Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Contador stopt er na 2016 mee, denkt hij

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 16 februari 2015 16:11
Quote

Contador stopt er na 2016 mee, denkt hij

VANDAAG, 13:47 WIELRENNEN

Tweevoudig Tour de France-winnaar Alberto Contador denkt eind 2016 zijn wielercarrière te beëindigen. "Zoals ik het nu zie, fiets ik nog dit en volgend jaar", aldus de 32-jarige Spanjaard in El Mundo.

Van een definitief besluit is nog geen sprake. "Er kan van alles tussenkomen. Stel dat ik val in de Tour van 2016 en de ronde moet verlaten, dan zal ik nog geen afscheid nemen", stelt de renner van Tinkoff-Saxo.

Stoppen op hoogtepunt

Contador wil in ieder geval stoppen op een hoogtepunt. "Ik heb al vaker gezegd dat ik pas stop na het winnen van een belangrijke ronde." Dit jaar wil hij zowel in de Ronde van Italië als de Ronde van Frankrijk triomferen.

"Wie zich alleen op de Tour voorbereidt, heeft de beste kansen om te winnen. De tijd om te herstellen na de Ronde van Italië is erg kort, maar juist die moeilijkheid motiveert me voor deze uitdaging", aldus Contador.

Nieuwe ploeg?

Bij welke ploeg Contador in 2016 koerst, is nog niet bekend. Zijn contract bij Tinkoff-Saxo loopt aan het einde van dit jaar af. "Ik neem rustig de tijd om alles te overwegen. Ik doe wat in sportief en persoonlijk opzicht het beste bij me past."

[nos.nl]

Onvermijdelijk natuurlijk maar daarom niet minder jammer dat het einde van de carrière van Contador in zicht komt. Ik vind Contador namelijk een erg aantrekkelijk koersende coureur die de aanval niet schuwt en nooit lijkt op te geven. Waardige opvolging van de grootheid Contador is verre van gemakkelijk maar als ik deze jonge snoezepoes in de ogen kijk koester ik goede hoop.

Massimo 16 februari 2015 16:25
Wellens? Denk dan toch eerder aan Quintana als opvolger in het meervoudig grote rondes winnen.
Slimmerd 16 februari 2015 17:06
En wie weet rijdt Henao ook weer eens wat normale uitslagen...
Carlos Danger 16 februari 2015 18:05
Vlaamse Oscar.
Massimo 16 februari 2015 18:57
Ja, dat is te hopen, vrees dat dat toch echt niet op het niveau van Quintana is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2015 19:00 door Massimo.
JW 16 februari 2015 21:22
Wellens als opvolger van Contador confused smiley

Die zal toch eerst eens een complete grote ronde vol moeten rijden om te laten zien dat hij dat aan kan.
Want dat is toch wel wat anders dan een paar etappes goed rijden.

Het kàn zijn dat de opvolger van Contador al in het peloton rijdt, maar ik zou hem nog niet aan durven wijzen.
Quintana lijkt me momenteel een potentiële kandidaat, maar zelfs die zal dan nog veel moeten laten zien.
Fashionisto 16 februari 2015 23:05
Ik dacht in eerste instantie dat die foto een willekeurige Junior-renner was.
Eindhovuh 17 februari 2015 09:39
Dan stopt hij relatief jong. Zou hij aanvoelen dat het allemaal net iets minder aan het worden is?
Slimmerd 17 februari 2015 09:59
Volgens mij gewoon geen zin om voor Jan Lul mee te koersen, blijft koersen tot hij mee kan strijden om zeges en wil daarna geen pelotonvulling zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen