Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Giant-Alpecin praat met Kelderman en Clement over mogelijke overgang'

Gepost door SJ 
SJ 08 augustus 2016 14:43
Giant-Alpecin is in gesprek met Wilco Kelderman en Stef Clement over een mogelijke transfer.
Rik van Dongen, zaakwaarnemer van beide renners, bevestigt dat maandag tegenover het AD. Hij verwacht dat deze week duidelijk wordt of beide renners de overstap maken naar de ploeg van Tom Dumoulin.

Voor Kelderman (nu Lotto-Jumbo) en Stef Clement (nu IAM Cycling) is ook belangstelling van andere ploegen uit de World Tour.

Clement moet op zoek naar een ander team omdat IAM Cycling na dit jaar verdwijnt. Kelderman heeft ook de optie om zijn contract te verlengen bij Lotto-Jumbo.

Giant-Alpecin maakte vorige week al de komst van de Australische sprinter Michael Matthews bekend.
ton duk 08 augustus 2016 15:05
Sam Oomen krijgt zo met Barquil, Dumoulin, Kelderman en Clement al een stel goede knechten...
gr
lodjan 08 augustus 2016 15:13
Dan vergeet je Ten Dam en Hofstede nog. Duitse ploeg?
ton duk 08 augustus 2016 15:45
Sunweb-Giant ....
gr
Shinzawai 08 augustus 2016 15:48
Zouden mooie aanwinsten zijn!
Olano 08 augustus 2016 17:22
Met alle respect voor de beste man, maar Ten Dam is natuurlijk passé.
Slimmerd 08 augustus 2016 17:44
Clement als meesterknecht voor Dumoulin, ik zie het al gebeuren. Doe maar meteen een ronde met ploegentijdrit
Cyclad 08 augustus 2016 17:54
Clement-Lotto lukt niet, dan maar Giant? Prima, hoor. Clement is altijd een aanwinst.

Kelderman is wel verrassend als het door zou gaan, maar op zich niet gek. Kan hij zich rustig in de luwte achter Dumoulin en Barguil hervinden.
Carlos Danger 08 augustus 2016 18:04
Voor Kelderman veel beter, dunkt me, dan knechten bij SKY.
Ron Meijers 08 augustus 2016 18:31
Zal bij Giant toch ook moeten gaan knechten, me dunkt?
Cyclad 08 augustus 2016 18:57
Ook, maar bij Giant krijgt Kelderman ontegenzeggelijk meer kansen dan bij Sky.
Walnoot 08 augustus 2016 20:28
Knechten bij Giant? Kelderman zou daar na Dumoulin de man met de beste resultaten zijn wat betreft rondes. Barguil heeft wat betere papieren in het eendagswerk, maar zeker niet in de klassementen. En verder rijdt er heel weinig rond bij Giant. Denk dat ze Kelderman heel graag willen hebben om gewoon maar eens wat punten te scoren hier en daar.

Persoonlijk denk ik overigens dat Sky heel goed zou kunnen werken bij Kelderman. Ze hanteren daar een beetje dezelfde tactiek als bij Rabo/Jumbo: tijdrijders op een dieet zetten en er dan vanuit gaan dat ze hard bergop gaan rijden. Enige verschil: bij Sky werkt het vrij goed.
Tool 08 augustus 2016 20:37
Ik zou graag Tom Dumoulin naar Sky zien gaan. Dan wint ie binnen een paar jaar een grote ronde.
Shinzawai 08 augustus 2016 20:48
Dat is tot nu toe alleen Froome & Wiggins gelukt.
El Mik 08 augustus 2016 23:45
Alleen als hij zich tot Brit laat naturaliseren.
Jacco Banaan 09 augustus 2016 08:15
Dat kan voor Kelderman wel eens een hele goede zet zijn. Nieuwe omgeving maar toch Nederlandse mannen om hem heen. Daarnaast lijkt Giant zich op dit moment sterker te ontwikkelen dan Lotto Jumbo. Bij Giant kan hij altijd nog worden uitgespeeld als kopman. Bij een team Sky zal hij hoe dan ook moeten knechten. Stef Clement zou ik in de plaats van Ten Dam laten rijden. Ten Dam lijkt op over zijn top te zijn. De resultaten van Ten Dam spreken hem dit jaar helaas tegen [www.procyclingstats.com] Is werkelijk een kleurloos seizoen voor ten Dam. De voorbereiding in Californië heeft hem geen goed gedaan.
Massimo 09 augustus 2016 08:42
Wilde ik net gaan zeggen dat Mathias Frank wel een leuke vervanger van Kelderman zou zijn, zeker omdat er wat budget vrij komt, lees ik dat hij naar AG2R gaat.
ton duk 09 augustus 2016 09:42
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
omdat er wat budget vrij komt

Vanmarcke en Kelderman is wel wat meer dan wat....aanzienlijk deel
gr
diravi 09 augustus 2016 15:28
Zitten die erbij volgend jaar?
Goozzer 09 augustus 2016 19:24
Ik vrees dat Kelderman in zijn huidige toestand bij Sky helemaal onder zou sneeuwen. Want zo werkt het daar natuurlijk ook, voor jou tien anderen. Bij Giant meer kans om zichzelf te herontdekken, stukken minder druk...
JW 09 augustus 2016 19:26
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Clement-Lotto lukt niet, dan maar Giant? Prima,
> hoor. Clement is altijd een aanwinst.
>
> Kelderman is wel verrassend als het door zou gaan,
> maar op zich niet gek. Kan hij zich rustig in de
> luwte achter Dumoulin en Barguil hervinden.

M.b.t. Clement: helemaal eens.

En m.b.t. Kelderman: als hij inderdaad van ploeg zou gaan veranderen lijkt Giant mij ook geen slechte keuze.
Zijn plaats in die ploeg zal hij toch vooral, net als bij TLJ, zelf moeten verdienen.
In elk geval alles liever dan een door sommigen bejubelde overgang naar Sky.
Die hebben al veel te veel potentiële ronde-talenten.
Luijt 10 augustus 2016 01:45
Frank is een Zwitser. Daar win je geen oorlogen mee.
Carlos Danger 10 augustus 2016 02:11
Nee, maar kan je ze wel mooi ontlopen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2016 02:11 door Carlos Danger.
Miquel1983 10 augustus 2016 10:56
Giant versterkt zich zo aanzienlijk voor het midden- en hooggebergte. Met Dumoulin, Barguil, Kelderman, Clement, Geschke, Preidler en Oomen (Ten Dam even niet meegerekend) toch een leuk team voor een grote ronde aan het worden. Lijkt me voor zowel Kelderman als Clement een goede zet.

Ik vraag me alleen af waar die versterkingen bergop voor Kruiswijk blijven. 10 dagen transfernieuws maar Lotto-Jumbo heeft nog geen enkele klimmende knecht aangetrokken.
cyclingfreakske 10 augustus 2016 19:18
... kapitaal..... daar zit het probleem. willen, maar het budget is de grote spelbreker.
Miquel1983 11 augustus 2016 10:47
Ja maar dan trekken ze Lobato aan en gaan ze dat een klimmer noemen. Misschien had Kruiswijk zelf beter naar Giant kunnen gaan. Dumoulin voor de Tour en Kruiswijk voor de Giro.
Pyama 11 augustus 2016 12:52
Ach, misschien komt Lotto straks met Hermans, De Clerq en Denifl op de proppen... wie weet wat er getekend is.
bakfiets 11 augustus 2016 15:05
misschien nog een schansspringer?
ton duk 11 augustus 2016 15:27
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ach, misschien komt Lotto straks met De
> Clerq op de proppen...

Wie opperde dat hier nu eerder op dit prikbord ???
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen