Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dekker on track for Hour attempt

Gepost door Velodroom 
Velodroom 17 februari 2015 21:18
Brieske 17 februari 2015 21:30
Nietzeggend irritant topic
Prikdude 17 februari 2015 21:53
Laat hem nou lekker klokkijken.
Velodroom 17 februari 2015 21:57
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nietzeggend irritant topic

Gek, ik wist, dat de eerste reactie die van ene Brieske zou moeten zijn.
Dit is niet de eerste keer, dat je blijk geeft van een irritante poortwachtersmentaliteit!
Gebruikernaam 17 februari 2015 22:01
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> Brieske Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nietzeggend irritant topic
>
> Gek, ik wist, dat de eerste reactie die van ene
> Brieske zou moeten zijn.
> Dit is niet de eerste keer, dat je blijk geeft van
> een irritante poortwachtersmentaliteit!

Wat Brieske bedoelt te zeggen is dat een topic met alleen een linkje naar een foto-pagina elders op het internet niet gewenst is.

De bedoeling van het openen van een topic is een discussie opstarten. Dat doe je hier duidelijk niet.
Stümpert 17 februari 2015 22:17
Nou dit begint toch redelijk op een discussie te lijken.....
Velodroom 17 februari 2015 22:20
Je meent het. Ik ben beland op een discussie prikbord en voor informatie is geen plaats, want elke bezoeker heeft natuurlijk al veel eerder als een Google crawler alle websites ter wereld, waar maar iets van wielrennen te vinden is, afgeschraapt.

En topic openers bediscussiëren voortdurend de meest obscure wielerwedstrijden, die er maar te vinden zijn. Waarvan 99% van een normaal mens geen weet heeft.
Dat is prima, want zo is met elke wetenschap in welke vorm dan ook. En ik gun ook iedereen zijn eigen ding.

Maar probeer niet mij de maat te nemen omdat ik Dekker weer even onder de aandacht wil brengen.
Ik dacht, dat ik me aardig had ingehouden.
Maar dit riekt gewoon.
Brieske 17 februari 2015 22:36
Kom met mijn trieste nietszeggende reactie vanwege jouw totaal niet uitlokkende saaie opener die op geen enkele manier prikkelt om ook maar iets van discussie over dat onderwerp op gang te brengen. Dat het over Dekker gaat maakt me niks uit.
Een soort luiheid en imcompetent topics starten waar ik me aan erger. Wat wil je waar we over praten?
Fiets? Recordpoging? Platte handlebars? Zijn twitternaam met hashtag op het frame? De hoogte van de baan? Zijn trainingen tot nu toe? Zijn geschoren baard?
Jij begint iets publiekelijk, neem dan de moeite om er iets van te maken.

Fleur Agema die tijdens een willekeurig debat het woord vraagt, haar keel schraapt en eenmaal 'politie' zegt om vervolgens weer plek te nemen op haar stoel.
Snap je, zo komt het een beetje op mij over. Ben niet boos, alleen een beetje teleurgesteld vanwege je keuze om zo lui, saai en inspiratieloos een topic te starten.
Vind dit bijna eerder vervuiling dan een meerwaarde

Kusjes
Velodroom 17 februari 2015 23:16
Ik had vooraf geen bedoeling hierover een discussie te ontlokken, niet anders dan wat anderen hierover te melden zouden kunnen hebben.
En we hebben gezien, dat de discussie is opgestart, alhoewel niet over Thomas Dekker.
Je kunt me luiheid verwijten, maar als er iemand hier over het onderwerp WUR (nu toch het meest directe onderwerp t.a.v. Thomas Dekker) geschreven heeft, dan ben ik het. Maar je snapt wel, dat ik me soms ook inhoud (rekening houd met anderen, zo je wilt), omdat ik ook wel zie waar de zwaartepunten van dit prikbord liggen.

Het probleem met Dekker is nu eigenlijk wel, dat er weinig te discussiëren valt, want hij doet zijn voorbereiding toch wel in alle stilte.
Zo heel anders dan zijn tegenstrever, die hoogstwaarschijnlijk na dit weekend definitief (althans voor dit moment dan) afhaakt.
Velodroom 17 februari 2015 23:39
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laat hem nou lekker klokkijken.

Dat doe ik al heel lang niet meer, Prikdude.
Maar als je hiermee zou kunnen bedoelen, dat ik uitkijk naar 25 februari a.s. rond 17.00 uur, dan kun je wel eens gelijk hebben. Het duurt lang.
Maar eerst is Parijs aan de beurt, daarna wat afspraken en dan uiteindelijk Aguascalientes.

Maar om eerlijk te zijn leef ik van dag tot dag, want voor je het weet verandert je 3 seconden tijdhorizon in een eeuwige.
sijbriskie 18 februari 2015 00:22
Prikdude 18 februari 2015 02:22
> Maar om eerlijk te zijn leef ik van dag tot dag,
> want voor je het weet verandert je 3 seconden
> tijdhorizon in een eeuwige.
veluweracer 18 februari 2015 08:16
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> Brieske Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nietzeggend irritant topic
>
> Gek, ik wist, dat de eerste reactie die van ene
> Brieske zou moeten zijn.
> Dit is niet de eerste keer, dat je blijk geeft van
> een irritante poortwachtersmentaliteit!

Eens.
lodjan 18 februari 2015 08:53
Maas van Beek (op waf-facebook):

Nu ik waarschijnlijk noodgedwongen moet afhaken ( wat een onmacht) gun ik Thomas Dekker alle suc6 voor een nieuw WUR maar hij zal wel naar mijn adviezen moeten luisteren want anders ben ik bang dat ie faalt.
Ik heb hem behoorlijk geobserveerd en hij verliest ondanks super snelle ( absoluut werelds snelste) baan en zeer goedlopende bochten ongelooflijk veel meters en energie ( denk zelfs dat dit na enkele minuten richting halve seconde per ronde zal oplopen) in de bochten door bij lange na niet de zwarte lijn aan te houden en fietste zelfs af en toe voorbij de rode lijn.
Hij bekende dit ook en vertelde mij ook eigenlijk nauwelijks baan ervaring te hebben en al helemaal niet voor wat betreft WUR.
Ik heb hem en Leon Burger zijn coach voorgehouden dat hij in dat uur meer dan 400 bochten moet fietsen en hij minimaal 50 cm zal klimmen ( denk dat dit zelfs meer is want hij stuurt in de bochten ook nog eens naar beneden en komt dan hoog uit) en 400 x 50 cm= 200 meter met gigantisch veel energie verlies en dus ook meters van dien! Zien jullie het al voor je.....200 meter klimmen op een wielerbaan?
TD zit dan wel super aero op zijn fiets maar met zijn ellebogen veel te smal want daardoor kun je niet goed door de bochten sturen.
Bijna alle baan renners liggen met hun ellebogen vrij breed op het stuur en vooral als je onervaren bent is het sterk aan te raden.
[www.mirror.co.uk]…/in-pictures-bradley-wiggins-caree…
Kijk eens hoe breed Wiggo op zijn stuur ligt.Ik heb al eerder geschreven als Brad op deze baan gaat aanvallen komt er voorlopig niemand meer overheen want ik schat hem hier in voor 55 km.
Ik heb TD heel sterk geadviseerd om aankomende week veel achter de motor/derny te trainen en hij hoeft alleen maar het wiel van de gangmaker strak te volgen want de gangmaker kan perfect onder de zwarte lijn rijden.
Was hij maar mee naar La Paz geweest want dan had ie niet alleen heel veel gehad aan de hoogte training maar ik was voornemens om iedere dag 5 kwartier achter een derny met 54 a 55 km per uur te fietsen en steeds meer afstand te nemen van de derny en ook mijn hersenen compleet in te richten op de zwarte lijn.
Ik kan met 80x14 zelfs onder de zwarte lijn fietsen en Thomas moet het dan ook zeker kunnen maar ik denk wel dat hij dit in aankomende week gaat leren maar ik vind wel dat hij en zijn omgeving zich veel eerder op hadden moeten richten.
Wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik het niet leuk vind dat zijn manager niet wil hebben dat ik morgen samen met Thomas bij een persmeeting aanwezig bent en alles alleen om TD moet draaien. Zij doen in alles uiterst geheimzinnig en roepen steeds "geen pictures etc, etc"terwijl het gewoon een openbare ruimte betreft.
Ik denk dat alle geheimzinnigheid het Thomas wel eens kan opbreken of hij zal snel moeten luisteren naar "deze ouwe rot in het WUR vak"
diravi 18 februari 2015 09:16
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Brieske Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Nietzeggend irritant topic
> >
> > Gek, ik wist, dat de eerste reactie die van ene
> > Brieske zou moeten zijn.
> > Dit is niet de eerste keer, dat je blijk geeft
> van
> > een irritante poortwachtersmentaliteit!
>
> Eens.

Idem
Spaak 18 februari 2015 09:17
Dus van Beek haakt nu definitief af? Pff, wat een anticlimax. Wel interessant om zijn aanbevelingen aan TD te lezen, al krijg ik er wel een beetje een "de beste stuurlui"-smaak van in mijn mond.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2015 09:18 door Spaak.
ton duk 18 februari 2015 09:48
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Brieske Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Nietzeggend irritant topic
> >
> > Gek, ik wist, dat de eerste reactie die van ene
> > Brieske zou moeten zijn.
> > Dit is niet de eerste keer, dat je blijk geeft
> van
> > een irritante poortwachtersmentaliteit!
>
> Eens.

Mooi gevonden, dat irritante poortwachtersmentaliteit maar toch oneens
Althans,iemand moet de wacht houden aan de virtuele poort...en dan het liefst zo duidelijk mogelijk smiling smiley
gr Ton DUK
Zorro 18 februari 2015 11:23
Gebruikernaam Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> De bedoeling van het openen van een topic is een
> discussie opstarten. Dat doe je hier duidelijk
> niet.
--------------------------------------------------------------

Onzin! Hier mogen allerlei actuele wielren gerelateerde onderwerpen geplaatst worden.
Voor de een is dit discussie, voor de ander info.

Bedankt Velodroom voor het plaatsen van de link met foto's over Dekker zijn record poging.
ton duk 18 februari 2015 11:39
Daar heeft Zorro dan ook weer gelijk in....thumbs up
gr Ton DUK (weegschaal)
Velodroom 18 februari 2015 12:28
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus van Beek haakt nu definitief af? Pff, wat een
> anticlimax. Wel interessant om zijn aanbevelingen
> aan TD te lezen, al krijg ik er wel een beetje een
> "de beste stuurlui"-smaak van in mijn mond.

Maas van Beek ziet bij anderen (!) maar al te vaak problemen opduiken, waarvan ik dan denk, zie je zo geen beren op de weg.
Zo ook nu bij Dekker. Hij ziet hem na enkele minuten tot een halve seconde per ronde verliezen, omdat hij de zwarte lijn niet kan houden.
Bij die snelheden is dat ruim 7m. Dit betekent dus, dat hij dan meer dan een volle meter continu boven de zwarte lijn moet gaan rijden.

Als je de lijn van renners exact zou kunnen optekenen zou dat een behoorlijke zwabberlijn worden.
Maar dat betekent ook, dat er vele stukken op of beneden de zwarte lijn zullen voorkomen.
Bovendien zul je altijd alles in perspectief moeten zien van wat anderen doen in dezelfde situatie en moet je dus niet gaan vergelijken met een machine, die exact op de zwarte lijn kan rijden. Maas vergeet ook even gemakshalve, dat in de rondte rijden voordeliger is dan buiten op een rechte lijn.
Het lichaamszwaartepunt, dus de renner legt een kleinere afstand af dan de wielen, die zouden ze exact op de zwarte lijn blijven rijden precies 250m afleggen.
Ook al zou je 1 meter verliezen op een ander door minder goed op de lijn te rijden, dan kun je evengoed 10 meter per ronde verliezen, omdat je nu eenmaal een mindere renner bent.

Maas zit doodleuk te vertellen, dat hij als een Uri Geller in staat is de voordelige zuigkracht van een derny te compenseren door het geleidelijk aan mobiliseren van psychische krachten c.q. fysieke krachten om daadwerkelijk (alleen op de baan dus) zo hard te blijven rijden als reed hij nog steeds achter de derny. Adaptatie dus. Dus eerst 55km/h achter een derny rijden, successievelijk op grotere afstand van de derny gaan rijden en dan via mentale weg meer fysieke kracht mobiliseren om de zuigkracht van de derny, die het rijden nu eenmaal gemakkelijker maakt, te compenseren.
Hij vergeet gemakshalve, dat de derny de baan uit moet. Op 15 meter afstand rijden betekent qua luchtweerstand nog steeds niet, dat je alleen rijdt.

Dat noemt men dus magisch denken.

Het is bekend, dat je op een wielerbaan steeds even moet "klimmen" bij het ingaan van de bocht.
Dit vergt voor een fractie een piekvermogen. Daar staat tegenover het moment waar je geen vermogen levert, nl. bij het uitgaan van de bocht.
Maas doet het hier voorkomen alsof die piekmomenten een renner de das omdoen, terwijl dat toch echt het tempo is wat iemand moet aanhouden in het maximale bereik voor een uur. Maar dat idee heeft hij nu eenmaal van de Professor, die hem enige tijd heeft begeleid.

Als ik in Aguascalientes zou zijn, zou ik ook graag bij de persmeeting zijn, maar Maas denkt nu eenmaal, dat hij overal bij moet zijn, omdat hij de WUR professor is.

Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk dit weekend besluit het voor gezien te houden wegens aanhoudende medische problemen.
Bromertà 18 februari 2015 13:02
Het is volop genieten in meningenland. Dat Thomas Dekker geen pottenkijkers duldt, lijkt me een buitengewoon goede zaak. Die meneer Van Beek geeft mij de indruk dat z'n ego groter is dan z'n verzet. Afijn, het gaat hier om Thomas, en als we de minimale geluiden mogen geloven, ligt ie op schema. Aan z'n mooie Koga kan 't niet liggen; het is een plaatje.
WindVlaag 18 februari 2015 17:19
Maas moet eens stoppen met jammeren. Hij wil het record van een prof dan moet dat ook volgens de regels van de profs. Voorlopig heeft die fout op fout gestapeld dus waarom zou Dekker überhaupt wat van hem aannemen?
Velodroom 18 februari 2015 20:56
Volgende week gaat het (er) aan! laat TD op zijn facebook weten.

Je moet maar durven of je moet maar kunnen zijn de slogans, die ik wel eens op tv hoor.
Leon 18 februari 2015 23:57
Ik maak me nu al zorgen om het zwarte gat na 25 februari...
pirke 19 februari 2015 08:50
Wat mij opviel: bij de talkshow van Tan zei TD dat hij pas nu (!) weer volledig gemotiveerd is en doet wat nodig is om een prestatie neer te zetten. Dus het draait nu, anders dan in zijn tijd bij Garmin, weer helemaal om hem, en dat heeft hij denk ik nodig om optimaal te kunnen presteren. Wie weet rinkelt de telefoon alsnog na de 25e...

Wat MvB betreft: wat een eigenzinnig curieus verhaal en een zeer aparte kerel en mentaliteit. En dat verzet van 80x14! Maar hij heeft toch nog steeds geen UCI-biopaspoort? Dus al zou hij 100% fit zijn en ervoor kunnen gaan, telt zijn WUR poging slechts officieus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2015 08:51 door pirke.
Velodroom 19 februari 2015 09:55
Zwarte gat voor wie, Leon? Toch niet voor jou, hoop ik. smiling smiley
Arsimo 19 februari 2015 12:45
pirke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat mij opviel: bij de talkshow van Tan zei TD dat
> hij pas nu (!) weer volledig gemotiveerd is en
> doet wat nodig is om een prestatie neer te zetten.
> Dus het draait nu, anders dan in zijn tijd bij
> Garmin, weer helemaal om hem, en dat heeft hij
> denk ik nodig om optimaal te kunnen presteren. Wie
> weet rinkelt de telefoon alsnog na de 25e...

Als blijkt dat TD de 25ste een degelijk resultaat heeft neergezet (dwz minstens een beetje in de buurt van Dennis of beter) dan is hij potentieel wel interessant voor een ploeg natuurlijk, maar dan zou ik zijn uitspraak dat "hij pas nu (!) weer volledig gemotiveerd is en doet wat nodig is om een prestatie neer te zetten" juist eerder als nadeel dan als voordeel zien.

Want waarom was hij in de bijna drie en half (!) jaar dat hij de kans kreeg van Vaughters dan niet volledig gemotiveerd? Nam hij zijn kans en contract dan wel voldoende serieus? En als hij dan nu weer wel volledig gemotiveerd blijkt, hoe kan hij mij (even in de schoenen van een ploegleider/manager) garanderen dat hij dat blijft in mijn ploeg en niet weer terugvalt op zijn motivatie-nivo tijdens zijn Garmin-tijd? Ik neem als werkgever geregeld interviews af met kandidaten en zou als iemand met zo'n verhaal kwam aanzetten wel even achter mijn oren krabben.
Robert Koopman 19 februari 2015 13:28
Misschien dat zijn uitgekozen programma ook niet veel voldoening gaf?
Ok, eerst presteren voordat je leuke wedstrijden mag maar daar zat vast een probleem.
Arsimo 19 februari 2015 14:23
Hij had een prima programma. Hij mocht meteen in zijn eerste Garmin-jaar zijn favoriete Ardennen-drieluik rijden (met zijn beste prestatie meteen, nl 18de in AGR), naar de Giro en vele etappekoersen. Hij had toen ook nog een etappeoverwinning in een kleine etappekoers in Frankrijk. Er was wel wat tegenslag en zo (o.a. Vuelta), en ik weet ook niet wat er mogelijk allemaal achter de schermen speelde, maar aan zijn programma kan het echt niet gelegen hebben, zeker niet in zijn eerste twee jaar. Lijkt me toch ook voor Dekker wel duidelijk dat er eerst harde prestaties op tafel moeten liggen voordat hij in de Tour mag starten (die hij in zijn hele carriere slecht 1 keer gereden heeft - ook in zijn Rabo-tijd ging er van alles mis met motivatie, onvoldoende scherp op juiste moment e.d., dat vergeet men nog wel eens)

Als TD niet voldoende gemotiveerd was tijdens zijn Garmin tijd dat was dat toch echt zijn eigen probleem. Ik zou het mooi vinden als hij dat probleem kwijt is, maar lijkt mij lastig om een potentiele ploeg dan voldoende te overtuigen, zelfs al rijdt hij een werelduurrecord volgende week.
Luijt 20 februari 2015 10:08
Thomas heeft in zijn Garmin tijd ook iedere winter gezegd dat het lek boven was en hij weer supergemotiveerd was.....

Vriendelijke groet aan allen. Luijt
El Chaba 21 februari 2015 16:17
Op het WK sprint reed Matthew Glaetzer in de kwalifiacaties bijna 4 tiende langzamer dan zijn tijd bij de WB in Aguascalientes. Het is natuurlijk de sprint en maar één rondje, maar het zegt toch wel iets over de snelheid van die baan daar. Of vergis ik mij, Velodroom?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen