ontrollen en bovendien: het bepaald niet vlakke afgelopen wk werd slechts door een pool in de laatste ronde aangegrepen om iets boven ondragelijke saaiheid te verheffen) maar dat het WK ontdaan wordt van z'n melancholisch afgebladerde karakter, dat is pas moorddadig en intriest.
Jeanneman 08 februari 2015 15:17
In de afgelopen jaren waren alleen Geelong (met afstand), Mendrisio en Stuttgart het aanzien meer dan waard. Voor de rest uiteenlopende parcoursen waarop meestal pas de laatste ronde voor wat vuurwerk zorgde.
En St. Amand Montrond was de boeiendste etappe in de Tour van 2013. Het parcours zegt wel iets, maar lang niet alles.

En of iets het aanzien waard is, is voorts natuurlijk heel subjectief. spinning smiley sticking its tongue out
Lucho Herrera 08 februari 2015 17:59
Het WK van Rui Costa vond ik ook meer dan de moeite waard.
El Chaba 08 februari 2015 19:19
Dat het pas half oktober wordt gehouden boeit me echt helemaal niets. Wat is daar erg aan?
Aan biljartlaken vlakke parcoursen heb ik ook een broertje dood (inderdaad de wedstrijden in Zolder en Kopenhagen waren verschrikkelijk) maar in Qatar is de kans op waaiers heel erg groot (ook vandaag weer), dus dat gegeven zou een bijzonder vermakelijke koers op kunnen leveren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2015 19:20 door El Chaba.
Jeanneman 08 februari 2015 19:25
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het WK van Rui Costa vond ik ook meer dan de
> moeite waard.


De laatste ronde wel ja.
El Chaba 08 februari 2015 19:38
Nog altijd één ronde leuker dan Zolder of Kopenhagen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen