Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome naar Vuelta?

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 11 augustus 2016 12:17
Froome tweet:

Looking back on yesterday before heading out on my training ride today, my season does not stop here!

Zou dat kunnen wijzen op een Vuelta-deelname, of betekent het 'gewoon' dat hij nog andere wedstrijden gaat rijden dit seizoen - de Ronde van Lombardije, om maar wat te noemen?
MarcoV 11 augustus 2016 12:21
Ja. Vanuit Sky was al snel na de Tour het bericht dat Froome mogelijk de Vuelta ging doen.
En vorig jaar deed 'ie het ook, na een Tourzege.
Sterk karakter, ik zou zelf toch vakantie en feestjes vieren na een Tourzege ... (ik zal de Tour wellicht ook niet winnen)
Curzio 11 augustus 2016 13:15
Blijkbaar geniet 'ie er van om erop gelegd te worden door Contador.
Shinzawai 11 augustus 2016 13:43
Tour of Britain kan natuurlijk ook, best een belangrijk rondje voor Sky.
Ron Meijers 11 augustus 2016 14:44
Het zegt niet alles, maar doorgaans wel iets. Wat? Wie wel en niet een quotering heeft bij de bookies.

Contador, Froome, Quintana, Kruijswijk, maar ook Valverde, hebben allemaal een quotering (i.t.t. bijv. Rodriguez en D. Martin). Al twijfel ik toch sterk eraan of Valverde drie grote rondes in een jaar gaat rijden. Heeft-ie nog nooit gedaan, al rijdt hij wel al vier jaar op rij de Tour én Vuelta, dus wie weet ...
Fashionisto 11 augustus 2016 18:09
Ik vraag me dan af of Valverde ook nog een Vuelta'tje overweegt...
bobo 11 augustus 2016 18:43
Dat Rodriguez geen quotering heeft is dan niet zo vreemd.
cyclingfreakske 11 augustus 2016 20:16
hij zit dicht aan het eind van de carriere, dacht dat hij vroeg in het jaar de wens uitsprak de 3 grote ronden op 1 seizoen te doen, juist omdat hij het nog nooit had gedaan. Als hij hier een soort huzarenstukje neerzet met een dichte plaats en een mooi WK erbij, zou dat hem weleens doen besluiten eind dit seizoen de stekker eruit te trekken. Op een top en in schoonheid eindigen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2016 20:42 door cyclingfreakske.
Slimmerd 11 augustus 2016 20:30
Hij vindt ook echt een WK op zijn maat.
cyclingfreakske 11 augustus 2016 20:44
hij zal er normaal gezie nzeker strarten.
bovendien toont de datum van de Vuelta aan zeer goed te liggen als voorbereiding richting WK.

natuurlijk bepaald het ook een beetje hoe je die Vuelta gaat rijden... hier en daar voor een etappe,, of een vet klassement en etapes ?
Shinzawai 11 augustus 2016 21:05
Op dit WK heeft Valverde niks te zoeken.
Pyama 11 augustus 2016 21:11
Valverde heeft juist aangegeven zeker nog enkele jaren door te gaan. In ieder geval zo lang hij blijft winnen. Van stoppen is geen sprake.
Hij twijfelt nog over deelname aan de Vuelta... binnen de ploeg zijn genoeg andere gegadigden (denk aan D.Quintana, Soler, Fernandez, J.Moreno).

Een ander punt: sprinters die op het WK mikken, lijken de Vuelta dit jaar over te slaan en juist te kiezen voor de Eneco Tour. Denk bijv. aan Sagan, Boonen, Van Avermaet maar ook Greipel, Kittel en Kristoff. Eneco Tour kan weleens enorm profiteren.
Pyama 11 augustus 2016 21:13
Neem jij bookies serieus? Die hadden bijv. Anton met een Tour quotering staan terwijl al maanden bekend is dat hij niet rijdt.
Purito 11 augustus 2016 21:38
Al 3 ploegen voor de Vuelta bekend:
Lotto Soudal
BMC
Giant
Luijt 13 augustus 2016 00:54
Nou en? Dan fietst ie nog ff door, ook goed. Het zal toch in de kantlijn zijn
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen