Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Hesjedal houdt het fietsen voor gezien

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 01 augustus 2016 17:59
Ryder Hesjedal houdt het na dertien jaar voor gezien in het wielerpeloton. Hij zet na dit seizoen een punt achter zijn loopbaan op de weg die in 2004 begon bij US Postal.

De 35-jarige Canadees boekte zijn grootste succes in 2012 toen hij de Giro d'Italia won. Zijn beste prestatie in de Tour de France was zijn vijfde plaats in het eindklassement in 2010. Dat jaar finishte hij als tweede in de Amstel Gold Race.

Verder boekte de voormalige mountainbiker, die dit seizoen onder contract staat bij Trek-Segafredo, twee ritzeges in de Vuelta a EspaƱa (2009 en 2014).

[nos.nl]
Curzio 01 augustus 2016 20:31
1 jaartje te lang doorgegaan. Wel bijzondere en in zekere zin kleurrijke renner.
Jacco Banaan 02 augustus 2016 09:41
Heeft hij het laatste jaar nu met of zonder motortje geredentongue sticking out smiley
cyclingfreakske 02 augustus 2016 19:04
gewoon zijn contract uitgedaan lijkt me...
als je die kans nog krijgt en je ziet dat er verder niet veel interesse is om ergens nog een jaartje of 2 te slijten voor het geld, waarom dan niet stoppen?

sinds die Girowinst zijn de prestaties al langer zeer onregelatig, je kan moeilijk zeggen dat het een jaartje teveel was.
Bovendien was hij al van zijn 18e extreem bezig met topwielrennen (was een absolute top mtb'er vanaf zijn 18e)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2016 19:08 door cyclingfreakske.
Arsimo 03 augustus 2016 11:54
Dit jaar bleek voor Hesjedal sportief wel een hele verre stap terug. Vorig seizoen nog 5de in de Giro en leuke uitslagen hier en daar (o.a. derde op Alpe d'Huez in de Tour) maar dit seizoen geen schim daarvan.

Lijkt inderdaad een jaar te lang. Ik vond het wel een leuke renner - het gaat hem goed.
Anony 03 augustus 2016 17:28
Ik zie hem in Canada volgende maand nog wel een keer dicht eindigen.
Een overwinning is hem zeker wel gegund.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2016 17:29 door Anony.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen