Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cookson: CIRC-rapport zal onaangename feiten openbaren

Gepost door JW 
JW 21 februari 2015 15:55
Eén van de verkiezingsbeloften van Cookson was dat er alsnog een onafhankelijk onderzoek zou worden gedaan naar de exacte gang van zaken tijdens het dopingtijdperk. Met name ook naar de opstelling van de UCI.
Pat probeerde in zijn laatste jaar uit alle macht dit, eerst node door hem toegezegde onderzoek, dit onderzoek te beletten.
Het rapport staat nu op uitkomen, en Cookson waarschuwt alvast dat het voor de wielersport onaangename feiten aan het licht zal brengen.

[uk.reuters.com]

Ik ben uiterst benieuwd naar de onthullingen.
Sub Culture 21 februari 2015 16:20
Hoezo, is het al eind juni?
El Chaba 21 februari 2015 16:20
JW 21 februari 2015 17:25
Ik verwacht niet dat dit rapport consequenties zal hebben voor (veel ?) renners uit het huidige peloton. Het heeft immers vooral betrekking op de gang van zaken tijdens het dopingtijdperk. Dat kan ik natuurlijk helemaal fout inschatten.

Wat ik wel (en vooral) verwacht is dat het meer licht zal werpen op de wijze waarop het UCI-bestuur met alles omging.
Met name alle beschuldigingen en verdenkingen aan het adres van Pat en Hein boeien mij. Of ze gaan vrijuit, òf ze hebben wel degelijk hele vuile handen. En op die vraag wil ik al heel veel jaren duidelijkheid.
Zeker na de wijze waarop Pat probeerde dat onderzoek onmogelijk te maken.
Velodroom 21 februari 2015 17:40
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoezo, is het al eind juni?

Het is volgende week al D-day. Zou dus zo maar kunnen! grinning smiley
Quarantanove 21 februari 2015 17:56
Dopingtijdperk?
Dat is gelijk aan zo lang het profwielrennen bestaat en blijft bestaan.
Robert Koopman 21 februari 2015 20:20
Begint de Tour vroeg dit jaar? cool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen