Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Thomas Dekker bij Humberto Tan

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 09 februari 2015 23:05
Over zijn werelduurrecordpoging.
Prikdude 10 februari 2015 00:08
Mooi hoe hij zijn testresultaten nog even verborgen hield (neem ik aan, heb het niet gezien).
Velodroom 10 februari 2015 00:10
Hoezo, die heb jij toch al gehackt.
Sub Culture 10 februari 2015 06:42
In hoeverre is het gebrek aan wedstrijdritme nadelig voor TD bij zijn recordpoging?
Of speelt dat niet bij bij individueel een uur hard knallen?
Velodroom 10 februari 2015 14:01
Volgens mij is het enige wedstrijdritme dat telt op de wielerbaan zelf een uur lang of grote gedeelten ervan op 90/95% intensiteit te rijden.
Thomas zou gisteren een tevreden testdag gehad hebben met een uur op 95%, zo'n 5 à 6 slagen onder het omslagpunt.
Maar straks moet hij echt langer in het rood rijden en zal de intense pijn tijdens de rit en na afloop ook afhangen van het feit of hij al dan niet slaagt of anders heel tevreden van de renfiets rolt.

Gaat Thomas de wereld toch nog verrassen, wat niet noodzakelijkerwijs hoeft te betekenen, dat hij het WUR ook haalt?
Hij heeft vooralsnog een bonus van misschien wel een kilometer, omdat hij op de wonderbaan van Aguascalientes rijdt.
Dus nominaal hoeft hij dan "maar" net boven de 51,5km/h te zitten.

Overigens, als Thomas gisteren inderdaad een vol uur heeft gereden, dan heeft hij met zekerheid een NUR gereden.
Walnoot 10 februari 2015 15:06
Als we het toch over nutteloze records hebben, wie zegt jou dan dat bijvoorbeeld Westra bijvoorbeeld hier niet harder heeft gereden?

[cqranking.com]
Velodroom 10 februari 2015 15:20
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als we het toch over nutteloze records hebben, wie
> zegt jou dan dat bijvoorbeeld Westra bijvoorbeeld
> hier niet harder heeft gereden?
>
> [cqranking.com]
> 4573

Zo hard was dat niet. Dumoulin reed vorig jaar het NK, waar Dekker 9. werd, beduidend sneller.
Ik had het bovendien over een uur onder gecontroleerde omstandigheden op een wielerbaan.
Als Dekker niet harder gereden zou hebben, dan is ie megalomaan.

Het feit kan ik alleen maar onder de aandacht brengen, omdat Nederland al 45 jaar geen WUR traditie heeft. Nou ja, Maas dan. smiling smiley
Roy Schuiten, in de 70er jaren ons nationaal tijdritboegbeeld, kreeg 3 mislukte pogingen op zijn naam.

Voor mij is Leontien nog steeds formeel de beste.
De KNWU vertikt het mij antwoord op deze vraag te geven. Oftewel ze hebben hun website niet op orde of ik sta op de befaamde INDEX.
Ik houd het vooralsnog op het laatste. grinning smiley
El Chaba 10 februari 2015 17:04
Ofwel ze zijn 'bang' voor het enige juiste, formele, antwoord en vrezen dat zoiets vervolgens in de media zal komen.
Walnoot 10 februari 2015 17:19
Denk dat, hoewel ze het antwoord best kunnen achterhalen, ze ook niet zouden reageren als ik zou vragen of de baas van de KNWU liever spruitjes of liever bloemkool eet.

Denk dat het een optie 4 is, namelijk dat ze geen zin hebben om moeite te doen om vragen te beantwoorden die vrij idioot zijn.
Leon 10 februari 2015 19:16
Maar wat is er idioot aan het normaal bijhouden van een nationaal uurrecord?
Velodroom 10 februari 2015 19:23
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denk dat, hoewel ze het antwoord best kunnen
> achterhalen, ze ook niet zouden reageren als ik
> zou vragen of de baas van de KNWU liever spruitjes
> of liever bloemkool eet.
>
> Denk dat het een optie 4 is, namelijk dat ze geen
> zin hebben om moeite te doen om vragen te
> beantwoorden die vrij idioot zijn.

Contact
Bezoekadres:
Wattbaan 31-49
3439 ML Nieuwegein
Tel: 030-7513300 (bereikbaar op werkdagen van 09.00 – 16.00 uur)
Fax: 030-7513301

Postadres:
Postbus 2661
3430 GB Nieuwegein

IBAN:
NL55RABO0394774515
BIC: RABONL2U

Inschrijfnummer Kamer van Koophandel Utrecht 40407194

Belastingnummer NL0028.77.910.B.01

Algemeen contactformulier

En wat is er idioot aan de vraagstelling, beste Walnoot?

Mijn redenatie is overigens nog steeds Leontien.
Ik heb zelf een aller tijden ranglijst gezien van alle renners/rensters, die per 31-12-1991 45+ km hadden gereden.
De hoogste in rang was Frans Slaats, die in 1937 nog het WUR reed met 45,558km/h.
Er is mij geen enkel resultaat bekend, behalve de 46+ van Leontien, dat daarna in deze categorie is gereden. Maas heeft volgens mij 43+ staan.

Dus het antwoord luidt formeel Frans Slaats. Effectief heeft Leontien daarna verder gereden.

Dat het prestatieniveau in werkelijkheid heel anders ligt, doet voor deze discussie niet ter zake.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen