Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Cauwer: "Vanmarcke wordt dé man van de Heilige Week"

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 02 maart 2015 23:33
De Cauwer: "Vanmarcke wordt dé man van de Heilige Week"

[sporza.be]

Ik kan mij ergens wel vinden in die mening. Vanmarcke heeft immers 3 kg spiermassa bijgewonnen en dat was te zien in het openingsweekend. Wat ontzettend veel kracht straalt hij uit zeg! Echter heb ik wel twijfels bij de sterkte van zijn team. Dat zal toch echt beter moeten. Want anders staat Vanmacrcke in de finales van die koersen alleen tegen 4-5 Quicksteppers en dat is moeilijk winnen natuurlijk. Ik had gehoopt dat Teunissen dit seizoen al een degelijke knecht zou zijn. Hij werd immers op wielersites als een talentvolle WT-debutant gepresenteerd. Maar toen ik hem tijdens KBK op de Oude Kwaremont zag harken en zwoegen denk ik niet dat hij van waarde kan zijn. Hij heeft KBK niet eens kunnen uitrijden! Scenario Jetse Bol ligt nadrukkelijk op de loer. Ik vrees voor Vanmarcke dat hij meer dan de andere favorieten er alleen voor staat en dat hij daarom de Heilige Week niet zal kunnen afsluiten met de dubbel terwijl hij wel de sterkste zal zijn.
Linkebal 02 maart 2015 23:38
264 km in de Ronde van Vlaanderen is nog iets anders dan 200 km in de Omloop, dan zijn er echt geen 4-5 Quicksteppers meer over.
Cecchini 02 maart 2015 23:43
De Lotto Jumbo ploeg is een erg matige ploeg. Ik vrees dat Vanmarcke en Kelderman het dit jaar helemaal alleen moeten doen. Tactisch kan deze ploeg niets tot weinig, en God op zijn blote knieen zal moeten bedanken als deze 2 renners niets in finales overkomt. Twee lekke banden dit weekend van Vanmarcke deden hem al de nek om, Wijnands lijkt de enige in de ploeg die in een finale nog iets voor hem zou kunnen betekenen. Kelderman mag hopen dat Gesink zijn zorgen eens definitief achter zich kan laten. Wie weet dat Ten Dam nog weer eens een Tour op nivo kan rijden zoals de afgelopen 2 jaar.
Sehnsucht 02 maart 2015 23:44
Terpstra, Boonen, Stybar, Trentin en Vandenbergh hebben wel de potentie. Ik weet niet voor welke koersen de wereldkampioen kiest maar eventueel kun je Kwiatkowski er ook nog bijplaatsen.
Cyclad 03 maart 2015 06:32
Dit is de tweede keer al binnen 24 uur dat ik je op stevige onzin betrap.
Mike Teunissen reed in Kuurne zijn eerste koers en mist nog koersritme en hardheid. Wat en baarlijke nosens om hem een scenario Bol toe te dichten op basis van 1 wedstrijd.
Sehnsucht 03 maart 2015 07:17
Ik ken renners die er wel meteen staan na een trainingsperiode. Maar dat is blijkbaar een eigenschap die Teunissen niet heeft en dat belooft weinig goeds. En daarnaast KBK is niet de zwaarste koers natuurlijk. Renners die wel over het nodige talent beschikken zouden zo'n koers met of zonder koersritme gewoon uit moeten kunnen rijden zeker als je ziet welke renners er nog bijzaten in het peloton. Als dat bijvoorbeeld de twee jaar jongere Etienne Van Empel wel lukt dan vrees ik dat Teunissen de zoveelste Nederlander in de rij is die ondanks goede resultaten bij de beloften de stap naar de profs niet kan maken.
Eindhovuh 03 maart 2015 07:50
Tja LottoNl-Jumbo heeft gewoon minder kwaliteit dit jaar. Grappige is dat vrijwel alle renners hebben moeten inleveren behalve het kader.(en Kelderman die in een toppositie zat). Ze hebben eerst renners gecontracteerd, daarna zijn de extra miljoenen van Jumbo pas officieel geworden. Daarvan kon mooi de omkadering op haar niveau blijven.....
Sub Culture 03 maart 2015 08:33
Teunissen is pas 2 maand prof en jij acht het al nodig om die af te schrijven?
Anderzijds is Sehnsucht een troll dus the joke is on me dat ik hier effectief op reageer.
rustdag 03 maart 2015 08:33
Kwiatkowski rijdt een ander programma.
Sub Culture 03 maart 2015 08:39
Kwiatkowski gaat, op zijn eigen verzoek, allicht een paar koersen in het Vlaamse voorjaar rijden.
Wil ook dolgraag zijn wereldkampioenentrui showen in de RVV.
Reed daar 2 jaar geleden ook al ijzersterk, kan die koers volgens mij zelfs zomaar winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2015 08:39 door Sub Culture.
malheur 03 maart 2015 09:14
Ik zie Tankink en Tjallingii wel wat loodswerk doen tot aan 75% en Wynants nog wat verder komen. Er zijn genoeg oppertoppers die er ongeveer gelijk in staan.
ton duk 03 maart 2015 10:26
Hoewel ik dat niet leuk ga vinden, voorzie ik 2 winnende solo's voor VanMarcke in RvV en P-R....duidelijk veel sterker dan de rest
gr Ton DUK

ps: zo, het kan in die week dus alleen nog maar meevallen voor me smiling smiley
JW 03 maart 2015 10:27
Je bent momenteel wel in een erg zwartgallige bui, Cecchini.

De ploeg had (net als een aantal andere teams) behoorlijk pech in Andalusie door die valpartij, en ook in de Omloop zat het niet mee.
Het seizoen is nog maar net begonnen en duurt nog heeeeel lang.
Voor de kasseienritten hebben ook renners als Tankink en Tjallingii afgelopen jaren hun waarde ruimschoots bewezen.
Iets minder defaitisme kan geen kwaad winking smiley
Blueprint 03 maart 2015 12:38
Komen die renners ook net terug van een sleutelbeenbreuk?
Blueprint 03 maart 2015 12:42
Vanmarcke, Cancellara, Sagan en Van Avermaet zullen inderdaad wat geluk moeten hebben om in de finale niet onder de voet te worden gelopen door Sky en Etixx. Maar goed, misschien kunnen ze elkaar een beetje helpen en profiteren van de strijd tussen Boonen en Terpstra.
testa della corsa 03 maart 2015 13:20
Ik maak me daar dus helemaal geen zorgen over. De rolverdeling bij Jumbo is nu kristalhelder. Er is 1 kopman en iedereen weet dat hij top is.
Wie kan hem dan ondersteunen?
Tankink, Tjallingii en Wynants zijn oerdegelijk en ervaren. Dan hebben ze er nog zo eentje: Jos van Emden. Was zo opvallend goed in het vorige voorjaar dat Wuyts hem al ‘de Zjos’ ging noemen.
Dan had ik zelf het idee dat Bert-Jan Lindeman wel eens n opvallende rol zou kunnen gaan spelen, maar misschien wordt hij meer voor het Ardense werk ingezet.
Van Asbroeck was top vijf in Kuurne. No worries.
Luijt 03 maart 2015 19:08
Mij valt op dat ieder jaar in februari/begin maart al conclusies worden getrokken over de kracht van de diverse teams. Bijna altijd blijken die conclusies onjuist. laten we de balans maar eens opmaken als we wat verder in het seizoen zijn, niet?
Arsimo 03 maart 2015 20:43
Eazster 04 maart 2015 12:23
Etixx-QS is ook gewoon de topfavoriet met zo'n block so what ,lekker veel druk op die ploeg. Vanmarcke gaat profiteren van het feit dat de deze wedstrijden nog een pak zwaarder zijn als een Omloop of Kuurne. Nog meer kasseien of heuveltjes in de finale en het recht van de sterkste (Wat Vanmarcke duidelijk was) word belangrijker dan 1 a twee ploegmaats meer in de finale . Sowieso als je 2 keer cruciaal lek rijd is dat voor iedereen einde oefening en die pech gun ik hem straks niet al zou het zomaar kunnen. Toch een Tjallingi ,van asbroeck en Tanking moeten hem zoals Malheur aangaf tot in de finale kunnen loodsen ,dan is het aan sterke Sep zelf.
Sehnsucht 06 maart 2015 07:38
Je moet de impact van een sleutelbeenbreuk in november op een koers in maart niet overdrijven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen