Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ook Kevin de Weert (Lotto.nl Jumbo) klant Dr. Mertens

Gepost door lodjan 
lodjan 03 maart 2015 09:31
8:53 – In navolging van Greg van Avermaet is er nu ook een renner van de Nederlandse wielerploeg LottoNL-Jumbo genoemd in de dopingzaak rond de omstreden Belgische arts Chris Mertens. De naam van Kevin de Weert is opgedoken.

De Weert zou in zijn periode bij QuickStep klant van Mertens zijn geweest. "Toen het gerecht me dat vroeg, heb ik meegewerkt aan hun onderzoek. Ik heb er nadien niks meer van gehoord", stelt de Belg tegen Het Laatste Nieuws. Hij maakte tussen 2009 en 2014 deel uit van de gelederen van de Belgische formatie, voorafgaand aan dit seizoen werd hij door LottoNL-Jumbo als aanwinst gepresenteerd.

De Lotto-renner is één van de 24 renners die in verband gebracht wordt met Mertens, die ook wel de 'ozondokter' genoemd wordt. Hij gaf renners injecties met herstelbevordende middelen. Van Aert moet op 13 maart verschijnen voor de dopingcommissie van de Belgische wielerbond, wellicht is dat voor De Weert ook het geval. Dan lijkt zijn deelname aan Tirreno-Adriatico (11-17 maart) in gevaar te komen.

Wielerupdate (Lodjan: Van Aert is hun fout?)

Bron: digitale krant HLN, waarschijnlijk worden meer renners genoemd. Wie kan daar bij?

[www.hln.be]
lodjan 03 maart 2015 09:44
Ten Dam gaat de Tirreno rijden ipv Parijs-Nice (en vervangt dus De Weert?)
JW 03 maart 2015 10:02
Eerst was sprake van 19 sporters, in dit bericht van 24 RENNERS die "in verband gebracht worden met..."

Ik denk niet dat De Weert Jumbo heeft verteld dat hij Mertens als privé-huisarts had. Dan had hij waarschijnlijk zeker geen contract gekregen.
lodjan 03 maart 2015 10:03
Nu ook op Wielerflits met tweet van artikel in papieren versie HLN:

Kevin De Weert genoemd in dopingzaak rond dokter Mertens
Geplaatst op dinsdag 3 maart 2015 om 09:47

Kevin De Weert (LottoNL-Jumbo) is genoemd in de dopingzaak rond dokter Chris Mertens. Dat is de zelfde zaak waarin ook Greg Van Avermaet en veldrijders Tom Meeusen, Bart Wellens en Laurens Sweeck betrokken zijn. De Weert bevestigt dat hij ondervraagd is.

“Toen het gerecht me dat vroeg, heb ik meegewerkt aan het onderzoek”, zegt de Belgische wielrenner tegenover Het Laatste Nieuws. “Ik heb er nadien niet meer van gehoord.

Andere namen die in het dossier voorkomen zijn volgens de Belgische krant oud-wielrenners Geert Wellens, Pieter Ghyllebert en Frederik Willems.

[www.wielerflits.nl]
Sub Culture 03 maart 2015 10:09
Hoezo? Is niet strafbaar.
Niks aan de hand dus.
ton duk 03 maart 2015 10:23
dumpen dus ...was zowiezo een slechte aankoop...wordt alleen maar bevestigd
gr Ton DUK
Sub Culture 03 maart 2015 10:25
Op basis waarvan een slechte aankoop?
Ohja, het is 'sowieso'.

Grtz
Een Franstalige.
lodjan 03 maart 2015 10:25
Ha, die Sub,

Is niet de eerste keer dat ze (ongewild) een hete dopingaardappel van Quickstep hebben doorgekregen he? Remember Barredo. Jij weet vast nog meer voorbeelden?

Groetjes Lodjan.
Sub Culture 03 maart 2015 10:33
Slechte scouting van Rabo zeker, wat Barredo betreft?
Waar begon De Weert zijn profcarrière eigenlijk?

Grtz.
JW 03 maart 2015 10:36
Of het strafbaar was zal voor al die renners die genoemd zijn nog moeten blijken.
UV-behandelingen in elk geval, denk ik.
Babymedicijnen, zal mede afhangen van de wijze van toediening en de datum.

Helemaal los daarvan vindt niet elke ploeg het acceptabel dat zijn renners buiten de medische begeleiding van de eigen ploeg om een eigen "huisarts" in de arm nemen voor extra "medische begeleiding". Ik vermoed dat er teams zijn waarbij dat zelfs tot (contractueel vastgelegd) ontslag op staande voet leidt.
Natuurlijk heeft het allemaal niks te maken met dopinggebruik in de orde van epo etc., maar het is wel bizar als renners zich tot dit soort kwakzalvers gaat wenden.
Ik krijg bijna de indruk dat zoiets in België heel gewoon wordt gevonden.
In Nederland is dat niet zo.
Sub Culture 03 maart 2015 10:39
Nederland het dopingvrije heilige land..
Jullie liepen wel jaren achter met het uitmesten van jullie dopingstal.
JW 03 maart 2015 10:49
Nu kan ik daarop wel weer antwoorden met "bij jullie is die mestvaalt blijven roken - Vansevenant, aicar, ..." - maar daar gaat deze discussie helemaal niet over.
Je ontwijkt waar het hier om gaat.

Toen destijds bekend werd dat JvdB klant was bij Mertens (voor zijn sinussen, zei hij) vond jij dat het zelfde als iemand die de Playboy koopt voor de spannende verhalen. Blijkbaar vind je het nu heel normaal dat een renner een kwakzalver als Mertens bezoekt.
Inigo 03 maart 2015 10:49
Gaap. De dopingstal is tenminste deels uitgemest in NL....
Sub Culture 03 maart 2015 10:56
Als een renner op een legale manier zijn prestaties wil verbeteren, moet hij dat vooral doen.
News travels fast, dus andere renners hebben dat ook zo begrepen.
Sticky Bottle 03 maart 2015 10:57
In Belgie gebruiken ze geen doping. Ze hebben hun geval toch al gehad met Museeuw en sindsdien is het helemaal schoon toch?
JW 03 maart 2015 11:25
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als een renner op een legale manier zijn
> prestaties wil verbeteren, moet hij dat vooral
> doen.

Dat is nu precies waar ik het totaal mee oneens ben !
Een renner moet niet op eigen houtje, buiten - de medische begeleiding van - zijn ploeg om, gaan klooien met andere dokters.
Alleen al omdat, als er onverhoopt toch iets mis zou gaan, zijn ploeg daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld.
Die ploegen hebben niet voor niets een deskundige eigen medische staf.

Er zullen weinig teams blij zijn als ze erachter komen dat hun renner stiekem "vreemd gaat".
Ook in het geval dat - na de onvermijdelijke negatieve publiciteit en commotie bij het bekend worden - naderhand blijkt dat het niet verboden methodes of middelen betreft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2015 11:27 door JW.
Adrie2 03 maart 2015 12:23
Elke wielrenner is toch een gewoon gezond persoon? Hou het dan ook bij je plaatstelijke huisarts als je wat hebt, en als je op koers of stage bent bij je ploegdokter. Het hebben van een dokter 100 km verderop is per definitie vreemd. De grote schoonmaak gaat door: Prima.
Clavan 03 maart 2015 12:41
Ach, elk land z'n eigen folklore en normen en waarden. Is er nou niemand die twijfelde toen Yvonne van Gennip in Calgary opeens alle DDR girls voorbij schaatste.
Carlos Danger 03 maart 2015 12:50
Hollandse sporters zijn per definitie 'schoon'. Doping vind je alleen in het buitenland.

Al dat kuisen van 'dopingstallen'(waar dan ook) is toch een zinloze, geldverslindende exercitie. Ze worden sneller weer volgescheten, daar is geen schoonmaak tegen bestand.
Arsimo 03 maart 2015 13:45
Off topic, maar om geschiedvervalsing te voorkomen:

Yvonne van Gennip piekte min of meer toevallig heel goed door precies op juist moment helemaal fit en klaar te zijn na een blessure. Ze reed niet zo veel beter dan het jaar ervoor, alleen op een heel snelle nieuwe schaatsbaan. De DDR-dames waren ten eerste wat over hun top en ten tweede hadden dat jaar verkeerd gepiekt voor de OS - beetje vergelijkbaar met de Amerikaanse dames vorig jaar tijdens de OS (die nu weer wel goed zijn).
Arriere de la course 03 maart 2015 14:07
Hoeveel Nederlandse wielrenners zullen er niet in België een sportarts hebben... ergens net over de grens bij Meer-Hoogstraten?
ton duk 03 maart 2015 15:15
Ach,Ma DUK haalde de doping voor d'r duiven ook in Belgie...kosten gingen voor de baat. Menig wachtkamer Belgische dierenarts zat op maandagmorgen vol met HOLDuivenmelkers....dus dat zal ook wel gelden voor al die HOLRenners die in Limburg en/of Brabant wonen smiling smiley

gr Ton DUK
lodjan 03 maart 2015 16:21
Volgens een persbericht van Lotto is De Weert geen verdachte en wordt hij niet opgeroepen. Hij start gewoon in de Tirreno-Adriatico.
Zie oa AD en wielerflits.
JW 03 maart 2015 16:24
Ook HNL bericht:

[www.hln.be]

Daarmee gaat dit verhaal als de beruchte nachtkaars uit.
Chekie 03 maart 2015 18:01
Kan niet waar zijn. renners van Levefre gebruikten en gebruiken niet.Mis verstand dus.
lodjan 03 maart 2015 20:54
Je reactie was sterker geweest wanneer je Lotz als (tegen)voorbeeld had gegeven.
Sehnsucht 06 maart 2015 07:36
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens een persbericht van Lotto is De Weert geen
> verdachte en wordt hij niet opgeroepen. Hij start
> gewoon in de Tirreno-Adriatico.
> Zie oa AD en wielerflits.

Het had mij ook vreemd geleken wanneer Kevin De Weert als Quickstep-renner buiten de ploeg om op zoek zou gaan naar dit soort oplossingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen