Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mathieu van der Poel contract 1 jaar extra verlengd

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 08 februari 2015 15:49
Goed nieuws; Mathieu van der Poel heeft zijn contract met BKCP met een jaar extra verlengd.
Siem 08 februari 2015 15:55
Fijn om te lezen dat zo'n jongen ook nog een ploeg weet te vinden.
Arsimo 08 februari 2015 16:26
Goed nieuws? Een jaar verkorten van dat contract, dat zou goed nieuws geweest zijn.
Sub Culture 08 februari 2015 16:39
Hij is nu tot eind 2018 verbonden aan BKCP.
Dat betekent dat hij pas vanaf 2019 aan worldtourwedstrijden zou kunnen meedoen. Op zijn 24ste.

Ik vind dat hij op die manier minstens een jaar of 2 verliest door te blijven crossen.
rustdag 08 februari 2015 16:47
Heel vreemd. Op een bepaalde leeftijd hou je toch op met verbeteren. Als je dan zo laat voor de weg kiest, vraag ik me af of je dan nog stappen kan maken, en nog wel iets kan doen op de weg
Eddy Veen 08 februari 2015 17:05
Ik denk niet dat hij wacht tot 2018 met naar de weg gaan en dat contract kan afgekocht worden.
Goozzer 08 februari 2015 17:20
Eens, zij het dat hij nu waarschijnlijk meer geld binnenhaalt vele ploegen vermoedelijk toch in de rij staan om dat contract simpelweg af te kopen als het moment daar is...
Eddy Veen 08 februari 2015 17:23
Ondanks dat de jongste Van der Poel-telg ervan overtuigd is dat hij de goede keuze heeft gemaakt, is er in zijn vierjarig contract een optie opgenomen. In deze clausule staat dat hij onder zijn overeenkomst uit kan, als hij alsnog besluit om voor 2017 de overstap naar de weg te maken. "Ja, die clausule is er."

Bovenstaande was van toepassing op zijn laatste contract. Ik neem aan dat deze clausule nog bestaat en dan is er niets aan de hand. Geloof maar dat hij in 2016 zijn aandacht naar de weg verlegt.
Arsimo 08 februari 2015 17:35
Ah, die clausule is wel goed nieuws.

Zoals ik (en vast anderen ook) eerder zei: mooi dat hij zo vroeg wereldkampioen is geworden, en naar het naar uitziet sinds vandaag ook meteen de Super Prestige gaat winnen, want des te sneller is hij verzadigd t.a.v. het veldrijden en kan hij zijn (hongerige) blik naar andere successen verplaatsen. Nog een seizoen cross in wk-trui en laat het dan a.u.b. over zijn. Die kerel moet tenslotte echte koersen gaan winnen, daar heeft hij het talent voor.
Carlos Danger 08 februari 2015 18:19
Ja, tot op vandaag heeft die jongen een puinhoop gemaakt van zijn carriërre. Hoog tijd voor hem om naar allle betweters op dit forum te luisteren.eye popping smiley
Tinuz 08 februari 2015 18:57
Een sympathiek gebaar naar de gebroeders Roodhooft en de sponsor lijkt me.
El Chaba 08 februari 2015 19:10
Ja, hoorde vanmiddag van de Belgische commentatoren bij de Superprestige veldrit dat het vrij standaard is om in een dergelijk contract op te laten nemen dat je 'vrij' weg kan gaan als een WT-ploeg zich meldt.

Toch geloof ik niet dat Van der Poel zo snel naar de weg over zal stappen. Hij heeft duidelijk aan te geven in ieder geval voorlopig voor het veldrijden te kiezen, niet voor het geld of wat dan ook, maar simpelweg omdat hij die discipline gewoon het leukste vindt. Kijk, de gemiddelde wielerliefhebber, Querulant Quarantanove uitgezonderd, zal normaal gesproken het liefste zien dat hij het op de weg zal proberen, ik ook, maar aan de andere kant vind ik ook dat hij vooral datgene moet doen wat hij het liefste doet en dat is nu eenmaal veldrijden.
El Chaba 08 februari 2015 19:14
Quote
Eddy Veen
Geloof maar dat hij in 2016 zijn aandacht naar de weg verlegt.

Waarom denk je dat? Ik geloof daar dus niets van, zie mijn eerdere post.
Leon 08 februari 2015 19:47
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een sympathiek gebaar naar de gebroeders Roodhooft
> en de sponsor lijkt me.

Ik denk dat er ook wel een aanzienlijk financieel gebaar in return komt...
Leon 08 februari 2015 19:49
In de lente en de zomer kan Vd Poel nog best wel wat koersen op de weg blijven rijden, zoals ook al in 2014 het geval was. Ofwel met BKCP, ofwel in een Nederlandse selectie
Eddy Veen 08 februari 2015 22:00
In oktober was hij nog van plan om het WK bij de beloften te rijden: [www.youtube.com]. Dat heeft ook geen stand gehouden. Als hij gaat presteren op de weg zal die discipline gaan trekken. Daarnaast zal de druk van buiten opgevoerd worden. Mijn overtuiging is dat alleen het uitblijven van resultaten op de weg hem in het veld zal houden, maar de tijd zal het leren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2015 22:02 door Eddy Veen.
Ben 08 februari 2015 23:08
Laat hem aub veldrijden, anders wordt het wel heel saai met de 15+ overwinningen van Van Aert. Hele winter ieder weekend een mooi duel, kan ik me niet boos om maken. smiling smiley
Eddy Veen 08 februari 2015 23:25
Welke duels bedoel jeconfused smiley
Tinuz 09 februari 2015 00:49
Als een World Tour ploeg aanklopt en geld op tafel legt, wil ik het nog wel eens zien hoe lang hij blijft veldrijden. Volgende winter verwacht ik nog wel in het veld, maar dan vanaf mei zie ik hem op de weg rijden in een grote ploeg.
Eindhovuh 09 februari 2015 06:30
Iedereen die denkt dat vd Poel in de toekomst door een WT-team wordt weggekocht, hoeveel verdient hij nu?
Ik heb altijd begrepen dat een top crosser in een winter tonnen verdient aan salaris en startgeld?
El Chaba 09 februari 2015 11:53
Dat was een tactische keuze, met alle respect toch iets heel anders als het gaat om de keuze van je carrière. Maar inderdaad we gaan het zien.
El Chaba 09 februari 2015 12:10
Sven Nys, de absolute topper (qua salaris en startgelden), schijnt volgens de Gazetto Dello Sport 1,1 miljoen per jaar op te strijken.
Gesteld dat Van der Poel nog niet eens de helft op strijkt (zeer waarschijnlijk nu zelfs meer omdat hij wereldkampioen is geworden) lijkt me dat in ieder geval meer dan een WT-ploeg op tafel wil leggen voor een beginnend wegrenner, zelfs al is die nog zo talentvol. Maar ik kan me wellicht vergissen want exacte bedragen weet ik ook niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen