Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

CCC Sprandi Polkowice wil binnen drie jaar naar de WorldTour

Gepost door El Chaba 
El Chaba 27 februari 2015 20:21
[www.wielerflits.nl]

CCC Sprandi Polkowice wil binnen drie jaar naar de WorldTour

CCC Sprandi Polkowice wil binnen afzienbare tijd de overstap maken naar de WorldTour. Volgens Poolse media wil de oranje ProContinentale formatie binnen twee á drie jaar een aanvraag doen voor een WorldTour-licentie. Sponsor CCC – een Poolse schoenenfabrikant – wil meer geld in het wielrennen investeren. Het bedrijf is in gesprek met de ploeg over de toekomst.

CCC Sprandi Polkowice – waar onder meer Grega Bole, Sylwester Szmyd, Stefan Schumacher en Davide Rebellin onder contract staan – rijdt dit seizoen dankzij de nodige wildcards een aantrekkelijk wedstrijdprogramma. De ploeg is welkom in de Giro d’Italia, Milaan-San Remo, de Ronde van Catalonië en de Amstel Gold Race.

In de toekomst hoopt het op automatisch startrecht voor deze wedstrijden. “Ons doel is om in de toekomst deel uit te gaan maken van de WorldTour”, vertelt ploegleider Piotr Wadecki. “Dat wil niet zeggen dat we ons niet goed voelen bij de tweede divisie. We krijgen veel uitnodigingen voor prestigieuze wedstrijden. Maar ons doel is om tot de topploegen van het peloton te gaan behoren”, legt hij uit.
__________________________________________________________________________________________________

Hier zullen de leden van The Prikbord Tea Party ook wel niet zo blij mee zijn.
Snorfietser 27 februari 2015 21:46
Zonde toch voor deze ploeg dat de twee beste Poolse renners van het moment voor buitenlandse ploegen rijden. Renners waar ik toch meer sympathie voor heb dan voor Rebellin en Schumacher.
El Chaba 27 februari 2015 21:52
Beste drie zelfs, je vergeet Niemiec nog.
Wel een land dat de laatste jaren behoorlijk in opkomst is. Het wielrennen leeft daar ook echt wel, het zou dus een goede zaak zijn als daar een WT-ploeg komt.
Brieske 27 februari 2015 23:18
Ik zou het ook toejuichen.

Rebellin en Schumacher, tja, de regels zijn dat ze mogen fietsen.
Denk dat het gros van de WT ploegen meer zondaars in hun team heeft.

Groet
Carlos Danger 28 februari 2015 02:33
Waarom drie jaar wachten? Steek Boom en Westra in het Oranje en neem de plek van Astana in.
"One bastard goes out, another bastard comes in".
ton duk 28 februari 2015 08:34
Tis natuurlijk een zeer grote vaste waarde in het peloton.
Met wat ( renner of 5 ) goede buitenlandse input wel WT-waardig ....
Een ploeg bouwen rond Kwiatkowski en Majka zou fantastisch zijn maar natuurlijk wishful thinking ..

Hup Paterski (ook WT-waardig, verder rijden er nu daar niet veel die dat kunnen zeggen)
gr Ton DUK
Leon 02 maart 2015 12:54
Ik hoop al een tijdje dat Zdenek Bakala zijn geld uit de Lefevere-stal haalt en voor zichzelf een Pools-Tsjechisch-Slowaakse ploeg gaat beginnen.
Met Kwiatkowski, Majka, Kreuziger en eventueel zelfs Sagan, zou toch mooi kunnen worden...
Pyama 02 maart 2015 19:03
Dacht ik ook aan Leon. Plus Konig, Velitsen etc. Ook leuk voor Lefevre.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen