Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Waarschijnlijk einde seizoen Marc Goos

Gepost door Crocmaz 
Crocmaz 02 maart 2015 17:41
DORST - Wielrenner Marc Goos kan waarschijnlijk een streep zetten door zijn seizoen. De 24-jarige inwoner van Dorst loopt al twee maanden op krukken en daar komen naar verwachting nog eens vier maanden bij.

Goos viel in juni 2014 tijdens een wielerwedstrijd in Zwitserland en brak daarbij zijn heup. Er volgde een revalidatie, waarna de Brabander in november weer op de fiets stapte. Rond de feestdagen kreeg Goos opnieuw heupklachten en nieuwe scans en onderzoeken volgden.

Daaruit bleek dat hij bij zijn val in Zwitserland niet alleen zijn heup had gebroken, maar dat ook een bloedvat in de heup is beschadigd. Dat vat regelt de toevoer van bouwstoffen naar zijn bot en die is nu belemmerd.

'Mooi klote'
"Ik mag voorlopig niets doen", vertelt Goos. "Ik mag mijn heup helemaal niet belasten. Zelfs fysiotherapie zit er niet in. Ik moet mezelf maar zien te vermaken, maar ik kan niets. Dat is mooi klote."

Volgens de wielrenner van LottoJumboNL is het zeker dat hij terugkeert in het peloton. "Maar wanneer is de grote vraag. Ik krijg op korte termijn te horen hoe het herstel er verder uit komt te zien. De laatste scans worden geanalyseerd en aan de hand daarvan moet een traject worden bepaald."

'Ik reken nergens op'
Door dit seizoen kan dus waarschijnlijk een streep. Goos: "Als ik in de zomer weer op de fiets mag klimmen, ben ik niet meteen in topvorm. Dus reken ik eigenlijk nergens meer op voor dit seizoen, dat is maar het beste."

De inwoner van Dorst werd vorig jaar 35ste in het algemeen klassement van de Ronde van Italië. Het is de beste prestatie in zijn nog prille carrière.

[www.omroepbrabant.nl]
JW 02 maart 2015 18:05
Hard gelag.
Maar hopen dat het goed komt.
WindVlaag 02 maart 2015 19:20
Wat een pech voor die jongen.
Eindhovuh 02 maart 2015 19:42
Dat kan best weleens einde carrière zijn. Anderhalf jaar weg en dan maar zien of je nog aan kan haken...
Denkya 02 maart 2015 19:48
Zuur voor Goos,tevens lijkt me dat Lotto nu toch wel nog een knecht bergop kan gebruiken erg dun bezaaid anders
Iemand opties,moet van niveau onder World Tour zijn dan mogen ze nog Iemand aantrekken
Linkebal 02 maart 2015 19:53
Bennett, De Weert, Ten Dam, Martens, Gesink, Kruijswijk, Kelderman. Best goede klimmers toch.
Denkya 02 maart 2015 19:56
Martens niet , bennett,de weer zijn idd de knechten de rest kopmannen,dat gaat lastig worden denk ik zo
Cecchini 02 maart 2015 19:58
Blijkens de DWDD is er nog een renner die bijna het werelduurrecord verbeterde nog geinteressserd in een ploeg.
Denkya 02 maart 2015 20:11
Te veel mensen nog uit oude rabo tijd helaas,zou het wel wat vinden
Walnoot 02 maart 2015 22:15
Ja, bij Rabo zullen ze hem vast weer met open armen ontvangen...
Leon 02 maart 2015 22:28
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, bij Rabo zullen ze hem vast weer met open
> armen ontvangen...

Wat heeft dat CT er mee te maken?
Walnoot 03 maart 2015 09:02
Jij bent vast grappenmaker of autist van beroep?
Slimmerd 03 maart 2015 09:34
Dan werken zijn grappen iig een stuk beter dan jouw flauwe opmerkingen
Walnoot 03 maart 2015 10:16
Volgens mij moet het wel kut voelen als je door mij gevraagd wordt om de discussie inhoudelijk te voeren, dus ik zal je die vernedering besparen en het impliciet doen:

Denk jij niet dat de lui van dat team dat Rabobank heette toen Dekker er nog reed, hem daar liever niet terug zien komen? (Pas op voor de dubbele ontkenning!)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen