Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

ziek, zwak, misselijk, en ander ongerief bij de Nederlandse toprenners

Gepost door Cecchini 
Cecchini 02 maart 2015 22:40
Bron ANP

Tom Dumoulin keert zondag in Parijs-Nice terug in competitie maar de voorbereiding van de Limburger van Giant-Alpecin verloopt allerminst voorspoedig. Dumoulin is ziek. "Ik ben bang dat ik mijn verwachtingen voor Parijs-Nice moet bijstellen”, twitterde de wielrenner, die sinds de Tour Down Under alleen trainde.

Dumoulin is opgenomen in de selectie van Giant voor de Koers naar de Zon waarin de Duitser John Degenkolb en de Fransman Warren Barguil de andere kopmannen zijn. Degenkolb won vorig jaar een rit en de groene trui. Barguil is de man voor de lastigere etappes.

De ploeg bestaat verder uit de Nederlanders Roy Curvers, Koen de Kort en Ramon Sinkeldam, de Oostenrijker Georg Preidler en de Belg Zico Waeytens. "We hebben een gevarieerde ploeg waarmee we op elk terrein uitdagingen zien”, meldde ploegleider Christian Guiberteau. "Met Tom mikken we op een goed klassement, maar veel hangt af van zijn herstel.”



Mollema zoals zo vaak weer eens ziek afgestapt in Andalusie, Slagter al tijden last van zijn knie, Gesink voor de zoveelste keer getroffen door persoonlijke omstandigheden, Ten Dam weer eens zwaar gehavend bij een valpartij in Andalusie, Dumoulin nu ook al niet lekker, Terpstra die op weg naar een zekere zege door zijn eigen ploeggenoot wordt genaaid, Boom wiens ploeg onder zware verdenking staat. Alleen Kelderman (die zijn sleutelbeen begin dit jaar trouwens ook al heeft gebroken) lijkt als enige nog een beetje fris op de fiets te zitten en de dans te ontspringen, alhoewel hij in Andalusie net als vorig jaar in Parijs Nice wederom door een valpartij een leuke plek in de top van het klassement kon vergeten

Het seizoen is voor de Nederlandse toppers wat magertjes van start gegaan. Ik had er net zo zin in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2015 23:07 door Cecchini.
Linkebal 02 maart 2015 23:03
Dan zijn ze lekker uitgerust als het er écht om gaat
Bromertà 02 maart 2015 23:09
Je vergeet de zieke Moreno Hofland. Mollema geeft zelf antwoord in zijn blog:
Baukes blog.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2015 23:09 door Bromertà.
Linkebal 02 maart 2015 23:25
Wat ik me dan als materiaal-leek afvraag: anno 2015 moet er toch dusdanig goede kleding gemaakt kunnen worden, dat deze het extreem lage vetpercentage van een wielrenner compenseert?
Heisenberg 02 maart 2015 23:43
Het is nog geen topseizoen, maar gelukkig moeten de belangrijke wedstrijden nog komen. De voortekenen zijn echter ongunstig.

Als aanvulling: Theo Bos heeft ook nog geen sprint gereden, Kruijswijk stapte ook af in zijn eerste wedstrijd en Goos die in de Giro van 2014 tegen het einde steeds sterker werd, is langdurig geblesseerd. Ook Daan Olivier was zwak, ziek en misselijk in de Ruta del Sol. Hoe gaat het met Langeveld, Poels en Weening? Alleen met Ligthart gaat alles voorspoedig zo lijkt het.
Pyama 02 maart 2015 23:47
Een zekere zege? jij hebt een andere koers gezien dan ik? Hij was amper een paar meter weg bij het groepje.
Cecchini 02 maart 2015 23:54
Ja, dus. Die paar meter die Stijn VDB dichtreed.
Velodroom 03 maart 2015 00:05
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat ik me dan als materiaal-leek afvraag: anno
> 2015 moet er toch dusdanig goede kleding gemaakt
> kunnen worden, dat deze het extreem lage
> vetpercentage van een wielrenner compenseert?

De 4.2 van Bauke zal echt wel op zichzelf staan.
CQ produceert geen statistieken, maar de waarde van Bauke zal zelden overtroffen worden.

Het probleem van de wegwielrenner vooral in de winter- en deels lentemaanden is de invloed van de rijwind op het lichaam. met name het hoofd en de ademhalingswegen. En er moet nog altijd gesport kunnen worden, Een astronautenpak brengt niet veel. De befaamde balans tussen doelmatigheid en flexibiliteit.
Tinuz 03 maart 2015 02:38
Jumbo.nl lijkt de pechduivel achter zich aan te hebben de eerste weken van het seizoen.
De overige Nederlanders zijn ofwel geblesseerd, ziek zwak en misselijk, of verkeren in een belabberde vorm zoals Lars Boom, Langeveld, Weening en Wout Poels.
De touwtjes zullen bij Astana wel danig losser zijn gaan zitten na alle commotie, wat iemand als Boom, een gekende lanterfanter, natuurlijk niet ten goede komt.

Kelderman is mijns inziens de enige die de eer nog kan redden de komende Parijs-Nice. Laten we hopen dat hij voor vuurwerk gaat zorgen.
Cyclad 03 maart 2015 06:34
Tjongejonge, wat een gelamenteer en dat alleen op basis van 1 voorbereidingsmaand. Waar is jullie gezonde verstand?
rustdag 03 maart 2015 08:31
Wat vinden jullie van het Prog van Boom.

March
7 Strade Bianche (1.HC)1
8 - 15 Paris - Nice (2.UWT)2
22 Milano-Sanremo (1.UWT)3
25 Dwars door Vlaanderen / A travers la Flandre (1.HC)2
27 E3 Harelbeke (1.UWT)4
29 Gent - Wevelgem (1.UWT)4
April
5 Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres (1.UWT)5
12 Paris - Roubaix (1.UWT)

Mij lijkt het een beetje te veel van het goede, zeker als hij alles vol gaat/moet rijden. Het gaat tenslotte om de laatste koers uit dit rijtje, de rest is bijzaak. Is hij nog wel fris als het er echt om gaat.
Sub Culture 03 maart 2015 08:36
Wat is daar te veel aan?
Enige vreemde vind ik de combo strade bianche-parijs-nice, omdat hij op basis van de aankomst in die eerste koers er niks te zoeken heeft.

Benieuwd of hij de stap naar de echte top kan zetten in de kasseikoersen.

Vrees dat er toch een tiental renners beter zijn dan hem in die koersen en hij het vooral van de factor geluk zal moeten hebben.
pirke 03 maart 2015 09:00
^ De aankomst van Strade Bianche misschien niet, maar de rest van het parcours is wel geknipt voor 'm en behoorlijk selectief. Kijk maar hoe groot het peloton(netje) is vóór Mt Sante Marie en erna! Dus misschien een top 10 plek?

Wordt die koers zaterdag uitgezonden trouwens? Ik hoop in dat geval dat ze een keer een Vlaams camera/regieteam invliegen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2015 09:00 door pirke.
El Mik 03 maart 2015 09:15
Ik heb Boom sinds die Vuelta zege maar zelden tot nooit goed genoeg zien klimmen om op dat parcours mee te spelen om de dichtste ereplaatsen.

Maar hij kan daar natuurlijk ook ploegmaats zoals Nibali van dienst zijn en koersritme opdoen.
Arsimo 03 maart 2015 09:20
Precies.

Er valt nog helemaal niets over te zeggen. Vroegah werd bijvoorbeeld Erik Breukink in de eerste ritten van Parijs Nice gewoon uit de wielen gereden om tijdens de slottijdrit op de Col d'Eze al weer top 10 te rijden. En dan in Baskenland en later in Giro bij de top te rijden.

Om maar te illustreren dat wat er tot nu toe gereden is er nauwelijks toe doet. Straks eind april en helemaal nog een maand of wat later kunnen we ons nauwelijks meer herinneren wie de koersjes in februari gewonnen hebben en moeten we dat veelal opzoeken als we dat willen weten.
Arsimo 03 maart 2015 09:23
Boom's klimwerk was inderdaad sindsdien sterk achteruit gegaan, maar juist opvallend vorig jaar weer een stuk verbeterd. Ik meen begrepen te hebben dat hij iets lichter staat nu dan anders?
Sub Culture 03 maart 2015 09:41
Strade Bianchi was de voorbije 2 jaar gewoon live te zien op Sporza.

Ook zaterdag is deze vanaf 14u te zien op één.
Linkebal 03 maart 2015 09:43
Met veldrijder Sven Vanthourenhout als co-commentator
pirke 03 maart 2015 10:07
fijn, merci. hopelijk met wat betere beeldverslaggeving dan de afgelopen jaren. (die koers heeft overigens niets van doen met het fietsenmerk)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2015 10:08 door pirke.
Massimo 03 maart 2015 15:35
De koersjes die als voorbereiding op het belangrijkere werk gelden zijn natuurlijk wel van belang juist vanwege die voorbereiding. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat de door Cecchini genoemde renners zitten te balen dat ze door allerlei ongemakken in de maanden januari en februari niet 100% fit waren.
ton duk 03 maart 2015 15:40
Ik zie genoeg rustdagen...
gr Ton DUK

ps: ik vond voorgaande jaren juist dat hij te weinig reed...
Massimo 03 maart 2015 15:50
Denk dat Parijs-Nice voorlopig even zijn laatste koers wordt.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2015 15:55 door Massimo.
Linkebal 03 maart 2015 18:09
Duidelijk verhaal. Had niet gedacht aan de luchtwegen. Terwijl ik zelf al drie dagen met een gigantische verkoudheid rondloop...
Quarantanove 03 maart 2015 19:50
Dat maakt het interessant misschien te kijken of beter te luisteren.
Eazster 04 maart 2015 12:13
Jah het seizoen begint inderdaad niet zo voorspoedig als vorig jaar en da's wel jammer ,juist omdat Nederland nu erg veel sub-top renners heeft die dit soort koersjes kunnen winnen. Echter kan het met weer wat meer koersen in de benen zo omslaan met de vorm en gaan we oogsten in de belangrijke wedstrijden ,waar ik opzich wel kan geloven.
Kelderman zal qua vorm gewoon goed zijn in Parijs-Nice en Mollema kan na dat griepje ook gewoon in Tirreno al wer goed zijn.

Op Boom valt vaak geen pijl te trekken ,maar hij kan echt wel redelijk klimmen (Zie Tour 2013 waar hij geloof ik nog erg vee werk deed voor Mollema op Alpe D'Huez). Het is zo'n renner waar inderdaag alles op zijn plek moet vallen ,maar in topvorm is hoort hij gewoon in Roubaix bij de top 5 kanshebbers ,om te zeggen dat er tiental renners beter zijn is dikke nonsens
Arsimo 04 maart 2015 12:17
Mollema reed al meteen afgelopen weekend in Frankrijk weer leuk mee. Werd iets van 23ste (of zoiets) en 8ste in die twee eendagkoersen. Die hij reed om de gemiste wedstrijdkilometers in te halen. Zonder nieuwe tegenslag is Mollema gewoon klaar voor T-A.
Bromertà 04 maart 2015 14:08
Ook Ten Dam geveld door het syndroom van Cecchini ...

Laurens ten Dam zal niet aan de start verschijnen van Parijs-Nice. De renner van LottoNL-Jumbo werd ziek in de Ruta del Sol en heeft een paar dagen extra rust nodig. In plaats van de Franse rittenkoers staat de klimmer nu aan het vertrek in Tirreno-Adriatico.

Het wordt in Italië de eerste deelname voor de 34-jarige renner. “Ik heb een paar extra dagen nodig om te herstellen nadat ik een week niet op de fiets zat”, zegt hij op Twitter.

Maarten Tjallingii verandert ook zijn programma. De Fries verruilt juist Tirreno-Adriatico voor Parijs-Nice.


WF
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen